جمعه ؛ 30 شهريور 1403
07 ارديبهشت 1398 - 14:29

چرا آمریکا سپاه را تروریست نامید ؟

دلیل بغض و کینه دشمن نسبت به سپاه را باید در عملکرد چهل ساله این نهاد مقدس در داخل و خارج از کشور جستجو کرد. و، اما بصورت خاص دلیل اقدام اخیر آمریکا در تروریستی قلمداد کردن سپاه را؛ می‌توان در چهار دلیل زیر برشمرد که دولت آمریکا و شخص ترامپ با مشورت جان بولتون مشاور امنیتی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه اش؛ به زعم خود؛ خواسته اند با یک تیر چند نشان بزنند.
نویسنده :
محمود قاسمی
کد خبر : 2783

پایگاه رهنما :

دلیل بغض و کینه دشمن نسبت به سپاه را باید در عملکرد چهل ساله این نهاد مقدس در داخل و خارج از کشور جستجو کرد .و اما بصورت خاص دلیل اقدام اخیر آمریکا در تروریستی قلمداد کردن سپاه را ؛ می توان در چهار دلیل زیر برشمرد که دولت آمریکا و شخص ترامپ با مشورت جان بولتون مشاور امنیتی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه اش ؛ به زعم خود؛ خواسته اند با یک تیر چند نشان بزنند .

دولت ترامپ گمان می‌کرد با توجه به فضاسازی‌های چند ساله خود علیه سپاه در داخل و خارج از کشور؛ و همراهی بخشی از اپوزیسیون خارجی و دنباله‌های داخلی آنان با این فضا سازی‌ها؛ به محض اینکه آمریکا اعلام کند؛ سپاه یک ارگان تروریستی است، بلافاصله در کشور یک دو قطبی بر علیه سپاه شکل خواهد گرفت و آن‌ها با سوار شدن بر موج این دو قطبی و با کمک عوامل داخلی خود خواهند توانست این مسئله را به چالشی بین دولت و سپاه تبدیل کرده و با گسترش دامنه این دو گانگی‌ها زمینه ایجاد نافرمانی مدنی را در کشور رقم بزنند و کشور را با چالش امنیتی روبرو کنند؛ که با موضع گیری هوشمندانه مجلس و دولت این بخش از توطئه ناکام ماند.
همزمانی برگزاری انتخابات درکابینه رژیم صهیونیستی و تروریست قلمداد شدن سپاه از طرف آمریکا هم؛ اتفاقی نبود. چرا که بعد از انتخاب مجدد ناتانیاهو به نخست وزیری رژیم صهیونیستی و تشکرسفت و سخت او از کمک‌های ترامپ، شائبه سیاسی بودن این اقدام را برای افزایش محبوبیت ناتانیاهو بیشتر کرد. در واقع ترامپ برای کمک به رژیم صهیونیستی تا کنون سه کار سیاسی بزرگ برای این رژیم انجام داده که در نوع خود کم نظیر است؛ که اولین آن اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی؛ دوم اعلام الحاق بلندی‌های اشغال شده جولان به این رژیم و سوم تروریستی قلمداد کردن سپاه بود که به نظر می‌رسد تا حدودی توانست در انتخاب مجدد ناتانیاهو موثر باشد.
بعد از اضمحلال دولت جعلی و خود خوانده داعش در سوریه و عراق توسط ایران؛ ترامپ حضور نیرو‌های مقاومت با محوریت سپاه در سوریه را مغایر باچهارچوب امنیتی رژیم صهیونیستی دانسته و بخاطر اظهارنگرانی عمیق سران این رژیم از حضور سپاه در سوریه؛ تلاش‌های زیادی کرد تا از طریق روسیه و ترکیه و اتحادیه اروپا؛ با تهدید و ارعاب و هزینه سازی برای ایران؛ سپاه  را مجبور به خروج از سوریه کند که تا کنون موفق به این کار نشده است. واین بار با تروریستی قلمداد کردن سپاه در واقع بدنبال راهی است که شاید بتواند با ابزار‌های حقوق بشری که در اختیار دارد؛ با اتهام تروریست سپاه را مجبور به خروج از سوریه کند.
اما دلیل اصلی کینه دشمن از سپاه؛ همانگونه که در شروع مقاله اشاره شد؛ بخاطر عملکرد ضد استکباری سپاه؛ علیه منافع آمریکا در کشور و منطقه است. مقابله با طرح تجزیه ایران در اوایل انقلاب؛ مقابله با ترور‌های کور دهه ۶۰ و کشف خانه‌های تیمی منافقین؛ مقابله با شرارت ضد انقلاب در ترکمن صحرا؛ گنبد کاووس و بخصوص کردستان؛ کشف و خنثی سازی کودتا‌ها علیه انقلاب؛ دستگیری جاسوس‌های آمریکائی در طول چهل سال گذشته؛ عملکرد موثر در ۸ سال دفاع مقدس؛ شکست طرح آمریکا در عملیات فروغ جاویدان (مرصاد)؛ به شکست کشاندن فتنه‌های داخلی؛ جلوگیری از هواپیماربائی دشمن؛ تقویت گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا؛ فعالیت چشمگیر در عرصه‌های اقتصادی با دعوت دولت‌ها؛ بدوش داشتن علم بصیرت و روشنگری در کشور؛ اضمحلال اژد‌های هفت سر داعش در منطقه؛ در اختیارداشتن توان دفاع موشکی قدرتمند؛ در اختیار داشتن تنگه استراتژیک هرمز و. همه و همه دلایلی است که آمریکائی‌ها را از سپاه؛ بیش از دیگر نهاد‌های جمهوری اسلامی عصبانی ساخته است؛ و تعجبی ندارد که دشمن به دنبال ضربه زدن به این نهاد اثر گذار در کشور باشد. اما با این اقدام آمریکا مصداقی از ضرب المثل «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد» اتفاق افتاده است. چرا که این اقدام دشمن موجب حساسیت بیشتر به سپاه شد و کسانی را که تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن طی سال‌های اخیر آشنائی چندانی با سپاه نداشتند. بیشتر با عملکرد سپاه آشنا کرد. دشمن به زعم خود گمان می‌کرد؛ سپاه نهادی جدا از بدنه مردم است و غافل از این حقیقت بود که تروریستی قلمداد کردن سپاه؛ به مفهوم تروریستی خواندن ملت ایران است چرا که سپاه در دل تک تک ایرانیان جای دارد و توده‌های مردم خود را از سپاه و سپاه را از خود می‌دانند. شاید دشمن هر گز پیش بینی نمی‌کرد که  سپاه این اقدام او را  هوشمندانه تبدیل به فرصت خواهد کرد و با تغییردر بدنه مدیریتی و اقدامات پیشگیرانه به بهانه تحریم دشمن؛ توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد داد. شاید جمله‌ای که به زیبائی از زبان سرلشگرسلامی بعد از معرفی  به عنوان فرمانده جدید سپاه بیان شد؛ بهترین دلیل بر اشتباه بودن این اقدام دشمن باشد که: ما به فکر ایجاد جبهه‌های مقاومت جهانی در برابر استکبار هستیم به نظر می‌رسد بدلیل اطلاعات غلطی که از طرف منافقین و مزدوران داخلی به آمریکائی‌ها داده می‌شود. دشمن نمی‌داند که عقبه سپاه وصل به توده‌های مردم است و با این اقدامات نسنجیده نه تنها سپاه تضعیف نخواهد شد؛ بلکه این  اقدام دشمن را تبدیل به فرصت و تقویت خود خواهد کرد. دشمن علیرغم ادعای خود؛ آنقدر از فضای جامعه ایران دور است که نمی‌داند اگر از نهادی در داخل کشور بد گوئی کند؛ موجب توجه و محبت بیشتر مردم به آن نهاد خواهد شد چرا که مردم ایران همچنان خودی و غیر خودی را با این منطق امام می‌سنجند که فرمود::  اگر روزی دشمن از ما تعریف کند باید آن روز را عزا بگیریم. بدیهی است که با این منطق؛ اگر دشمن از کسی یا نهادی بدگوئی کند مردم بیشتر او را  تحویل می‌گیرند. ضمن اینکه این اقدام نابخردانه آمریکا آن‌ها را در پارادوکسی جدی در برابر افکار عمومی قرار داده است. زیرا گنجاندن نام داعش و سپاه در یک لیست؛ واز طرفی خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق؛ با سابقه ۱۲۰۰۰ ترور در جمهوری اسلامی؛ تناقضهائی است که ترامپ و مشاوران احمقش باید در جامعه جهانی به آن پاسخگو باشند.        

ارسال نظرات