جمعه ؛ 30 شهريور 1403
31 فروردين 1398 - 13:06

دوراهی عمل به قرآن یا کرنش در برابر مستکبران

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، فهم قرآن و عمل به آن را تأمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت دانستند
نویسنده : حسن رشوند
کد خبر : 2713

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، فهم قرآن و عمل به آن را تأمین‌کننده سعادت بشر در دنیا و آخرت دانستند و بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امت اسلامی و بشریت را در عمل نکردن به معارف قرآنی عنوان کردند. اکنون آنچه رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر آن تأکید کردند این بود که امت اسلامی بر سر یک دوراهی قرارگرفته است؛ دوراهی عمل به قرآن یا تبعیت از طاغوت. این دو راه متفاوت، دو نتیجه متفاوت نیز خواهد داشت. راه عمل به آموزه‌های قرآن، نهایتاً به بهجت و پیروزی ختم می‌شود و راه عمل نکردن به توصیه‌ها و هشدار‌های قرآن و کرنش در برابر مستکبران عالم، سرانجامش سرافکندگی، خفت و شکست خواهد بود.

هزینه‌های سازش و کرنش در برابر دشمنان دین و ایستادن در برابر تعالیم قرآن کریم کم نیست؛ چراکه مستکبران به کمتر از ذلت زیردستان خود راضی نمی‌شوند. بنابراین، امت اسلامی در برابر دو الگوی متفاوت قرارگرفته است و بر سر یک دوراهی است. الگوی اول؛ الگویی مبتنی بر مجاهدت در راه سعادت و تلاش برای رسیدن به قله‌های ایمانی و کسب سعادت دنیوی و اخروی و الگوی دوم؛ که برخی کشور‌های وابسته منطقه و رژیم‌های متکی به غرب مانند آل سعود از آن تبعیت می‌کنند، خلاف منطق قرآن است. آنچه در طول این سال‌ها در سوریه و یمن اتفاق افتاد حاصل همین وابستگی و تبعیت از طاغوت بوده است که دولت‌های سعودی و ائتلاف همراه او «رحماءُ بَینَهُم» و «اشداءُ علی الکفار» را جابجا تعبیر و تفسیر کرده‌اند. از همین روست که رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند: بسیاری از کج‌روی‌ها، بدفهمی‌ها، ناامیدی‌ها، خیانت‌ها، دشمنی‌ها و تسلیم شدن در برابر طواغیت، به علت دوری از قرآن و معنویت و معرفت ناشی از آن است. مطابق آنچه از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توان نتیجه گرفت، این است که در چنین شرایطی، امت اسلامی باید دست به یک انتخاب تاریخی، مهم و سرنوشت‌ساز بزند. ولی برای رسیدن به هدف و ایستادگی در برابر دشمن و طاغوت‌های زمان، بنا بر دستورات قرآنی باید جان‌فشانی کرد، سختی کشید و فشار اقتصادی و محاصره همه‌جانبه و ... را تجربه کرد و همه آن‌ها را پشت سر گذاشت. آنچه از افق آینده این مسیر روشن است این است که پیروزی در این مسیر قطعی و این وعده حقی است که خداوند آن را بشارت داده است. این مسیر را ملت ایران بیش از ۴۰ سال است که ادامه داده است و برای پیمودن آن هزینه پرداخت کرده و مجاهدت‌ها کرده است.
آنچه امروز در رفتار برخی شیوخ مرتجع و وابسته عربی نسبت به سرنوشت دنیای اسلام شاهدیم، نشان از فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآن و عمل نکردن به این نسخه نجات‌بخش بشر و کرنش از سر رذالت و وابستگی آن‌هاست؛ اما در نقطه مقابل، آنچه در جوانان حوثی در یمن، حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق و جوانان مدافع حرم در ایران می‌بینیم، سراسر توکل، امید و اعتماد به نصرت الهی است و تمام این‌ها را باید مرهون عمل به تعالیم قرآن و ایستادگی در برابر مستکبران و جبهه کفر دانست. این نسخه نجات بخشی است که باید دولتمردان کشورمان نیز در اداره کشور بر آن تکیه کنند و چشم امید خود را از غرب بردارند و به یاد داشته باشند که دشمن به کمتر از نابودی و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی همان‌گونه که وزیر خارجه آمریکا به‌صراحت به آن اعتراف کرد، قانع نمی‌شود.

ارسال نظرات