پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
30 بهمن 1397 - 13:50

نتیجه بررسی مرکز پژوهش‌ها درباره برجام/ اجرای الزامات FATF شرایط اقتصادی را بدتر می‌کند

معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همانند آمریکا و چین باید از توافق پاریس خارج شویم گفت: پیوستن به لایحه FATF شرایط اقتصادی کشور را بدتر می‌کند.
کد خبر : 2344

پایگاه رهنما :

محمدرضا محمدخانی معاون سابق امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ی با اشاره به اینکه توافق پاریس بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم توافقی به معنای کلمه افتضاح است، گفت: پیوستن به این توافق منجر به کشیده شدن ترمز اقتصادی ایران می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیز مانند آمریکا باید کاملاً شفاف با این موضوع برخورد کنیم و از این توافق خارج شویم.

وی تصریح کرد: آمریکا و چین از این توافق خارج شدند و روسیه نیز هرگز به این توافق نخواهد پیوست و جالب اینجاست که عربستان برای پیوستن شروطی را گذاشته است که اجرایی نیست به همین دلیل من معتقدم ما نیز مانند آمریکا و چین باید از این توافق خارج شویم.

* انتظار دارند از برجام و FATF تعریف کنیم

محمدخانی با اشاره به مباحث مربوط به FATF اظهار داشت: FATF نیز مانند برجام شرایط کشور را بر هم می‌زند به طوریکه پذیرش بی، چون و چرای الزامات FATF از توافق پاریس نیز بدتر است.

این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: زمانی که برجام داشت تصویب می‌شد ما یک کار ویژه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم و در آنجا رسماً اعلام کردیم که برجام کشور را در سربالایی به صورت نیم‌کلاچ قرار می‌دهد که نمی‌توانیم جلو برویم و بلکه بالعکس ما را رو به عقب باز می‌گرداند؛ اما در مورد FATF می‌گویند این لایحه بسیار بدتر از برجام است. هر چند که برخی‌ها انتظار دارند ما از برجام و FATF تعریف کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ظاهراً برای برخی از مسئولان اصلاً آینده اقتصاد ایران و شرایط کشور مهم نیست، زیرا پیوستن به FATF می‌تواند ایران را در شرایط بدتر از این قرار دهد و ما نباید خودمان طناب دار را به گردن‌مان بیندازیم.
منبع: فارس

ارسال نظرات