پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
27 بهمن 1397 - 09:30
پیام رهبرمعظم انقلاب در پی اقدام تروریستی سیستان و بلوچستان:

ارتباط عاملان جنایت سیستان و بلوچستان با کشور‌های منطقه و فرامنطقه مسلم است

شامگاه روز چهارشنبه گذشته خبر اقدام تروریستی گروهک موسوم به «جیش العدل» و اقدام انتحاری علیه نیرو‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مخابره شد. در این حمله تروریستی که در جاده خاش زاهدان به وقوع پیوست بیست و هفت نفر از پاسداران جان بر کف سپاه به شهادت رسیده و سیزده نفر نیز مجروح شدند. این اقدام تروریستی که همزمان با افزایش تحرکات دشمنان ایران اسلامی و به ویژه پس از مایوس شدن آن‌ها از مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن صورت پذیرفت در کسری از ساعت در خبرگزاری‌های مهم منطقه بازتاب یافت.
کد خبر : 2307

پایگاه رهنما :

شامگاه روز چهارشنبه گذشته خبر اقدام تروریستی گروهک موسوم به «جیش العدل» و اقدام انتحاری علیه نیرو‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مخابره شد. در این حمله تروریستی که در جاده خاش زاهدان به وقوع پیوست بیست و هفت نفر از پاسداران جان بر کف سپاه به شهادت رسیده و سیزده نفر نیز مجروح شدند. این اقدام تروریستی که همزمان با افزایش تحرکات دشمنان ایران اسلامی و به ویژه پس از مایوس شدن آن‌ها از مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن صورت پذیرفت در کسری از ساعت در خبرگزاری‌های مهم منطقه بازتاب یافت. نگاهی اجمالی به رویکرد رسانه‌های عربی وابسته به امارات و عربستان (از العربیه گرفته تا اسکای نیوز عربی و پایگاه خبری «بوابة الحرکات الاسلامیة» مصر و دو روزنامه «عکاظ» و «الشرق الاوسط» عربستان) و همچنین رسانه‌های غربی نظیر بی‌بی‌سی بیانگر شیوه شوم آن‌ها در بزک کردن چهره تروریسم می‌باشد. تروریسم در هرجایی محکوم است، اما از نگاه آن‌ها گویی تروریسم به دو بخش خوب و بد تقسیم می‌شود. هر گروهی که با آن‌ها موافق باشد از این توصیف مبری است، اما گروه‌های مخالف سیاست سعودی از هر تبار و با هر گرایشی تروریستی هستند.
در همین رابطه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه تکمیلی به ارائه جزئیاتی از جنایت کور تروریستی علیه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام در جاده خاش- زاهدان پرداخت. در این اطلاعیه آمده است: «یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲۷ تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.» در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان غیور و حافظین امنیت مرز‌های ایران اسلامی، اینگونه اقدامات تروریستی ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف و تصریح شده است: «این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می‌پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرز‌های میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرز‌های ایران اسلامی و آرامش و آسایش مردم راسخ و استوار‌تر می‌نماید.»
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب
در پی شهادت ۲۷ تن از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشور‌ها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند.
متن پیام رهبرمعظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرز‌ها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشور‌های منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند. اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت می‌کنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ی حتمی سپاه است.
سیّدعلی خامنه‌ای/ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷
بیانیه سازمان عقیدتی سیاسی ناجا
سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیز در خصوص حادثه تروریستی حمله به اتوبوس مرزداران سپاه پاسداران انقلاب نیز بیانیه‌ای را منتشر کرد که در متن آن آمده است:
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
حادثه تروریستی جاده خاش و زاهدان نشان از عصبانیت دشمنان از نظام اسلامی و ناکام ماندن توطئه استکبار در چهل‌سال گذشته می‌باشد. استکبار جهانی و پادو‌های منطقه‌ای و گروه‌های تکفیری مورد حمایت آنان بدانند این حرکات نشان از شجاعت نبوده ارزش نظامی ندارد و همانند دفعات قبل جواب محکمی از حافظان و پاسداران نظم و امنیت دریافت و تقاص خون شهیدان خود را خواهیم گرفت. سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن محکومیت این حادثه تروریستی شهادت این همرزمان را به محضر فرماندهی معزز کل قوا، ملت شریف ایران و خانواده محترم این شهدا تسلیت عرض نموده و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه را از درگاه ایزد منان خواستار است.
پیام تسلیت سران سه قوه
دکتر حسن روحانی، علی لاریجانی و آیت الله آملی لاریجانی روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عبدالرضا رحمانی فصلی وزیر کشور و سایر مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی نیز در پیام‌هایی جداگانه ضمن تسلیت ۲۷ تن از رزمندگان غیور سپاه پاسداران، بر ضرورت پاسخ‌دهی قاطعانه و محکم به گروه‌های تروریستی و اربابان آن‌ها در بیرون مرز‌ها تاکید کردند.

ارسال نظرات