جمعه ؛ 30 شهريور 1403
23 بهمن 1397 - 13:11

توطئه‌هاي زنانه غرب در فضاي مجازي

انقلاب اسلامی ایران بر مبنای باور‌ها و اعتقادات مردم شکل گرفته است و این باور و اعتقادات پررنگ‌تر نمی‌شود جز باترویج آموزه‌های دینی در فضای حقیقی و هم فضای مجازی. در اسلام برای خانواده که رکن اصلی یک جامعه را تشکیل می‌دهد، جایگاه والایی در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 2286

پایگاه رهنما :

انقلاب اسلامی ایران بر مبنای باور‌ها و اعتقادات مردم شکل گرفته است و این باور و اعتقادات پررنگ‌تر نمی‌شود جز باترویج آموزه‌های دینی در فضای حقیقی و هم فضای مجازی. در اسلام برای خانواده که رکن اصلی یک جامعه را تشکیل می‌دهد، جایگاه والایی در نظر گرفته شده است؛ و بنیان آن از مرد و زن تشکیل شده است و این دو به منزله‌ی دو ستون خانواده هستند. در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب تلاش‌های زیادی را برای از بین بردن این نهاد مقدس بکار برده‌اند و با هر سلاحی وارد شده تا بتوانند آن را از بین ببرند، و یکی از این سلاح‌ها فضای مجازی است، که یکی از مصادیق سلاح نرم نیز هست. فضای مجازی در کشور ما در اختیار و اشغال دشمنان است. اشغال فضای مجازی بخاطر غفلت‌های زیادی است که در این حوزه وجود دارد و اگر در این زمینه چاره‌اندیشی نشود یکی از تهدیدات نفوذ، همین فضا خواهد بود. فضای مجازی در ایران طی سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است؛ و از آن در تمام حوزه‌ها از جمله: اقتصادی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی استفاده‌های بسیار خوبی شده است. اما در کنار استفاده‌ی صحیح، برخی استفاده‌های نادرست و غیراخلاقی از طریق این فضا رواج یافته و با توجه به اینکه این فضا حد و مرز جغرافیایی ندارد، بالطبع برای زنان که آسیب پذیرترند، آسیب‌ها و تهدیدات جدی بوجود می‌آورد.
نقش محوری زنان در خنثی‌سازی تهدیدات مجازی
در فضای مجازی نقش زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی قابل توجه است، زیرا زنان در فرهنگ‌سازی نقش اساسی را بازی کرده و همین نقش باعث شده تا دشمن نوک پیکان تهاجم فرهنگی را به سمت زنان نشانه برود. دشمنان بخوبی دریافته‌اند که اگر بتوانند فرهنگ زنان یک جامعه را تغییر دهند می‌توانند فرهنگ کل آن جامعه را تغییر دهند. آن‌ها از طریق این فضا توانسته‌اند تا حدودی به مقاصد خود دست یابند و با راه‌اندازی سایت‌های مختلف در فضای مجازی زنان را از نقش اصلی‌شان که همانا همسرداری و خانه‌داری و فرزند‌پروری است دور کنند. آن‌ها با رواج فرهنگ غربی به زنان، تلاش می‌کنند این را به آنان القاء کنند که هر بلا و ستمی که به آن‌ها روا می‌شود بخاطر وجود نهاد خانواده و ازدواج‌های قانونی است. در مقابل القاء می‌شود که بی‌مسوْلیتی زوج و زوجین در مقابل خانواده، و ازدواج‌های آزاد و بی‌حد و مرز و داشتن چند معشوق هم‌زمان فشار‌های روزمره زندگی را کاهش می‌دهد! و تزریق این تفکر زنان را به بی‌قیدی در تشکیل خانواده سوق دهند.
نقش‌های کاذب‌
آنان تلاش می‌کنند با تشویق زن به فعالیت منفی در فضای مجازی بی‌بند و باری و دل‌مشغولی‌هایی از قبیل: تجمل‌گرایی در زندگی، تبرج (جلوه‌دادن زیبایی‌های پنهان)، خودنمایی و تشویق آنان به مصرف‌گرایی، زنان را وادار به تغییر نقش کنند و حتی جایگاه وی را به عنوان تبلیغ‌کننده کالا تنزل دهند. زن که یکی از لطیف‌ترین آفریده‌های خداست در برخورد با چنین دیدگاهی روحش سرسخت شده و حفظ ماهیت زن بودن در نقش‌های مختلف از جمله دختر بودن که برای پدر و مادر گرامی داشته شود و همسر که از بهترین حس‌های زنانه است و مادر بودن که از بهترین محبت‌ها شناخته شده است بیزار می‌شود و حفظ حجاب و عفت برایش معنایی ندارد و با چنین دیدگاهی نهاد خانواده و اخلاق و ارزش‌های اسلامی دیگر قداست خود را از دست می‌دهند و یکی از اهداف مهم دشمن همین بی‌اعتنایی به فرهنگ اسلامی است و این بی‌اعتنایی باعث می‌شود فرد نسبت به فرهنگ خودش بی‌اعتنا باشد و فرهنگ غربی را بپذیرد و در مقابل «تهاجمات فرهنگی» هیچ سلاحی نداشته باشد.
دشمن با ترویج فرهنگ غربی بجای فرهنگ اسلامی می‌خواهد زنان کشور را به انحطاط بکشاند و نقش‌های بی‌بدیل او را، تضعیف کند. رواج اینکه ارزش‌ها (که اموری اعتباری هستند و هیچ‌گونه قداستی ندارند) زنان و دختران را از حقوق و جایگاه خود بی‌اطلاع نگه داشته و زنان را به وسیله‌ای جهت منافع اقتصادی و شهوانی آنه تبدیل خواهد کرد و با تقویت احساس نیاز زنان به شغل‌های کاذب اقتصادی، آنان را مستقل از شوهران و پدران خود کرده و با اینکار فضا را برای گرایش زنان به فرهنگ غربی مهیا می‌کند. اما برای مقابله با این تهاجم‌فرهنگی و این تغییر ماهیت چه اقداماتی باید انجام داد؟ در پاسخ باید گفت، مسولین این حوزه باید با تشکیل اتاق فکر، برای بهره‌مندی زنان از فضای مجازی امن اقدام نمایند و با فراهم کردن امکان حضور اقشار مختلف زنان در فضای مجازی تشکیل گروه‌های اجتماعی مجازی خانواده محور و ... بتوانند سواد رسانه‌ای و مجازی زنان را ارتقا یابد. در کنار این از فضای مجازی بعنوان فرصتی برای تبلیغ دین اسلام و جایگاه زن باید مورد استفاده قرار گیرد و الگو‌های عینی را از صدر اسلام تاکنون برای جذب زنان به فرهنگ اسلامی بوجود آورد تا زنان جایگاه واقعی خود را شناخته و برای حفظ آن در مقابل دشمن ایستادگی کنند و بدانند پوشش و حجاب نه تنها مانع انجام فعالیت‌های اجتماعی نیست بلکه آنان را در مقابل آسیب‌هایی، چون نگاه هرزه‌ی مردان بیگانه و سوء استفاده‌های جنسی نگه می‌دارد و با افزایش سواد فضای مجازی به زنان کمک شود تا به ماهیت زن بودن خود واقف شوند و به آن افتخار کنند و در مقابل هتک حرمت به این جایگاه و نقش‌شان با قاطعیت از آن دفاع نمایند.

ارسال نظرات