پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
23 بهمن 1397 - 13:01

از مکتب فاطمیه تا فجر انقلاب

جامعه ایران اسلامی همانند سال‌های گذشته شاهد حضوری باشکوه و بیادماندنی در سال چهلم انقلاب اسلامی است، انقلابی که ۴۰ سالگی را از سر می‌گذراند، انقلابی که از فردای پیروزی آن تا کنون آماج انواع و اقسام تحریم‌ها، تهدید‌ها و ناملایمات از سوی دشمنان ریز و درشت بوده و می‌توان ادعا کرد که طی ۴۰ سال گذشته هیچ تهدید و تحریمی نبوده که دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران تدارک ندیده باشد، اما به رغم همه دشمنی‌ها، این درخت ۴۰ ساله ریشه‌های استواری دوانده و طوفان‌های سهمگینی را از سر گذرانده است.
نویسنده :
علی رضایی
کد خبر : 2285

پایگاه رهنما :

جامعه ایران اسلامی همانند سال‌های گذشته شاهد حضوری باشکوه و بیادماندنی در سال چهلم انقلاب اسلامی است، انقلابی که ۴۰ سالگی را از سر می‌گذراند، انقلابی که از فردای پیروزی آن تا کنون آماج انواع و اقسام تحریم‌ها، تهدید‌ها و ناملایمات از سوی دشمنان ریز و درشت بوده و می‌توان ادعا کرد که طی ۴۰ سال گذشته هیچ تهدید و تحریمی نبوده که دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران تدارک ندیده باشد، اما به رغم همه دشمنی‌ها، این درخت ۴۰ ساله ریشه‌های استواری دوانده و طوفان‌های سهمگینی را از سر گذرانده است. به همین دلیل برخلاف تصورات و توهمات نظام سلطه، اگرچه تحریم‌های اقتصادی برای اقشار جامعه مشکلاتی را ایجاد کرده و معیشت آن‌ها را به زحمت انداخته، اما مردم بصیر و انقلابی کشور همواره در بزنگاه‌های مختلف با درک شرایط انقلاب نشان داده‌اند، ناکارآمدی افراد و احزاب سیاسی را به پای کارآمدی نظام و گفتمان انقلاب اسلامی قرار نداده و ناتوانی‌ها برخی از شخصیت‌ها و تشکل‌های متبوع این افراد نخواهد توانست آن‌ها را از پیگیری اهداف و آرمان‌های انقلاب منصرف سازد. البته تقارن معنادار روز ۲۲ بهمن با ایام فاطمیه نیز حائز اهمیت است و باید آن را قدر شمرد و فرهنگ فاطمی را که در مبارزه با انحراف و کج‌روی در عرصه سیاست‌گذاری و سیاست‌ورزی معنا و مفهموم پیدا می‌کند در ۴۰ سالگی احیا کرد و به عنوان یک اولویت تمار عیار برای استمرار انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد. آنهم در شرایطی که جماعتی در داخل تلاش می‌کنند که با تحریف گفتمان انقلاب اسلامی و منویات حضرت امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی، انقلاب را به بن بست رسانده و در مسیر پیش روی انقلاب انحراف ایجاد کنند با توجیهاتی از قبیل: اینکه نمی‌توان با انقلابی‌گری و پافشاری بر آرمان‌های امام و رهبرمعظم انقلاب کشور را اداره کرد و برای برون رفت از مشکلات کنونی باید به دامن غرب پناه برد! جماعتی درهمان هنگامه زمانی نیز تلاش داشتند تا بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) دین اسلام را به انحراف برده و جایگاه و موقعیت ولایت را تضعیف کنند.
حضرت زهرا (س) نیز از این که اسلام به انحراف کشیده می‌شد و با خیانت خواصی از جامعه آن روز افکار عمومی نیز گمراه شده به‌شدت غمگین بود و این مسئله آن وجود مقدس را آزار می‌داد، بنابراین در برابر انحراف و خیانت به راه پیامبر و اسلام ناب ایستاد و جان مبارک خود را در این راه از دست داد. مهمترین عامل انحراف و بیراهه رفتن اسلام «کنار گذاشتن ولایت» است چرا که ولایت تنها ضامن سلامت ایمان و تضمین سعادت دنیا و آخرت مسلمانان بوده و هست و حضرت زهرا (س) نیز با اشراف به این مسئله تلاش می‌کرد بصیرت و فهم مردم را در این جهت ارتقا دهد.
جماعتی هم پس از رحلت حضرت امام(ره) تلاش کرده در مسیر انقلاب اسلامی با ترفندهایی نظیر «تحریف اندیشه ها و آرای حضرت امام خمینی(ره)» و «قلب عناصر و شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی» انحراف ایجاد کرده و آینده روشن انقلاب اسلامی را با چنین تاکتیک‌ها و توطئه‌هایی را تغییر دهند. جریان مورد اشاره در داخل کشور با انبوهی از امکانات و ابزارهایی که بواسطه نفوذ در مراکز قدرت در اختیار دارند تاکنون نتوانسته‌اند شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی را به انحراف بکشانند که این شکست، عوامل مختلفی دارد که مهمترین و اساسی‌ترین آن مدیریت هوشمندانه و مدبرانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی است. اگر وجود نازنین حضرت زهرا (س) برای مقابله با انحراف جماعتی نشانه‌دار به دفاع از ولایت بر می‌خیزد و در این عرصه با یقین کامل و به سرعت وارد عرصه می‌شود که بزرگترین معلم شناخت ولایت و معرفت به ولایت و دفاع از ولایت و مقابله با دشمنان ولایت می‌شود جامعه امروز نیز باید با الگوگیری از ایشان (علیرغم تمام مشکلات اقتصادی)، در مواجهه با انحرافات و تلاش‌های زیرپوستی یک طیف سیاسی برای ایجاد انحراف در انقلاب نقش‌آفرینی کنند.
با توجه به آنچه اشاره شد فهم صحیح مکتب فاطمی و الگوگیری از رفتار و مواضع حضرت زهرا(س) در شرایط کنونی که «فرهنگ» انقلاب و «گفتمان» انقلاب اسلامی یک اولویت تمام عیار به شمار می‌آید و برای محافظت از اصالت انقلاب اسلامی و استمرار موفقیت‌های آن باید به صورت ویژه نحوه مواجهه حضرت زهرا(س) با انحرافات پدید آمده در دوران پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) و حمایت جانانه از ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) مورد بررسی موشکافانه و نه شعار قرار بگیرد.

ارسال نظرات