جمعه ؛ 30 شهريور 1403
13 بهمن 1397 - 10:54
بررسی توانایی ارتش سایبری ایران و توطئه غربی‌ها برای مقابله با آن

اقتدار سایبری در ۴۰ سالگی

ایران چندمین قدرت سایبری در جهان است؟ به‌اعتراف بسیاری از موسسات و مراکز آماری غربی، ایران در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشور‌های دنیا در حوزه سایبری محسوب می‌شود.
کد خبر : 2224

پایگاه رهنما :

ایران چندمین قدرت سایبری در جهان است؟ به‌اعتراف بسیاری از موسسات و مراکز آماری غربی، ایران در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشور‌های دنیا در حوزه سایبری محسوب می‌شود. اخیرا یک ژنرال صهیونیست با اشاره به پایگاه‌های خبری فراوان فعال ایران به زبان‌های مختلف در جهان و انتشار اخبار مختلف در این پایگاه‌ها پس از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، به قدرت سایبری جمهوری‌اسلامی اقرار کرد. هفته گذشته یارون عیدان ژنرال صهیونیستی و صاحب شرکت امنیت سایبری عیدان در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی معاریو به قدرت سایبری ایران اعتراف کرد که ایران پس از تحریم‌های آمریکا، فعالیت زیادی در فضای مجازی به راه انداخته و تلاش می‌کند در فضای مجازی موضع خود را محکم و فعالیت‌های ضد خود را در دنیا را مهار کند و این موضوعی است که باید به آن اعتراف کنیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم. او در ادامه از قول جان برینان رئیس سابق سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) می‌گوید، ایرانی‌ها بسیار باهوش هستند.
اما این اولین بار نیست که مقامات اسرائیلی و غربی به قدرت سایبری ایران اعتراف می‌کنند. پیش از این مؤسسه نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا، ایران را با استناد به آمار دریافتی از سازمان اطلاعات آمریکا جزء پنج کشور دارای قوی‌ترین نیروی سایبری معرفی کرد. همچنین هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی، هکر‌های ایرانی را بهترین‌های جهان خوانده است و ارتش سایبری ایران را خطری بزرگتر از چین، روسیه و کره شمالی برای ایالات متحده عنوان کرده است. سایت (TurboFuture) در تاریخ ٧ مارس ٢٠١٨ ادعا می‌کند ارتش سایبری ایران پنجمین ارتش سایبری قدرتمند دنیا است. بسیاری از اندیشکده‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی دیگر نیز بار‌ها به قدرت سایبری ایران اشاره داشته‌اند. همچنین سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی، ولی فقیه در سپاه نیز در سال ۹۶ ایران را چهارمین قدرت سایبری در جهان توصیف کرد.
پیشرفت سایبری ایران از کجا شروع شد؟
بعد از حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۹ که بیانگر جنگ سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی بود ایران تصمیم گرفت با رویکردی متفاوت از گذشته در فضای مجازی حاضر شود. همچنین لشگرکشی‌های مجازی براندازان و اعمال دست نشانده آمریکا و اسرائیل در سال ۸۸ اهمیت حضور فعالانه جوانان ایرانی در فضای سایبر را قوت بخشید. این موضوعات باعث شد ایران تصمیم به ایجاد یک ارتش سایبری بگیرد و پس از این سال‌ها با همت نخبگان و دانشمندان جوان کشور ما دارای یکی از قدرتمندترین ارتش‌های سایبری در جهان است. به‌طوری که طی سال‌های اخیر، ایران قابلیت‌های جنگ سایبری خود را افزایش داده و اکنون می‌تواند در برابر هرگونه حمله سایبری، سیستم‌های زیرساختی، تسلیحاتی، کنترل صنعتی و همچنین اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به راحتی مورد هدف قرار دهد.
رسانه‌های غربی با چه هدفی از قدرت سایبری ایران تعریف و تمجید می‌کنند؟
اگرچه در توان و قدرت سایبری ایران شکی نیست، اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که غربی‌ها که همواره به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف ایران هستند به چه دلیل حاضر می‌شوند از قدرت سایبری ایران تعریف و تمجید کنند؟ به‌خصوص آنکه اخیرا تمجید‌های آن‌ها لحنی متفاوت به خود گرفته است و تلاش دارد قدرت سایبری ایران را به عنوان یک تهدید بین‌المللی مطرح کند. برای مثال اخیرا آژانس امنیت دیجیتال اروپا در گزارشی بیان کرده است که چین، روسیه و ایران سه عامل سایبری توانمند و فعال در رابطه با جاسوسی اقتصادی هستند. این آژانس مدعی شده است که ایران «حملات سایبری خود» را در صورت عدم موفقیت در پایبند نگه داشتن اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای گسترش می‌دهد. همچنین بر اساس یک گزارش رویترز در این باره در ماه نوامبر، ادعا شده است: «در پی تلاش ایران برای افزایش تأثیر خود در خاورمیانه و فراتر از آن، هکر‌های ایرانی پشت پرده مسائلی همچون حملات سایبری و حملات آنلاین با اطلاعات دروغین قرار دارند». اداره حفاظت از قانون اساسی موسوم به سرویس اطلاعات امنیت داخلی آلمان (BfV) نیز اعلام کرده است که توانایی رو به رشد ایران در زمینه مسایل سایبری خطری برای آلمان محسوب می‌شود. رسانه‌های غربی اتهامات جاسوسی یا خرابکارانه متعددی نیز در حوزه سایبری به ایران وارد می‌کنند که هرگز هیچ‌کدام از آن‌ها به اثبات نرسیده است. این گزارش‌های کاذب و تبلیغات هماهنگ نشان می‌دهد غربی‌ها پس از پی بردن به قدرت سایبری ایران و اعتراف به آن، تنها راه مقابله با این فرصت سایبری را تهدید نشان دادن در سطح بین‌المللی دیده‌اند. قدرت-های استعمارگر غربی همواره دستاورد‌های علمی را حق خودشان می‌دانند و کشور‌های دیگر را در نقش دنباله‌رو و مصرف‌کننده می‌خواهند. آن‌ها پس از پیشرفت قدرت سایبری ایران که به صورت بومی و به دست جوانان این کشور حاصل شده است به دنبال آن هستند همان روندی که برای تبدیل کردن ایران به یک تهدید هسته‌ای طی شد را این بار برای تبدیل کردن ایران به تهدید سایبری طی کنند.

ارسال نظرات