پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
06 بهمن 1397 - 11:10

جشن ۴۰ سالگی قدرتمندترین انقلاب دنیا

چهل‌سالگی در عمر نظام‌ها و تمدن‌ها فی‌نفسه نشان از نوعی پختگی سیاسی، بلوغ جهانی، قدرت پیش‌برندگی و نشاط پیش‌روندگی است. قرآن کریم چهل‌سالگی را مرحله رشد و کمال می‌داند( احقاف آیه ۱۵ و قصص آیه۱۴ ). به تعبیر رهبر‌معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین امسال در جوار مضجع امام رضا(ع) نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه چهل‌سالگی جمهوری اسلامی، چه در اصول بنیان‌ها، شعارها و ارزش‌ها و چه در عملکردها موجب امید برای دوستان و یاس برای دشمنان است.
نویسنده : مهدی سعیدی
کد خبر : 2192

پایگاه رهنما :

چهل‌سالگی در عمر نظام‌ها و تمدن‌ها فی‌نفسه نشان از نوعی پختگی سیاسی، بلوغ جهانی، قدرت پیش‌برندگی و نشاط پیش‌روندگی است. قرآن کریم چهل‌سالگی را مرحله رشد و کمال می‌داند (احقاف آیه ۱۵ و قصص آیه ۱۴). به تعبیر رهبر‌معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین امسال در جوار مضجع امام رضا (ع) نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه چهل‌سالگی جمهوری اسلامی، چه در اصول بنیان‌ها، شعار‌ها و ارزش‌ها و چه در عملکرد‌ها موجب امید برای دوستان و یاس برای دشمنان است. چرا که در چهل‌سالگی، این پرچم افراشته چشم‌ها و دل‌ها را در مجموعه عظیمی از ملت‌های منطقه به خود جلب کرده است؛ و هزاران مرحله ایران عزیز را در حوزه توسعه و پیشرفت جلو انداخته و دستاورد‌های بسیار قابل توجه و چشمگیر در حوزه‌های مختلف داشته است که دشمنان این نظام هم ناچار به اعتراف به این حقیقت شده اند (و الفَضلُ ما شَهِدَت به الاعداءُ). آمریکا واذناب منطقه‌اش با وجود تشکیل و تکوین جبهه گسترده علیه جمهوری‌اسلامی ایران و با هدف نابودسازی گفتمان انقلاب اسلامی، امروز ایران را در چهل‌سالگی انقلاب شکوهمندش در قله استقلال، عزت و قدرت داخلی و نفوذ منطقه‌ای و تعیین‌کنندگی مناسبات جهانی می‌بیند و از پیشرفت‌های محیرالعقول آن در علوم و فنون جدید، آماده‌سازی زیرساخت مناسب در حوزه‌های گوناگون برای جهش علمی و اقتصادی، دست‌یابی به مولفه‌های اصلی قدرت و اقتدار دفاعی و نظامی و توسعه نفوذ واقعی و الهام بخش و راهبردی در منطقه غرب آسیا متعجب و عصبانی اند (قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ). انقلاب و نظام اسلامی در شرایط کنونی که برخلاف برخی از مسئولان و اصحاب رسانه که از آن به بحران تعبیر می‌کنند در مصافی جدید با دشمنان روبرو شده که می‌توان آن را به مصاف اراده‌ها و تصویر‌ها نامید. بستر این مصاف پیش از آن که در عالم واقع و میدان فیزیکی سخت مثل برخورد نظامی بین ایران و آمریکا باشد در دو ساحت نیمه سخت تحریم‌های اقتصادی و حوزه نرم عملیات روانی و ادراک‌سازی ذهنی مردم صورت‌بندی می‌شود؛ که این تلاش نظام سلطه نیز همانند سایر تلاش‌های آن‌ها برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته محکوم به شکست است. مطمئنا آمریکا و هم‌پیمانانش در این تصویرسازی مگس‌وار بر زخم‌های جدید و کهنه نشسته و بر برخی از ضعف‌ها و نارسایی‌های داخلی، وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و معیشتی، فساد و بیکاری و گزاره‌سازی از آن مبنی بر اینکه اراده و توان حل مشکلات توسط قوای حاکمیتی نیست تاکید می‌کنند. ولی تجارب موفقت‌آمیز ما در ایستادگی در مقابل آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی در طول این ۴ دهه از یکسو و امکانات و ظرفیت‌های مغفول و استفاده نشده داخل کشور از سوی دیگر حاکی از این واقعیت است که ما از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای عبور از این مرحله و مقاومت و مقابله با آمریکایی و هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌ای آن را داریم.
ما می‌توانیم با تکیه بر داشته‌ها، باور‌ها و آن چه سبب رسیدن انقلاب اسلامی به مرحله چهل سالگی خود شده است از این مرحله خطیر هم عبور کنیم. به شرط آنکه به الزامات و راهبرد‌های هوشمندانه با حداکثر قدرت همگرایی در داخل و دوری از واگرایی و فصل الخطاب قرار دادن رهنمود‌های دلسوزانه و حکیمانه رهبررمعظم انقلاب عمل کنیم؛ و اهداف آمریکا در پروژه جدید را که بر افزایش موج نارضایتی‌های مردمی و راه‌اندازی نافرمانی مدنی، ایجاد فشار سنگین روانی بر مسئولان، به فرسایش بردن منابع قدرت سیاسی ایران در منطقه، زدودن سرمایه اجتماعی اعتماد به نظام و ایجاد رویارویی بین مردم و مسئولان و وادارسازی نظام به تمکین در مقابل آمریکا برای حاضر شدن بر سر میز مذاکره و تن دادن به اصلاح برجام هسته‌ای و قرار گرفتن در ریل پذیرش سلسله برجام‌های موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری و ... را خنثی نمایم.

ارسال نظرات