جمعه ؛ 30 شهريور 1403
26 دی 1397 - 13:59

استمرار اشتباه محاسباتی

انقلاب اسلامی با گذشت چهار دهه از حیات خود با چالش‌ها و فتنه‌های متفاوتی مواجه بوده است.
کد خبر : 2134

انقلاب اسلامی با گذشت چهار دهه از حیات خود با چالش‌ها و فتنه‌های متفاوتی مواجه بوده است. چالش‌هایی که قریب به اتفاق آن‌ها در دستگاه محاسباتی نظام سلطه طراحی و به اجرا درآمده که البته به مدد نصرت الهی و مدیریت هوشمندانه و همراهی ملت انقلابی ایران، همواره با بن‌بست مواجه شده و آن‌ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است. دشمنان انقلاب همواره در طراحی نقشه و ترفندها، بسیاری از واقعیت‌ها و «رزق‌های لایحتسب» را نادیده گرفتند. با بررسی بیانات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع مردم قم به برخی از مهم‌ترین اشتباه‌های محاسباتی دشمن و در رأس آن آمریکا پی می‌بریم؛ اشتباهاتی که تا به امروز «استمرار» داشته است. «تمجید دروغ‌آمیز رئیس جمهور آمریکا در دی ۵۶ مبنی بر جزیره ثبات بود ایران» و یا «خواب آشفته برخی دولتمردان کاخ سفید مبنی بر برگزاری کریسمس ۲۰۱۹ در تهران» بخشی از اشتباه‌های محاسباتی یا بهتر بگوییم «حماقت»‌هایی است که تحقق آن برای برنامه‌ریز و مجریان دشمن، یک سراب و نقش برآب شدنش برای ملت ایران یک عبرت واقعی از درس تاریخ است.
 
در تحلیل بیانات طلایی و ناب رهبر معظم انقلاب درباره اشتباه دشمن، می‌توان به مقطع چهل سالگی انقلاب اشاره کرد که از مدت‌ها پیش در نظام محاسباتی دشمن در دستور کار قرار گرفت تا اجازه ندهند در چهل سالگی به عنوان یک نماد اقتدار در کمال عظمت و شکوه در کشور محقق شود. این موضوع با روی کارآمدن ترامپ و تیم تندروی حامی او، با جدیت بیشتری دنبال شد و ابزار‌های ویژه‌ی تحریم اقتصادی و عملیات روانی را برای رسیدن به هدف به خدمت گرفت. موج سواری روی اغتشاشات دی ماه ۹۶ طراحی پروژه تابستان داغ و اعمال تحریم‌های ثانویه در ۱۳ آبان گویای اهداف آنهاست. اعمال فشار‌های اقتصادی و روانی به صورت توأمان به معنای طرح‌ریزی یک نقشه در نظام محاسباتی آن‌ها برای زمین‌گیر کردن انقلاب در چهل سالگی بود که بازهم برخلاف محاسبات آن‌ها ناکام ماند. به عبارتی صف‌آرایی نظام محاسباتی انقلاب که برپایه نظام معرفتی و توحیدی استوار شده بود، تمامی محاسبات دشمن که برپایه «لیبرال دموکراسی پای در گلِ غربی» بنیان شده بود را نقش برآب کرد و امروز انقلاب با وجود همه چالش‌های خرد و کلان و با همه «اخم و تَخم»‌ها در کمال صلابت و استواری بر «قله راهبردی منطقه» ایستاده و جشن چهل سالگی خود را می‌گیرد و اظهارات موهومانه و بی‌پایه و اساس دولتمردان مردان آمریکا مبنی بر «اینکه انقلاب چهل سالگی خود را نخواهد دید» را به زباله‌دان تاریخ فرستاد. در مقطع کنونی ایادی سلطه تمرکز خود را روی نارضایتی‌ها و اعتراضات اقتصادی در کشورمان معطوف کرده بودند تا بار دیگر مشابه اعتراضات دی ماه ۹۶ را در شهر‌های مختلف مشابه سازی کنند که این بار هم تیر محاسباتی آنان به سنگ خورد.
 
اما این موضوع به معنای غفلت از مکر و کید دشمن نیست. با شکست پروژه تابستان داغ و آشوب‌آفرینی در قالب پروژه بزرگتری به نام جنگ اقتصادی پس از تشدید تحریم‌ها و فشار معیشتی به مردم که از سوی دشمن دنبال می‌شد ممکن است در سال ۹۸ بخواهند از برخی نارسایی‌ها و مشکلات سوء استفاده کنند و بین نظام- مردم انشقاق ایجاد کنند. آنچه مهم است هوشیاری و تدبیر مردم و مسئولان است که بار دیگر می‌تواند دشمن را در حماقت و اشتباه محاسباتی خود به شکست بکشاند.

ارسال نظرات