جمعه ؛ 30 شهريور 1403
24 دی 1397 - 19:09
احياي سازمان منافقين با چه هدفي صورت مي‌گيرد؟

بازگرداندن منافقین به عراق، فتنه جدید منطقه‌ای آمریکا

گروهک منافقین در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) به صورت کامل از عراق خارج شدند. آخرین گروه از منافقین که ۲۸۰ نفر بودند ۱۹ شهریور ۹۵ از پایگاه لیبرتی عراق به مقصد آلبانی و دیگر کشور‌های اروپایی فرار کردند.
کد خبر : 2121

گروهک منافقین در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) به صورت کامل از عراق خارج شدند. آخرین گروه از منافقین که ۲۸۰ نفر بودند ۱۹ شهریور ۹۵ از پایگاه لیبرتی عراق به مقصد آلبانی و دیگر کشور‌های اروپایی فرار کردند. لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، یک پایگاه نظامی آمریکایی بود که در سال ۱۳۹۰ پس از تخلیه پادگان اشرف، به محل سکونت اعضای سازمان منافقین در عراق تبدیل شد. اما با گذشت بیش از ۲ سال از این مسئله، زمزمه‌های بازگشت منافقین به عراق شنیده می‌شود. محمد البلداوی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف البناء اعلام کرد آمریکا همزمان با آغاز خارج کردن نظامیان خود از سوریه، عناصر سازمان موسوم به مجاهدین خلق ایران (منافقین) را به عراق بازگردانده است. وی افزود: پایگاه‌های نظامیان آمریکا در شمال عراق میزبان ده‌ها عضو این سازمان است و نیرو‌های آمریکایی مستقیما آن‌ها را آموزش می‌دهند. البلداوی تاکید کرد، آمریکا تلاش می‌کند پس از خروج خود از سوریه، منطقه را به آتش بکشد و ایران و خاورمیانه را بی‌ثبات کند. اما اهداف آمریکا از بازگرداندن منافقین به عراق چیست؟

۱- سرخوردگی اعضای منافقین و تلاش آمریکا برای زنده نگهداشتن آن‌ها

سرگردانی و آوارگی منافقین در ۴ دهه بعد از انقلاب اسلامی باعث شده است تا بسیاری از اعضای منافقین کاملا ناامید شده و بسیاری نیز از این گروه تروریستی جدا شوند. در واقع منافقین در سال‌های پس از انقلاب، کاملا به گروهی شکست خورده تبدیل شده‌اند. بنابر برخی گزارش ها، میزان یاس و ناامیدی در بین اعضای منافقین در آلبانی به میزانی بوده که مریم رجوی سرکرده این گروهک مجبور شده به دیدار آن‌ها رفته و وعده پیروزی در ۲۲ بهمن ۹۷ را بدهد تا بدین وسیله به نوعی، آن‌ها را همچنان با خود همراه داشته باشد. علاوه بر این، آمریکا نیز با خارج کردن گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی سعی دارد تا این گروه را به عنوان جدی‌ترین گروه مخالف جمهوری اسلامی تجهیز کند. به همین دلیل، آمریکا با انتقال برخی از اعضای این گروهگ به عراق سعی دارد تا عملا با این اقدام، منافقین را وارد عملیات‌های واقعی کرده و به این صورت مانع از فرسایشی شدن و ایجاد حس شکست در بین اعضای منافقین شود. با استقرار دونالد ترامپ در کاخ سفید، منافقین بیش از پیش تحت حمایت‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. نقش آن‌ها در تحقق راهبرد کلان آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا یافته است و همین موجب می‌شود تا استفاده ابزاری آمریکا و متحدانش از آن‌ها بیشتر شود. در واقع منافقین اکنون به عنوان ابزاری در دست آمریکا برای اقدامات ضد ایرانی تبدیل شده‌اند. فقط در سال ۱۳۹۷، هلند و فرانسه، سه دیپلمات ایرانی را اخراج کرده‌اند و یکی از دیپلمات‌های دیگر کشورمان هم از آلمان اخراج شده و بیش از شش ماه است که در بلژیک بازداشت است. اخراج دو دیپلمات ایرانی از آلبانی که محل استقرار بخش زیادی از اعضای منافقین است را هم باید به این موارد افزود. در همه‌ی این موارد، منافقین نقش سوژه را بازی کرده‌اند به‌گونه‌ای که اتهام کشور‌های اروپایی برای اخراج و بازداشت دیپلمات‌های ایرانی، تلاش این دیپلمات‌ها برای ضربه‌زدن به منافقین بوده است! در آخرین مورد یعنی اخراج دو دیپلمات ایرانی از آلبانی، آمریکا مشخصاً به تقدیر و حمایت از آلبانی پرداخت تا این گمانه قوی را به یقین تبدیل کند که اقدام دولت آلبانی، امری از پیش‌طراحی شده و با اطلاع و کارگردانی آمریکا بوده است. رد منافقین را می‌توان در جنگ دیپلماتیک غربی‌ها علیه ایران به وضوح مشاهده کرد.

۲- فتنه جدید آمریکا همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی

رژیم صهیونیستی و آمریکا در بهار ۱۳۹۷ یک کارگروه مشترک تشکیل دادند تا با تلاش برای تشویق معترضان داخلی و ایجاد ظرفیت در آن‌ها به سمت اغتشاش همانند دی ماه ۱۳۹۶، ایران اسلامی را به سمت ناآرامی بیشتر و فشار بر نظام سوق دهند. تشکیل این کارگروه بزرگترین نشانه تغییر سیاست‌های دولت ترامپ در مورد ایران است. مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این تیم، بخشی از سند اسرائیلی- آمریکایی در مورد مقابله با ایران است. در این راستا، طرح و پروژه تابستان داغ در ایران طراحی و اجرا شد و تمام هدف آمریکا و اسرائیل این بود که با ایجاد ناآرامی در داخل ایران، زمینه برای تضعیف نظام فراهم شود. حتی «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی امریکا در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرد و گفت که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد.

اما ادعا‌ها و خواسته‌های مقامات آمریکایی همگی با شکست مواجه شدند و اکنون ایران قدرتمندتر از هر زمان دیگری در منطقه فعالیت می‌کند. البته این به معنای این نیست که پروژه‌های آمریکا علیه ایران به پایان رسیده است، بلکه ادامه پروژه تابستان داغ هنوز در حال اجرا است. انتقال برخی از نیرو‌های منافقین به عراق دقیقا در راستای تداوم طرح ناامن سازی امنیت ایران توسط منافقین است. آمریکا به کمک عربستان و برخی دیگر از رژیم‌های مرتجع عربی و همچنین رژیم صهیونیستی در حال تقویت منافقین هستند. روزنامه ایندیپندنت در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) در گزارشی، بخشی از تحرکات جدید منافقین را افشا کرد. در این گزارش، «تاناسی» روزنامه‌نگار افشاگر آلبانیایی می‌گوید: این گروه، اول ۲۰ هکتار از کمپ را به قیمت ۱۳ میلیون دلار خریده است. تا به حال ۱۴ هکتار دیگر خریده و اضافه کرده و این روند همچنان ادامه دارد. قبض‌های آب و برق و اینترنت این کمپ نشان می‌دهد فعالیت‌های عظیمی درون حصار‌ها جریان دارد. تمام پرداخت‌ها با بسته‌های بزرگ پول نقد انجام می‌گیرد و هیچ ردی از تعاملات بانکی وجود ندارد. پرداخت‌ها را همیشه در لحظه و نقد انجام می‌دهند. هیچ پرداختی– حتی در خرید‌های کوچک روزمره – با کارت بانکی یا از طریق حساب بانکی یا با تاخیر انجام نمی‌شود. هیچ رد پای بانکی وجود ندارد. منافقین اخیرا ۱۷۰۰ کامپیوتر و مانیتور از یک شرکت آلبانیایی خریده‌اند که ابتدا گمان می‌شد نوعی خرید صوری به قصد کلاهبرداری در حجم واردات واقعی شرکت بوده باشد، اما تحقیقات بیشتر مشخص کرد خرید قطعی است و با پول نقد انجام شده است. کمپ نه تنها هزینه عمده‌ای برای اینترنت می‌پردازد که آنتنی را روی کوه مشرف به تیرانا نصب کرده که به طور اختصاصی برای تقویت اینترنت مورد استفاده در کمپ به کار می‌رود. این اطلاعات ایندیپندنت به خوبی نشان دهنده که آمریکا سعی دارد فاز جدیدی از توطئه‌های منطقه‌ای علیه ایران را شروع کند.
 
بنابراین، به نظر می‌رسد آمریکا سعی دارد تا از یک طرف با وارد کردن اعضای منافقین به عراق این گروه را همچنان فعال نگه داشته و مانع از سرخوردگی و ناامیدی آن‌ها شود و از سوی دیگر سعی دارد با نزدیک شدن به ۲۲ بهمن و چهل سالگی انقلاب، محیط امنیتی ایران را ناامن کند. آنچه مهم است این است که در این شرایط، دولت عراق نباید اجازه دهد حاکمیت کشورش توسط آمریکا نقض شود. چرا که واشنگتن خود را شکست خورده حمله به عراق و افغانستان می‌داند و به همین دلیل به نوعی دیدگاه مالکانه به این کشورها دارد.

ارسال نظرات