- حنظله گوشی «نفتالی بِنِت» را هک کرد
- عکس / تصاویر دیده نشده از شهید رائد سعد
- بانک اهداف در جنگ شناختی
- کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر و یک سند تاریخی از شکنجه مخالفان با «خرس» در دوره پهلوی!
- آیا نبرد حضرموت نقشه یمن را تغییر خواهد داد؟
- یادداشت ها / آیا پایان ماه عسل صهیونیستها در سوریه نزدیک است؟!
- قیام جوانان سوری | پیام عملیات «بیت جن» برای جولانی و صهیونیستها
- بسیج تمدنساز، نفس آخر استکبار
- دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور رهبر انقلاب
- انصارالله: جنگافروزی عربستان علیه یمن عواقب سنگینی دارد
- منظور: برنامه هفتم با کار کارشناسی کمسابقه تدوین شد/ بخش بزرگ برنامه قابل اجراست
- ۶۵۶ میلیون دلار صادرات با «مجوزهای رد شده» /بازهم پای کارتهای اجارهای در میان است؟
- نصراللهی، استاد ارتباطات: مستند عبری تسنیم آغاز عصر جدیدی از حرکت رسانهای ایران است
- ایران لولای ژئوپلیتیک جهان
- یادداشت / کد حیفا
جمعه ؛ 28 آذر 1404 بازار خودروهای برقی چین به بنبست رسید
دن وانگ، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ در چین زندگی میکرد و به عنوان تحلیلگر فناوری برای شرکت خدمات مالی «گیوکال دراگونومیک»، اخبار این کشور را پوشش میداد. وانگ گفت: جنگ قیمت خودروهای برقی در چین به این زودیها متوقف نخواهد شد. او افزود: کارآفرینان، مهندسان و تمایل دولتهای محلی برای حمایت از قهرمانان بومی، بسیار زیاد است.
رقابت شدید، بسیاری از موفقیتهای چین را در زمینه خودروهای خورشیدی و برقی به همراه داشته است.
وانگ در کتاب «سرسامآور» (Breakneck) نوشت که حمایت دولتی، دلیل اصلی ورود غولهای فناوری چینی مانند هواوی و شیائومی به صنعت خودرو بوده است. او نوشت: این نوع گسترش هم به دلیل بازار رقابتی چشمگیر و هم به دلیل یارانههای دولتی است که تلاش شرکتها برای تولید محصولات جدید را آسانتر میکند.
وانگ، اظهار کرد: آنها به شرکتها اجازه میدهند سیلی از محصولات نامشخص را روانه بازار کنند و قیمت پایینتری پیشنهاد دهند. این رقابت برای رسیدن به پایینترین قیمت، کمکم در سود شرکتهای تولیدکننده خودروهای برقی خود را نشان میدهد.
شرکت بیوایدی در ماه اوت، اعلام کرد: سود خالص این خودروساز برقی در سهماهه دوم سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته است. بیوایدی در گزارش درآمد خود اعلام کرد: سودآوری کوتاهمدت این شرکت به دلیل بازاریابی بیش از حد و تخفیفهای ویژه، کاهش یافته است. شرکت بیوایدی در ماه مه، اعلام کرد: قیمت ۲۲ مدل برقی و هیبریدی را تا پایان ژوئن کاهش میدهد.
وانگ به بیزینس اینسایدر گفت: رقابت در چین بیرحمانه و تغییر این وضعیت، دشوار است. او افزود: این تا حدودی تابعی از مقیاس عظیم بازار چین است که در آن کارآفرینان فرصتها را دنبال میکنند و این یکی از ویژگیهای اکوسیستم بسیار پویای چین است.
مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی آمریکا، سال گذشته، در گزارشی اعلام کرد: دولت چین از سال ۲۰۰۹، حداقل ۲۳۰ میلیارد دلار برای حمایت از شرکتهای داخلی تولیدکننده خودروهای برقی مانند بیوایدی هزینه کرده است.
آر جی اسکارینگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی ریویان، گفت: خودروهای برقی چین به دلیل یارانههای سخاوتمندانه این کشور و هزینههای پایینتر نیروی کار ارزانتر هستند.
اما همه نگفتهاند که بازار خودروهای برقی چین در سالهای آینده نیز به همین شدت رقابتی باقی خواهد ماند.
بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، هی شیائوپنگ، مدیرعامل شرکت اکسپنگ، در دسامبر، به کارکنانش گفت: صنعت خودرو در فاصله سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، یک دور حذف را تجربه خواهد کرد. مدیرعامل این شرکت در مصاحبهای در نوامبر با روزنامه سنگاپوری استریتس تایمز، گفت: اکثر خودروسازان چینی بیش از دهه آینده دوام نخواهند آورد. او بدون نام بردن از شرکتهای خاص گفت: من شخصا فکر میکنم که در ۱۰ سال آینده، فقط هفت شرکت بزرگ خودروسازی وجود خواهند داشت.
ارسال نظرات