دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
08 دی 1397 - 09:35

تبلور مردم سالاری دینی در حماسه نهم دي

فتنه ۸۸ را باید یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط دشمن علیه مردم سالاری دینی دانست. در نظام مردم سالاری دینی امور کشور با مدیریت اکثریت مردم ممکن گردیده و انتخابات، مظهر تجلی رقابت سیاسی و تشخیص رای اکثریت است
نویسنده :
حسن رشوند
کد خبر : 2014

پایگاه رهنما :

فتنه ۸۸ را باید یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط دشمن علیه مردم سالاری دینی دانست. در نظام مردم سالاری دینی امور کشور با مدیریت اکثریت مردم ممکن گردیده و انتخابات، مظهر تجلی رقابت سیاسی و تشخیص رای اکثریت است. رای اکثریتی که تحت هدایت آموزه‌های اسلامی به فرآیندی برای شایسته سالاری بدل گردیده است. فتنه‌گران، اما با دروغ پردازی و متهم کردن نظام اسلامی به تقلب در انتخابات و با الگوگیری از نسخه‌های کودتای مخملی که توسط دستگاه‌های امنیتی غرب طرح‌ریزی شده بود، پس از اعلام نتایج انتخابات، هواداران را به خیابان‌ها کشاندند تا با اردوکشی‌های خیابانی مانع از تحقق اراده اکثریت ملت گردند. اما بیش از ۷ ماه اغتشاش و هرج و مرج، در نهایت، بار دیگر ملت ایران با خلق حماسه‌ای ماندگار طومار فتنه و فتنه گری را بر چید.
عظمت نهم دی را به واقع باید در عبور موفق ملت بصیر ایران از "فتنه‌ای عمیق" دانست که همه ابزار‌های تزویر و فریب برای اغواء ملت دست به کار شده بود. آوردگاهی که بخشی از بزرگان و خواص صاحب تشخیص که قرار بود در بزنگاه‌ها به پرچمی برای هدایت ملت تبدیل شوند نیز در آن دچار تردید و کج فهمی شده بودند و نتوانستند به موقع و به خوبی عمل کنند و با سکوتشان و یا مواضع ناصوابشان بر تردید‌ها افزودند و یا نشانه اشتباه دادند و خواسته یاناخواسته نامشان در صف مردودین فتنه ۸۸ ثبت گردید! در این بین، عبور از این فریب‌ها و تزویر‌ها نیازمند زمانی بود تا نقاب‌ها به تدریج برافتد و چهره نفاق عیان شود، که این اتفاق با گذشت قریب به هفت ماه پس از آغاز فتنه ۸۸ طی شد و در قالب واکنش میلیونی ملت ایران در نهم دی ماه ۸۸ تجلی یافت. نهم دی را باید تجلی مردم سالاری دینی در ایران اسلامی دانست. آنگاه که در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌ها، این صاحبان اصلی نظام هستند که به میدان آمده و فتنه را مهار و سرکوب می‌کنند و راه را برای عبور نظام اسلامی از چالش‌ها فراهم می‌سازند. برای فهم حقیقت پیام نهم دی ماه باید به این نکته توجه نمود که در آن روز، اقشار مختلف ملت با گرایش‌ها و سلائق مختلف در میدان حاضر شده بودند که شاید بتوان آن‌ها را در این پنج دسته خلاصه کرد:
۱. بخش قابل ملاحظه‌ای از خالقان حماسه بزرگ نهم دی، ملتی بودند که مظلومانه نظاره‌گر هتک حرمت به رأی خود در طول چند ماه پس از انتخابات خرداد ماه بودند.
همان‌هایی که معمولا آرام و بی‌ادعا در صحنه‌اند و در ۲۲ خردادماه پای صندوق رای آمده و گزینه خود را انتخاب کرده بودند. اما فتنه‌گران هیچگاه حاضر نشدند که رای آن اکثریت مطلق را به حساب بیاورند و برایش احترام قائل شوند! بلکه برعکس، آن را تقلب خواندند و خواستار ابطال آن شدند! دل‌های پرکینه و سر‌های پرباد و متوهم فتنه‌گران آنچنان چشم و عقلشان را کور کرده بود که هیچگاه این جمعیت چندین میلیونی را ندیدند و در معادلاتشان به حساب نیاوردند. این شد که آن اکثریت برای صیانت از رای خود به همراه انبوه جمعیتی که از سر تکلیف و علاقه به تعیین سرنوشت خود در ۲۴ خرداد پای صندوق رای رفته بودند، اما گزینه‌ای متفاوت از آن ۲۴ میلیون را انتخاب کرده بودند، ولی دامان آن‌ها از هر گونه فتنه و فتنه گری پاک بود، با دیدن ۷ ماه فتنه گری، کاسه صبرشان لبریز شد و بسان دریایی خروشان در روز نهم دی‌ماه به میدان آمدند تا بساط جماعتی ساختار شکن و بی هویت را جمع کنند.
۲. بخشی از حماسه‌سازان نهم دی آن‌هایی بودند که حضور بیگانگان در صف فتنه‌گران را خیانت به کشور می‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند که اگر اختلاف و دعوا و رقابتی بین سیاسیون وجود دارد، قرار نیست یک جریان با توسل به بیگانگان، زمینه ساز نفوذ اجنبی درکشور گردد و اهداف سیاسی خود را دنبال کند. آن‌ها به میدان آمده بودند که از این وابستگی فتنه‌گران به استکبار و دشمنان ملت ایران اعلام برائت نمایند و استقلال خود را از وطن فروشان طلب نمایند.
۳. بخشی از حماسه سازان نهم دی نیز ملتی بودند که از این همه جنجال و آشوب و ناآرامی به تنگ آمده بودند. آن‌ها باور داشتند که تداوم هر مناقشه و اختلافی اگر برای نفع ملت است حد یقفی دارد و قرار نیست برخی زیاده خواهان، برای کسب قدرت زندگی عادی شهروندان را دچار مخاطره کنند.
۴. بخشی از اعتراضات حاضرین در نهم دی توسط آن‌هایی رقم خورد که همیشه دل در گرو ارزش‌های دینی و اسلامی داشتند و نتوانستند تحمل کنند که اوباش حامی فتنه حتی از روز عزای حسینی نیز مامنی برای جولان خود در خیابان‌ها بسازند و به همه شعائر دینی در هیات‌ها، حسینیه‌ها، حجاب، مسجد، نمازجمعه، عاشورا، ماه رمضان و حتی قرآن کریم توهین کنند. این‌ها به صحنه آمده بودند تا احترام به مقدسات دینی را از اصحاب فتنه مطالبه نمایند و اعتراض خود را فریاد بزنند.
۵. حماسه آفرینان نهم دی آن‌هایی بودند که جان و مال، عمر و جوانی و فرزندانشان را برای پیروزی انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی و حمایت و تبعیت از امام و رهبری گذاشته بودند و بعد از سی و چند سال شاهد آن بودند که عده‌ای سیاسی ورشکسته، میدان‌دار فتنه‌ای شده‌اند که هواداران آن، با صراحت به همه ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام و رهبری توهین می‌کنند و با هدف براندازی، همه دستاورد‌های یک ملت را به سخره گرفته‌اند! اینان در نهم دی آمدند تا اعتبار انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را که بیش از ۷ ماه دستاویز فتنه گران قرار گرفته بود را از دشمنان لجوج این ملت طلب کنند.
به واقع حفظ نظام اسلامی، احترام به رای ملت، احترام به قانون، حفظ آرامش و امنیت جامعه، احترام به ارزش‌های ملی، اسلامی و اخلاقی، حساسیت به دخالت بیگانگان در امور کشور، از جمله مطالبات اصلی حماسه آفرینان نهم دی بود که موجب شد اقشار مختلف ملت با سلایق و گرایش‌های مختلف، خودجوش و بی‌آلایش به میدان بیایند و حماسه‌ای ماندگار را برای همیشه تاریخ سرزمینمان به یادگار بگذارند.
برچسب ها: مردم ایران حماسه

ارسال نظرات