پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
21 آذر 1397 - 12:43

قاضی مولر و حلقه محاصره آقای رئیس جمهور

جمعه هفته ای که گذشت جمعه سیاه پرزیدنت ترامپ بود. دو اتفاق باعث شد که رئیس جمهور مجدداً به لبه پرتگاه قانونی استیضاح برود و حداقل اینکه دیگر در جامعه آمریکا حرف زدن در مورد استیضاح ترامپ جمله عجیبی نیست و اگر وضع به همین منوال پیش رود اتفاقاتی در حال رخ دادن است. بعد از حاشیه های زیاد آقای رئیس جمهور این هفته نوبت به اطرافیان و دوستان نزدیک وی به نام های مایکل کوهن و پل منافورت بود که دوباره زمزمه ی استیضاح ترامپ را بر سر زبان ها بیاندازند.
نویسنده : سیدفرشید کاظمی پیره سرا
کد خبر : 1919
جمعه هفته‌ای که گذشت جمعه سیاه پرزیدنت ترامپ بود. دو اتفاق باعث شد که رئیس جمهور مجدداً به لبه پرتگاه قانونی استیضاح برود و حداقل اینکه دیگر در جامعه آمریکا حرف زدن در مورد استیضاح ترامپ جمله عجیبی نیست و اگر وضع به همین منوال پیش رود اتفاقاتی در حال رخ دادن است. بعد از حاشیه‌های زیاد آقای رئیس جمهور این هفته نوبت به اطرافیان و دوستان نزدیک وی به نام‌های مایکل کوهن و پل منافورت بود که دوباره زمزمه‌ی استیضاح ترامپ را بر سر زبان‌ها بیاندازند.
شرح ماجرا:
۱-بد نیست قبل از هر چیز اشخاص مورد اشاره را بشناسیم. مایکل کوهن کیست؟ وکیل سابق و ۵۲ ساله ترامپ که تقریباً از شش ماه پیش تحت بازجویی دو دستگاه قضایی و نیز بازرسی ویژه رابرت مولر ۷۴ ساله قرار گرفته است. این قاضی کهنه کار حدود دو سال است که در حال تحقیق در این زمینه است که آیا روسیه در انتخابات آمریکا که منجر به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور شد دخالت داشته یا نه؟ شخص دوم هم پل منافورت است که رئیس کمپین انتخاباتی رئیس جمهور بوده و او هم تحت تحقیق است و از مدت‌ها پیش خود را تحویل اف. بی. آی داده است.
۲-حالا پس از شناخت نفرات راحت‌تر می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد. در مورد کوهن دو اتفاق قابل ذکر است یکی پیرامون مسائل مالی است که در دادگاه مالی اعتراف کرده به دو خانمی که مدعی رابطه با ترامپ بودند پول داده و حالا دادستان مدعی است که او این کار را به دستور ترامپ انجام داده است.
۳-ماجرای بعدی پیرامون آقای کوهن وکیل سابق رئیس جمهور این است که بر اساس سند حقوقی منتشر شده از سوی قاضی مولر، ارتباط وکیل سابق با روسیه قطعی است و او نقش واسطه را در ارتباط بین روسیه و ترامپ بازی کرده و این در حالی است که معامله‌ای هم مثل برج مسکوی ترامپ این وسط انجام شده که در قالب آن آورده مالی کلانی برای ترامپ داشته است.
۴-اما اتهام سوم در مورد شخص دوم این ماجرا، پل منافورت است که قاضی مولر مدعی شده طبق توافق قبلی با منافورت در موردعدم محاکمه او برای بار دوم را رد کرده. اما ماجرا چیست؟ منافورت قبلاً برای مسائل مالی یک بار محاکمه و محکوم شده، بعد از آن رئیس کمپین انتخاباتی به شرط عدم محاکمه برای بار دوم، دست کم در پنج مورد به قاضی مولر، اطلاعات غلط داده است.
۵-آنچه که مسلم است با دروغ‌هایی که شخص پرزیدنت و اطرافیانش می‌گویند حال و روز رئیس جمهور نباید خیلی خوب باشد البته باید دید موضع ترامپ پیرامون این ماجرا‌ها چگونه خواهد بود، ولی پرواضح است که حلقه محاصره علیه ترامپ روز به روز تنگ‌تر می‌شود و دنیا در این روز‌ها به کام دموکرات هاست، چون هر روز که سپری می‌شود، رئیس جمهور نزدیک‌تر به استیضاح می‌شود.

سید فرشید کاظمی پیرسرا

ارسال نظرات