جمعه ؛ 30 شهريور 1403
17 آذر 1397 - 09:45

آرزو‌های ضدایرانی آمریکا که رؤسای جمهورآن به گور می‌برند

مقامات ایالات متحده آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تاکنون ده‌ها و صد‌ها تئوری ضدایرانی خود را پیاده‌سازی کرده‌اند تا موانعی را جهت ممانعت از پیشرفت و اعتلای جامعه ایرانی ایجاد کنند، اما هر کدام از تئوری‌ها با شکست‌های پرهزینه برای غرب همراه بوده است.
نویسنده :
مصطفی محمدی
کد خبر : 1888

پایگاه رهنما :

مقامات ایالات متحده آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تاکنون ده‌ها و صد‌ها تئوری ضدایرانی خود را پیاده‌سازی کرده‌اند تا موانعی را جهت ممانعت از پیشرفت و اعتلای جامعه ایرانی ایجاد کنند، اما هر کدام از تئوری‌ها با شکست‌های پرهزینه برای غرب همراه بوده است. روسای جمهور آمریکا درصدر کسانی بوده‌اند که فروپاشی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از توطئه‌های اصلی خود دنبال کرده‌اند، اما امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب، نظام اسلامی نه تنها دچار فروپاشی نشده است بلکه توانسته در بسیاری از علوم به پیشرفت‌های چشمگیر برسد و اقتداری را بدست بیاورد که با تحریم و تهدید نیز آسیبی به آن وارد نشود. رهبرمعظم انقلاب اسلامی خرداد سال گذشته با اشاره به گستاخی‌ها و تهدیدات روزافزون دولت آمریکا علیه جامعه ایرانی فرمودند: «سردمداران امریکا، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، اما کسانی که چنین حسرتی داشتند، این آرزو را به گور بردند و از این پس نیز همین‌گونه خواهد بود. همه اعم از دشمنان، دوستان با اخلاص و دوستانی که برخی مواقع دلشان می‌لرزد، بدانند جمهوری اسلامی مستحکم و با اقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران سیلی بزنند بلکه ملت به آن‌ها سیلی خواهد زد.» مرگ جورج بوش پدر ناخودآگاه سخنان معظم له را تداعی می‌کرد، جورج بوشی که همانند همتایان آمریکایی خود تلاش زیادی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران کرد، اما همانند برخی دیگر از مقامات این کشور آرزو‌های خود علیه ایران را به گور برد. جورج هربرت واکر بوش مشهور به بوش پدر، چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته در سن ۹۴ سالگی فوت کرد. بوش کار خود را در ۱۸ سالگی با پیوستن به ارتش آمریکا آغاز کرد و به عنوان خلبان در جنگ جهانی دوم شرکت داشت. هواپیمای او مورد اصابت قرار گرفت و با خوش شانسی به عنوان تنها نجات یافته آن عملیات، در اقیانوس آرام سقوط کرد و از دست ژاپنی‌ها جان سالم به در برد. بوش از ارتش راهی کنگره شد و از آنجا به عنوان نماینده آمریکا راهی سازمان ملل شد. سپس به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا –سیا- انتخاب شد و در نهایت راه خود را به کاخ سفید گشود. پس از دو دوره معاون اولی رئیس جمهور دونالد ریگان، در انتخابات سال ۱۹۸۹ پیروز و چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا شد.
نژادپرستی میراث شوم بوش برای ترامپ
حقیقت آن است که سیاست‌های فاسد و جنایت‌آمیز کاخ سفید در سال‌های پایانی قرن بیستم و پس از آن در قرن بیست‌و یکم، نشات گرفته از روندی بود که جورج بوش پدر پایه گذاشت. این واقعیت درست برخلاف چیزی است که این روز‌ها رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی درباره رئیس جمهور اسبق آمریکا می‌گویند و به مردم القا می‌کنند. در کوران رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۸۸ جامعه آمریکا درگیر یک پرونده جنایی و جنجالی هم بود. فردی به نام ویلی هورتون که به جرم قتل در ماساچوست دوران محکومیت خود را می‌گذراند از زندان فرار کرد و به یک زن نیز تجاوز کرد. درآن زمان، فرماندار ماساچوست یک دموکرات به نام مایکل دوکاکیس بود. تیم تبلیغاتی بوش، این ماجرا را دستمایه قرار دادند و داستانی نژادپرستانه سرهم کردند و در شبکه‌های تلویزیونی تکرار می‌کردند؛ یک قاتل سیاه پوست از زندان فرار کرده و به زنی سفید پوست هم تجاوز کرده و این در ایالتی اتفاق افتاده که فرماندارش دموکرات است و فرماندار با سیاست‌های غلط خود، زمینه این وضعیت را فراهم کرده است. داستان بوش و هم حزبی‌های وی، کلیشه‌ای تاریخی و دروغین درباره سیاهان بود؛ سیاه‌پوستان جانی و تجاوزکار هستند و سفیدپوستان میهن پرست باید در برابر آن‌ها متحد باشند.
جنگ و خونریزی میراث دیگر بوش
میراث دیگر جورج بوش جنگ و جنایات جنگی بود. فرزند او مشهور به جورج بوش پسر که در سال ۲۰۰۰ مستاجر کاخ سفید شد، دو جنگ بزرگ را در منطقه غرب آسیا به راه انداخت که عوارض و پیامد‌های آن همچنان ادامه دارد و در حال قربانی گرفتن است. جنگی که به بهانه مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی در عراق و مبارزه با تروریسم در افغانستان آغاز شد و اگر چه جورج بوش پسر در نمایشی هالیوودی بر عرشه ناوهواپیمابر آمریکا در ماه می ۲۰۰۳ گفت؛ ماموریت تمام شد، اما این جنگ سال‌ها بعد ادامه یافت و از دل آن هیولایی خونریز به نام داعش متولد شد.
اما این یک اتفاق یک شبه و تصادفی نبود. ۱۳ سال قبل از آنکه بوش پسر به عراق حمله کند، پدر وی همین راه را رفته بود. جاشوا هالند روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی درباره آن می‌نویسد؛ جنگ اول خلیج فارس بر پایه کوهی از دروغ‌های تبلیغاتی و جنگی به راه افتاد. ارتش آمریکا در جنگ اول خلیج فارس ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن بمب بر عراق و کویت اشغالی فرو ریختند. فقط در حمله هوایی فوریه ۱۹۹۱ به منطقه امیریه بغداد ۴۰۸ غیرنظامی عراقی کشته شدند. این در حالی بود که این منطقه یک پناهگاه بود و حمله به آن یک «جنایت جنگی» محسوب می‌شود. نکته گفتنی دیگر درباره جورج بوش پدر آنکه پس از به راه افتادن جنبش اطلاع رسانی درباره آزار جنسی زنان، ۸ زن گفتند از سوی رئیس جمهور اسبق آمریکا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. بوش این اتهامات را رد نکرد و یکی از مسئولان رسمی مرتبط با وی از این اتفاقات عذرخواهی کرد.
نقش بوش پدر در شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه ایرانی
ماجرای معروف دیگر و البته فراموش نشدنی برای ایرانیان حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس بود. این جنایت که منجر به شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه هواپیما شد، در اواخر دوره ریگان و معاون اولی بوش انجام شد. دولت آمریکا با بهانه‌های ابلهانه از قبول مسئولیت جنایت سر باز زد و با اعطای مدال به فرمانده ناو نشان داد نه تنها از این جنایت نادم نیست بلکه اصرار دارد روحیه خشن و متجاوز خود را به نمایش نیز بگذارد. جورج بوش، معاون اول رونالد ریگان، درباره این حادثه گفت: «من هرگز به نیابت از آمریکا عذرخواهی نخواهم کرد. هیچ اهمیتی هم نمی‌دهم که واقعیت چیست... من از آن آدم‌هایی نیستم که به خاطر [اقدامات]آمریکا عذرخواهی کنم.» پرونده سیاه و پر جنایت این سیاستمدار آمریکایی روز جمعه نهم آذر ماه در ۹۴ سالگی بسته شد تا او نیز به کسانی همچون ریگان و سناتور مک کین بپیوندد. سیاستمدارانی که آرزو داشتند سقوط و شکست جمهوری اسلامی ایران را ببینند، اما این آرزو را با خود به گور بردند و سایر دشمنان انقلاب اسلامی نیز همین مسیر را طی خواهند کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت ماه سال جاری و پس از خروج آمریکا از برجام و یاوه گویی‌های ترامپ علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران در دانشگاه فرهنگیان طی سخنانی فرمودند؛ «آنچه اتفاق افتاده، یعنی رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست. این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و در هر دوره‌ای یک جور بوده است. ملت ایران با قدرت ایستاده و آن رؤسای جمهور قبلی مُردند و استخوانهایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست. این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور میشود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.» مرگ جورج بوش پدر نشانه‌ای دیگر از تحقق این پیش بینی رهبرمعظم انقلاب است.

ارسال نظرات