- کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر و یک سند تاریخی از شکنجه مخالفان با «خرس» در دوره پهلوی!
- آیا نبرد حضرموت نقشه یمن را تغییر خواهد داد؟
- یادداشت ها / آیا پایان ماه عسل صهیونیستها در سوریه نزدیک است؟!
- قیام جوانان سوری | پیام عملیات «بیت جن» برای جولانی و صهیونیستها
- بسیج تمدنساز، نفس آخر استکبار
- دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور رهبر انقلاب
- انصارالله: جنگافروزی عربستان علیه یمن عواقب سنگینی دارد
- منظور: برنامه هفتم با کار کارشناسی کمسابقه تدوین شد/ بخش بزرگ برنامه قابل اجراست
- ۶۵۶ میلیون دلار صادرات با «مجوزهای رد شده» /بازهم پای کارتهای اجارهای در میان است؟
- نصراللهی، استاد ارتباطات: مستند عبری تسنیم آغاز عصر جدیدی از حرکت رسانهای ایران است
- ایران لولای ژئوپلیتیک جهان
- یادداشت / کد حیفا
- حل مسائل ایران را از کنیسههای آمریکا طلب نکنید
- چرا رسیدگی به پرونده شهید آرمان علیوردی طولانی شده است؟ / نقش هر یک از متهمان در وقوع قتل باید مشخص شود
- جنگ بیشتر؛ سفره کوچکتر | تاثیرات اقتصادی تنش افغانستان و پاکستان
شنبه ؛ 22 آذر 1404 ادعای بدون سند نعمت بخش برای افزایش ۸۰درصدی قیمت خودرو
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان اواخر ماه گذشته نامهای به محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور نوشته و مدعی شده، به دلیل افزایش ندادن طولانی مدت قیمتها و افزایش قیمت مواد اولیه، اگر به قیمت برخی از خودروهای ایران خودرو 70 الی 80 درصد اضافه کنیم تازه به قیمت تمام شده میرسیم.
دبیر انجمن خودروسازان در حالی برای این ادعای خود هیچ سندی ارائه نداده و اعلام هم نکرده که کدام خودروها با این میزان زیان انباشته تولید می شوند، که غیرمستقیم درخواست کرده این خودروها 70 تا 80 درصد گران شوند!
اگر بخواهیم ادعای بدون سند آقای نعمت بخش را بپذیریم، ارزان ترین محصول سواری ایران خودرو یعنی پژو 207 که در حال حاضر 458 میلیون تومان است، باید حداقل 366 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کند تا تازه به قیمت تمام شده تولید یعنی 820میلیون تومان برسد.
یا اگر خودروی مد نظر آقای نعمت بخش مثلا دناپلاس توربو اتومات باشد که قیمت کارخانه ای آن در حال حاضر 701 میلیون تومان است، اگرباید 80 درصد به قیمت آن اضافه کنیم تا به قیمت تمام شده برسد، حداقل 560 میلیون تومان باید به قیمت دناپلاس اتومات اضافه کنیم، یعنی قیمت تمام شده تولید این خودرو به عبارتی می شود 1 میلیارد و 260میلیون تومان.
به نظر می رسد، آقای نعمت بخش بدون اینکه بخواهد ادعاهای کلی بدون سند مطرح کند، باید با جزئیات از خودروهایی که مدعی است با زیان تولید می شود نام ببرد تا کارشناسان این حوزه ادعاهای وی را راستی آزمایی کنند.
ارسال نظرات