پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
20 شهريور 1403 - 12:05

دولت بایدن «استراتژی آمریکا برای جنگ اوکراین» را به کنگره ارسال کرد

سه منبع آگاه اعلام کردند دولت «جو بایدن» گزارش محرمانه‌ای را درباره استراتژی خود برای جنگ اوکراین به کنگره ارسال کرده است.
کد خبر : 17219

 یکی از دستیاران در کنگره آمریکا گفت، این گزارش پس از مدتها به دست کنگره ایالات متحده آمریکا رسیده است و هنوز فرصتی برای بازبینی آن نداشته‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این منابع آگاه به شرط آنکه نامشان فاش نشود، تاکید کردند که چنین گزارشی به کنگره آمریکا تحویل داده شده است و کاخ سفید هنوز واکنش فوری به درخواست اظهار نظر نشان نداده است.

مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری‌خواهان در ماه آوریل سرانجام پس از چندین ماه تاخیر، بودجه ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که ۶۱ میلیارد دلار آن به اوکراین اختصاص یافت و به عنوان بخشی از این لایحه، کنگره از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا یک استراتژی را با ذکر جزئیات برای اوکراین تا اوایل ماه ژوئن ارائه دهد.

حمایت بایدن از اوکراین توسط دموکرات‌ها و بسیاری از جمهوری‌خواهان در کنگره پشتیبانی می‌شود اما با این حال برخی جمهوری‌خواهان، دولت بایدن را به دلیل محدودیت‌های وضع ‌شده در رابطه با جنگ اوکراین به باد انتقاد گرفته‌اند.

«جیم ریش» سناتور جمهوری‌خواه گفت: «از اولین روزهای جنگ اوکراین، ما از دولت بایدن-هریس درخواست کرده‌ایم که یک استراتژی در مورد اینکه چگونه ایالات متحده و متحدان ما می‌توانند به اوکراین برای پیروزی در جنگ کمک کنند، ارائه دهند.»

منبع: ایسنا

ارسال نظرات