دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403

تبیین:

جلسه خادمان زوار اباعبدالله(ع) با محوریت بررسی قیمت فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین با حضور علی صالحی؛ دادستان تهران، محمدی‌بخش؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاونین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل تعزیرات شهر تهران و رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی و معاونین دادستان تهران و جمعی از مسئولان دستگاه‌های متولی در سالن جلسات دادستانی تهران، علیرغم قطعی موقتی برق محل جلسه و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع برگزار شد.

صالحی اظهار کرد: برگزاری این جلسه در راستای عمل به انجام وظیفه خادمین اباعبدالله(ع) در دادستانی تهران و هماهنگ کردن اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و ارتقای خدمت‌رسانی به زوار صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین و افزایش تقاضای سفر‌های هوایی، دادستانی تهران در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر نرخ مصوب فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین، نسبت به تشکیل جلسات با مسئولان مربوطه و همچنین بازدید و نظارت‌های میدانی مستمر از فرودگاه‌‌های تهران، کرده است.

دادستان تهران گفت: در این بازه زمانی، تقاضای زائرین از طریق سفرهای هوایی افزایش یافته که این عامل باعث شده، قیمت در برخی سایت‌ها و عمدتاً فاقد مجوز، بالاتر از نرخ مصوب عرضه شود که با نظارت کامل بر این سایت‌ها و همچنین از طریق رصد فضای مجازی مراکز عرضه غیرمجاز شناسایی و فورا نسبت به مسدودسازی آنها اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون 10 سایت که مبادرت به عرضه بلیت به بالاتر از نرخ مصوب داشتند به مرجع قضایی معرفی شده که با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صالحی بیان کرد: یکی از مواردی که باعث گلایه‌مندی زائرین شده، فروش بلیت‌های چارتری بوده که عرضه این نوع بلیت‌ها در ایام اربعین ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دادستان تهران ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده، امسال عرضه بلیت مستقیماً در سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شود و در صورتی که سایت معتبر مورد تأیید شرکت هواپیمایی داخلی جهت عرضه بلیت اعلام شود امکان عرضه بلیت توسط آن سایت نیز وجود دارد و در هر حال در صورت عرضه بالاتر از نرخ مصوب در سایت‌های مذکور، شرکت هواپیمایی باید پاسخگو و نسبت به عودت مبالغ اضافی اقدام کند.

وی در ادامه توضیح داد: شعب ویژه تعزیرات حکومتی با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی و نظارت نماینده دادستانی تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) جهت نظارت بر نرخ بلیت مستقر شده‌اند و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی ضمن تشکیل پرونده، اقدامات مقتضی را به عمل می‌آورند.

این مقام عالی قضایی عنوان کرد: زائرین اربعین در صورت مشاهده گرانفروشی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و عرضه بلیت خارج از شبکه مصوب، می‌توانند جهت گزارش و پیگیری از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی تعزیرات حکومتی مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین از طریق سایت رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری و 124 تعزیرات حکومتی شکایات خود را اعلام کنند.

صالحی در پایان گفت: با توجه به گرمای فزاینده هوا در سال جاری و حجم بالای تقاضای مسافرت هوایی و اتفاق نظر مسئولان در خدمت حداکثری، در جهت صیانت دادستانی از حقوق عامه، موضوع افزایش حداکثری و برقراری پروازهای فوق‌العاده مورد تأکید قرار گرفت.

 

ارسال نظرات