دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
در گزارشی با عنوان «کمپین شکنجه روانی ایران، یک پیروزی استراتژیک بوده است» به این موضوع پرداخت. این روزنامه صهیونیستی نوشت: «استراتژی معلق نگه‌ داشتن از سوی ایران، بدون شلیک حتی یک گلوله، ضربه قابل توجهی وارد کرده است.»
اورشلیم‌پست در ادامه گزارش در خصوص ترور شهید هنیه نوشت: «یک سوال نگران کننده وجود دارد این است که آیا اسرائیل به هدفی که پیش‌بینی می‌کرد، دست یافته است؟ آیا کشتن او ارزش شرایط مخاطره‌آمیزی که اکنون اسرائیل گرفتار آن شده است را داشت؟ اسرائیل با نگرانی برای انتقام‌جویی ایران و حزب‌الله آماده می‌شود؛ سایه‌ای که بر سر اسرائیلی‌ها سنگینی می‌کند.»
این روزنامه اسرائیلی درباره شرایط اقتصادی رژیم صهیونیستی زیر سایه انتقام ایران می‌گوید: «تقریبا تمام پروازهای داخلی و خارجی برای مدت نامعلوم لغو شده است. شرایط اقتصادی که در حال حاضر به دلیل جنگ غزه متضرر شده است، در صورت وقوع جنگی بزرگ، وخیم‌تر می‌شود. وزارت دارایی پیش‌بینی می‌کند که در صورت درگیری بزرگ، آسیبی به زیرساخت‌ها، تجارت‌ها، صادرات، واردات، مشاغل و سایر موضوعات اقتصادی وارد می‌شود که تاکنون در اسرائیل بی‌سابقه بوده است.»
اورشلیم‌پست در خصوص شرایط زندگی این روزهای صهیونیست‌ها توضیح داد: «ایران بدون شلیک حتی یک گلوله آسیب‌های جدی وارد کرده است. میلیون‌ها اسرائیلی در اضطراب شدید زندگی می‌کنند. آن‌ها در چرخه بی‌امان سوال "خواهند زد یا نخواهند زد" گرفتار شده‌اند که تنش‌های غیرقابل‌تحملی را ایجاد کرده است. ایران و حزب‌الله تنها با یک تهدید، اسرائیل را در بالاترین سطح آماده‌باش قرار داده‌اند، آمریکایی‌ها را مجبور به انتقال نیروهای خود کرده و سفرهای بین‌المللی را به بن‌بست رسانده‌اند. حقیقت سخت این است که از این به بعد هرباری که دولت به‌جایی حمله کند، باید احتمال حمله ایران را در نظر بگیرد. این وضعیت جنگی دائمی به دشمنان اسرائیل این امکان را می‌دهد تا هر طور که می‌خواهند، با اسرائیل بازی کنند. آن‌ها می‌توانند تنها با یک تهدید، اسرائیل را مختل کنند. این موضوع، دلیل خطرناکی برای آسیب‌پذیری اسرائیل است.»
اورشلیم‌پست درباره توان اقدامات تروریستی موساد نوشت: «موساد می‌تواند یک بمب را مخفیانه در تاسیسات امنیتی سپاه قرار دهد اما درباره تاثیر بلندمدت این ترور بر اسرائیل چه می‌شود گفت؟ آیا ترور هنیه واقعا در این شرایط ضروری بود؟»
مجری شبکه رادیویی اسرائیل در خصوص فضای عمومی در سرزمین‌های اشغالی گفته است: «فشارهای روانی برای کشوری در انتظار و افرادی که نمی‌دانند قرار است این اتفاق به کجا ختم شود، وجود دارد. حزب‌الله در این هفته آتش خود را متوقف نکرد. مکان‌هایی که معمولا شلوغ بودند، اکنون خالی شده‌اند. مردم بیرون نمی‌روند. این حالت تاوان اقتصادی برای ما دارد و این همان چیزی است که ایرانی‌ها می‌خواهند. سیدحسن نصرالله، یحیی السنوار و ایران ما را بازیچه خود کرده‌اند و ما همچنان در انتظار هستیم.»
کسری ناجی، مجری شبکه بی‌بی‌سی در سرزمین‌های اشغالی در این خصوص گفت: «مردم(اشغالگران) نگران هستند، دولت هم نگران است. من الان تل‌آویو هستم و خیابان‌ها خلوت و خلوت‌تر می‌شود. این وقت سال معمولا در کنار ساحل، خوش‌گذران‌ها ولو بودند. ولی الان کسی در اینجا نیست. وقتی هوا تاریک می‌شود به خانه‌ها می‌روند. زنی می‌گفت تا 2 نصف شب از ترس اینکه ممکن است حمله‌ای صورت گیرد، خوابش نبرده است. بنابراین در شرایط انتظار هستیم. همین پری روز پهپادهای حزب‌الله توانستند از سپر دفاعی اسرائیل رد شوند و اسرائیل نتوانست آن‌ها را پایین بیاورد و نشان داد اسرائیل آسیب‌پذیر است. فاصله بین لبنان و اسرائیل کم است و ظرف چند دقیقه این پهپادها می‌توانند به عمق اسرائیل نفوذ پیدا کنند. الان ده ماه است که جنگ در غزه ادامه دارد و این جنگ به جایی نرسیده است. اسرائیل هرجایی را از افراد حماس پاک‌سازی می‌کند، چند هفته بعد دوباره به آنجا بازمی‌گردند. اسرائیل در این ده ماه دستاوردی نداشته است.»
ترس از حمله ایران باعث شده است که اشغالگران صهیونیست، به غارت فروشگاه‌ها و رفتن به پناهگاه‌ها روی آورند.

ارسال نظرات