شنبه ؛ 06 مرداد 1403
27 ارديبهشت 1403 - 13:51

نتانیاهو: اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهیم داد

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید اسرائیل اجازه شکل‌گیری کشور فلسطین را نخواهد داد، چراکه تشکیل این کشور تهدیدی برای امنیت اسرائیل خواهد بود.
کد خبر : 16536

تبیین:

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، طی یک سخنرانی که از رسانه‌های این رژیم پخش شد، به کمبود نیروی کار در وضعیت جنگی کنونی در اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد.

نتانیاهو در این سخنرانی ابتدا گفت در شرایط جنگی، این رژیم با کمبود کارگر مواجه است و تصمیم دارد تعداد کارگران خارجی را به‌شدت افزایش دهد. او در ادامه اضافه کرد که کابینه این رژیم به بیش از 300 هزار کارگر خارجی اجازه ورود به فلسطین اشغالی را خواهد داد. نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفت هدف از ورود کارگران خارجی، پر کردن خلأ اقتصادی از جمله در حوزه ساخت و ساز، کشاورزی و پرستاری است. نتانیاهو همچنین گفت ریشه‌کن کردن حماس ضرورت دارد و هرگونه صحبت از فردای جنگ پیش از نابودی حماس پوچ خواهد بود.

کابینه رژیم اسرائیل بعد از آغاز جنگ در اراضی اشغالی فلسطین (پانزدهم مهرماه) اعلام کرد به دنبال نابودی حماس است.علی‌رغم گذشت بیش از 7 ماه از زمان آغاز جنگ، ارتش اسرائیل در حالی نتوانسته حماس را در غزه ریشه‌کن کند، روزنامه‌های اسرائیلی «هاآرتص» و «اسرائیل هیوم» اخیرا گزارش دادند حماس توانسته طی هفته‌های گذشته خود را در شمال غزه بازسازی کند. 

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در پایان نیز گفت که این رژیم اجازه شکل‌گیری کشور فلسطین را نخواهد داد و افزود که شکل‌گیری فلسطین برای اسرائیل تهدید‌کننده خواهد بود.

نتانیاهو پیشتر نیز بارها مخالفت خود را با شکل‌گیری فلسطین اعلام کرده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد اخیرا با اکثریت آرا طرحی تصویب کرد که در آن به شورای امنیت توصیه شده بود با عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل موافقت کند.کابینه رژیم اسرائیل به دنبال تصویب این طرح، قطعنامه سازمان ملل را نپذیرفت.

منبع: الوقت

ارسال نظرات