شنبه ؛ 06 مرداد 1403
09 ارديبهشت 1403 - 17:02

نور اخلاق و اقتدار

فراجا با تدوین برنامه‌ای جامع، با به کارگیری نیرو‌های آموزش دیده و تدبیر جهات مختلف «طرح نور» را از ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز کرد.
کد خبر : 16404

تبیین: 

بلوای پائیزی ۱۴۰۱ که به بهانه درگذشت یک دختر جوان اهل کردستان در مرکز امنیت اخلاقی پلیس تهران، کلید خورد، بزنگاهی بود که دشمنان ملت ایران، خیال کردند فرصت تعبیر آرزوی دیرینه خود برای ایجاد هرج و مرج در ایران اسلامی و رویایی پایان جمهوری اسلامی رسیده است!

  • پروژه دشمن برای زدودن حجاب

خیالبافی که با هدایت حکیمانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، هوشمندی ملت بزرگ ایران و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در هم شکست، اما این شکست دشمن که با همه توان و پای کار آوردن همه نیروهای خود از هنر تا سیاست، از دستگاه‌های اطلاعاتی و بازوهای اقتصادی انجام شد، به معنای پایان فتنه انگیزی دشمن نبود، دشمن با یک گام عقب نشینی طرح خود را بر زدودن حیا و حجاب از جامعه ایران متمرکز و باتمام توان پا به این میدان گذاشت!

دشمنان تقلا کردند با ایجاد دیکتاتوری رسانه‌ای از یک سو و گسیل دادن پیاده نظام‌های هنجار شکن خود در سطح خیابان‌ها و شهرها پروژه خود را دنبال کنند! بر همین اساس و البته درخواست آحاد جامعه برای پاسداری از حریم‌ها و هنجارها بود که تصمیم‌گیران کشور و نهادهای مسئول به این جمع بندی رسیدند که برای ناکام گذاشتن دشمن باید یک برنامه مشخص و مدون طراحی شده و به مرحله اجرا برسد.

موضوعی که رئیس دستگاه قضا درباره آن اینچنین توضیح می‌دهد؛ «در جلسه مشترک بنده با رئیس‌جمهور تاکید شد که نمی‌شود مقوله عفاف و حجاب را رها کرد؛ فلذا در بهمن و اسفند ۱۴۰۲، جلساتی برگزار شد و از فراجا و برخی نهادهای دیگر و چندین وزارتخانه دعوت کردیم؛ در آن مباحث و جلسات، تاکید شد که دشمن در حال تحریکات و تحرکات و پشتیبانی‌هایی در قضیه ترویج ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است لذا باید سازوکاری منسجم و مدوّن برای شناسایی و برخورد با عوامل دشمن در این قضیه تدوین و تمهید شود؛ همچنین تاکید شد که در این راستا، افرادی نیز هستند که عامل دشمن نیستند و ممکن است حتی از نیّات و اغراض دشمن نیز بی‌خبر و ناآگاه باشند، اما به هر ترتیب عملی که مرتکب می‌شوند خلاف شرع و قانون و مغایر با سنت مردم غیور و عفیف ایران اسلامی است. در آن جلسات و مباحث، تاکید شد که همه دستگاه‌های ذیربط در قضیه عفاف و حجاب از جمله دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، حوزه‌ها و مروّجین و مبلّغین دینی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و ... فعال شوند. در همین راستا از فراجا نیز خواسته شد و خطاب به او تاکید شد که در این قضیه به میدان بیاید.» البته فراتر از همه این موارد سخنان رهبر معظم انقلاب بود که در چند مرتبه با تاکید بر اهمیت رعایت قانون در جامعه تاکید کردند و کشف حجاب را «حرام شرعی» و «حرام سیاسی» دانستند.

  • اجرای طرح نور توسط انتظامی

در این راستا  فراجا با تدوین برنامه‌ای جامع، با به کارگیری نیروهای آموزش دیده و تدبیر جهات مختلف  از آغاز «طرح نور» از ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد!

قابل انتظار و قابل پیش بینی بود که وقتی دشمنان پروژه خود در خطر ببینند، دست به هیاهو زده و با روایت سازی و شانتاژ خبری علیه اقدام هوشمندانه انتظامی وارد میدان شوند، البته و بی‌تردید حساب دلسوزانی که از سر ناآگاهی یا تذکر بر سر برخی مصداق‌ها در این طرح نور اظهار نظر کردند جداست؛ اما دشمن و برخی جریانات خاص تلاش کردند در میانه اجرای این طرح به تخریب انتظامی بپردازند تا از یک سو برنامه قطعی نظام برای اجرای قانون و حکم الهی را زیر سوال ببرند و از سوی دیگر با اختلاف افکنی میان نیروهای انقلاب و بسط آن به  جامعه، اهداف شوم خود را دنبال کنند!

در این میان بود که انتظامی در کنار اقتدار، اخلاق و قانون مداری را نیز به نمایش گذاشت و در بیانیه پیرامون برخی مصادیق که در اجرای هر طرحی غیر قابل انکار و اجتناب است اعلام کرد؛ « بر این اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریو‌های ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد»

  • حمایت سران قوا از انتظامی

 موضوعی که با حمایت قوای سه گانه همراه شد، چنانچه حجت الاسلام و المسلمین اژه ای پیرامون شیطنت های صورت گرفته در فضای رسانه‌ای تاکید کرد: «ممکن است در صحنه و در میدان، اشتباه در تشخیص مصداق نیز پیش بیاید و نیروی فراجا نتواند عنصر سازمان‌یافته‌ی دشمن را از فرد غافل و فریب‌خورده، متمایز کند و یا ممکن است خدای‌ناکرده مأموری نیز مرتکب تخلف شود؛ خُب، مگر در سایر دستگاه‌ها، تخلف صورت نمی‌گیرد؟ چاره کار آن است که این تخلف و متخلف را اصلاح کنیم؛ البته عیبی ندارد که خیرخواهانه و دلسوزانه تذکر دهیم و انتقاد کنیم و بگوییم فلان اتفاق، رخ داده و باید رفع شود؛ اما نباید کاری کنیم که فراجا احساس کند کار خطایی کرده که در قضیه عفاف و حجاب وارد میدان شده و گویی از او خواسته نشده که وارد میدان شود. نباید نیروی حاضر در صحنه احساس کند که در میدان، او را رها کرده‌ایم.» معنایی که در گفتار وزیر کشور و نمایندگان مجلس نیز تکرار و از حمایت دولت و قوه مفننه از اجرای وظایف ذاتی فراجا در قانون حجاب حمایت شد.  حمایتی که مورد تقدیر فرمانده فراجا نیز قرار گرفت و سرادر رادان با تقدیر از همراهی مردم از حمایت و همکاری قوای سه‌گانه نیز در اجرای این طرح تشکر کرد.

البته شکی نیست که این تمام ماجرای طرح نور نیست، از یک سو دیگر نهادهای فرهنگی، آموزشی و.. نیز باید در کنار فراجا به میدان آمده و پروژه دشمن را به طور کامل و قطعی با شکست مواجه و وظایف خود را انجام دهند و از سوی دیگر فراجا نیز علاوه بر تذکر و نظارت بر معابر در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی با باندهای هنجار شکن و گروه های سازمان یافته نیز مقابله جدی و اساسی انجام خواهد داد، در همین راستا فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی  ایران در این زمینه  با انتشار بیاینه‌ای اعلام کرد: « در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ« طرحِ نور» بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد 

ارسال نظرات