دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
30 دی 1402 - 17:38

حملات موشکی ایران و چند نکته

در طی هفته اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی موساد در اربیل عراق و داعش در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد.
کد خبر : 15919

حملات موشکی ایران و چند نکته

پایگاه رهنما:

در طی هفته اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی موساد در اربیل عراق و داعش در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد. این عملیات‌ سپاه پاسداران بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و منطقه داشت و تحلیل‌های متعددی درباره آن ارائه شده است. که به نظر می رسد نکات و پیام های مهمی را در باطن آن نهفته است:

۱. در سال‌های اخیر دکترین جدید امنیت ملی ایران بر مقابله با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در پیرامون مرز‌های کشور تاکید دارد و به همین دلیل مراکز حضور ماموران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هدف بالقوه هستند که در صورت لزوم به بالفعل تبدیل می‌شوند.

رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های اخیر در نوار غزه و حملاتی که از لبنان، سوریه، یمن و عراق علیه اراضی اشغالی فلسطین انجام گرفت، سعی در انتقام از ایران به عنوان حامی اصلی جبهه مقاومت را داشت و چند مورد خرابکاری و عملیات تروریستی در سوریه (مانند شهادت سردار سید رضی موسوی) را انجام داد و در کرمان و راسک نیز طرح مدنظرش را به واسطه تروریست‌های تکفیری اجرا کرد.
ایران نیز سعی در واکنش متناسب و متقابل نمود و به همین دلیل منزل پیشرو دیزه‌ای از افراد نزدیک به بارزانی را هنگام تشکیل جلسه افسران موساد هدف گرفت که به کشته شدن تمامی حاضران در آن مقر انجامید.

در حمله به مقر موساد در اربیل، علاوه بر کار اطلاعاتی دقیق و دانستن زمان برگزاری جلسه، نقطه زنی موشک‌های سپاه نیز جالب توجه بود و این پرتابه‌ها بدون ذره‌ای اختلاف به هدف مورد نظر اصابت کردند. دقت موشک‌های ایرانی که به این مکان اصابت کرده به گونه‌ای است که فضای سبز دور ساختمان‌ها آسیبی ندیده اند؛ یعنی موشک‌ها کاملا نقطه زنی کرده اند. حتی پدافند آمریکایی مستقر در اربیل نتوانست حتی یک موشک را منهدم کند. از طرفی هیچ کشوری در دنیا موشک‌های بالستیک تاکتیکی با این دقت در اختیار ندارد و حتی آمریکا نیز از کروز توماهاوک (مادون صوت) برای حملاتش استفاده می‌کند.
۴. همزمان با عملیات موشکی اربیل، چند پایگاه تروریست‌های تکفیری در ادلب سوریه نیز مورد اصابت موشک‌های سپاه واقع شد که از جنوب خوزستان شلیک شده بودند؛ این عملیات از آن جنبه دارای اهمیت است که ایران توانست در فاصله ۱۲۸۰ کیلومتری، از طریق موشک بالستیک اهدافی را به طور کاملا دقیق نابود سازد و قدرت فناوری خود را به رخ دشمنانش بکشد.
ایران با این عملیات‌ها نشان داد می‌تواند تهدیدات علیه خود را در هر نقطه‌ای از منطقه هدف قرار دهد و در این زمینه محدودیتی ندارد.

۵. ایران با عملیات‌های اخیر موشکی نشان داد امنیت ملی خود را خط قرمز می‌داند و در زمان و مکان مناسب از عوامل و آمران تهدید کننده منافع ملی اش، انتقام خواهد گرفت و به واسطه قدرت تسلیحاتی، دیگر نیازی به عملیات از طریق نیروی انسانی نیست.
۶. عملیات‌های اخیر سپاه پیامی نیز به جمهوری باکو می‌تواند داشته باشد و آن اینست که حضور صهیونیست‌ها در این سرزمین نیز برای ایران تهدید محسوب می‌شود و ممکن است در دفعات بعد مراکز تجمع افسران رژیم صهیونیستی در باکو و مرز‌های ایران مورد هدف قرار گیرد.

ارسال نظرات