دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
05 دی 1402 - 11:14

پایگاه رهنما:

حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک وشهادت ۱۱ نفر از نیروهای پلیس ابعاد و زوایای گوناگونی دارد. بطور کلی نفوذ گروه های تروریستی از طریق پاکستان و فعالیت باندهای شرارت و قاچاق از مهمترین مولفه های امنیتی در جنوب شرق کشور است. گروهک تروریستی جیش الظلم یکی از گروه های تروریستی بوده که طی سال های گذشته در اقدامات خرابکارانه، تعرض به یگان های مرزی و اقدامات انتحاری، بیشتر  مورد استفاده دشمنان اسلام و ایران قرار گرفته است. جیش الظلم در بعد اطلاعاتی نیز در هماهنگی با سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی فعال بوده است.

البته بسترسازان داخلی ترور و افراط گری را نباید نادیده گرفت. تولید شبهه، سیاه نمایی، نفرت، خشم و تحریک در میان مردم بلوچ توسط برخی عناصرافراطی ومیدان داری عبدالغفار نقشبندی که به عنوان «عبدالمالک دو» در خارج از ایران گروه تروریستی شکل داده، قطعا باید در تحلیل حادثه تروریستی راسک مورد توجه قرار گیرد.

جنایت‌گروهک های تروریستی در جنوب شرق کشور بخصوص «جیش‌الظلم» گواهی بر تفکر پلید این افراد خودفروخته و اربابان استکباری آنها است که برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ عملی حتی ریختن خون اهل سنت هم ابایی ندارند. گروهک هایی که با شعار دفاع از مظلومیت اهل سنت دست به چنین اقدامات ننگینی می زنند اما بارها تجربه شده که خون شیعه و سنی برای تداوم امنیت این مرز و بوم و وحدت اقوام و مذاهب در کشورمان در هم آمیخته است و وحدت را در این خطه از ایران اسلامی روز به روز محکم‌تر می‌کند. همچنان که روحانیون، مولوی ها و سران طوایف شیعه و سنی سیشتان و بلوچستان، حادثه تروریستی در مقر انتظامی شهرستان راسک را محکوم کردند.

در چنین شرایطی نکته قابل توجه آن است که محمد منظرپور، سردبیر سابق بی‌بی‌سی فاش کرد: مثلث  سیا ، موساد و منافقین پشت پرده گروهک های تروریستی جندا... و جیش‌الظلم هستند که مأموریت ضربه زدن به ایران را دارند. یک روز بعد از حمله تروریستی «جیش‌الظلم» به مقر انتظامی در راسک، تلویزیون فارسی «بی‌بی‌سی» به انتشار یک گزارش که محتوای آن رپرتاژآگهی و دفاع از عملکرد این گروهک تروریستی است، اقدام کرد.

رسانه تحت کنترل دربار بریتانیا در گزارشی تحت عنوان «جیش‌العدل چیست و چه می‌خواهد؟» این گروهک را یک «گروه اسلام‌گرای مسلح مخالف دولت ایران» معرفی کرد و هدف حملات این گروهک را «نیروهای نظامی و امنیتی ایران» توصیف کرد و به زعم خود کوشید روی اقدامات «جیش‌الظلم» بارها مردم عادی را نیز به بهانه های مختلف به شهادت رسانده  سرپوش بگذارد.

این در حالی است که «جیش‌الظلم» مولود خلف «جندالشیطان» به سرگردگی عبدالمالک ریگی است که بمب‌گذاری در مسجدی در زاهدان و کشتار ۲۵ زن، کودک و مرد نمازگزار و بی‌گناه تنها یکی از اقدامات تروریستی‌اش بود. باقی‎مانده گروهک «جندالشیطان» ازجمله عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی بعد از اعدام سرکرده‌شان نام گروهکشان را تغییر داده و «جیش‌الظلم» گذاشتند.

«بی‌بی‌سی» اینگونه القاء کرده که ناامنی‌های این استان، محصول احساس بی‌عدالتی و «سخت‌گیری‌های امنیتی» است و به این سوال جواب نداد اگر هدف گروهک‌ تروریستی «جیش‌الظلم» و پدرخوانده‌اش «جندالشیطان» و برادرخوانده‌اش «جیش‌النصر» اعتراض به وضعیت ادعایی مردم سیستان و بلوچستان بود، چرا به مردم و نیروی انتظامی این استان اعم از شیعه و سنی در تاسوکی، سراوان، مساجد و حالا راسک حمله کردند؟!

سابقه ننگین جیش الظلم به قدری سیاه است که جای هیچگونه شک و شبهه ای درسرسپردگی آن به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه باقی نمی گذارد اما رپرتاژ آگهی بی بی سی عملا این رسانه را هم شأن یک گروه جنایت‌کار کرد و مهر تاییدی بر وابستگی بی چون و چرای آن به دشمنان قسم خورده ملت ایران شد.

از سوی دیگر اگرچه حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک برای تمام دلسوزان ایران و ایرانیان، موجب تأثر است اما آثار و برکات خون شهدا در تامین امنیت میهن و مردم کاملا مشهود است. در چند دهه گذشته پس از انقلاب اسلامی شاهد بوده ایم با شهادت شهدا، راه شهدا زنده تر و موجب پایداری و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی شد.

شهدای فاطمیه پلیس در یک مقر انتظامی به منظور ارائه خدمت به مردم سیستان و بلوچستان مستقر بودند که شبانه مورد حمله تروریست‌های کوردل قرار گرفتند .نکته قابل توجه در این حمله تروریستی این بود که یکی از مأموران پلیس یعنی ستوان‌دوم براهویی از مردم غیور بلوچ و اهل سنت بود! تروریست‌ها با شعار حمایت از قوم بلوچ دست به عملیات‌های تروریستی می‌زنند، در حالی که عده ای از بلوچ‌های منطقه مشغول خدمت در انتظامی کشور هستند.

از ابتدای سال تا کنون انتظامی کل کشور حدود 70 شهید در راه امنیت تقدیم کرده است . امروز اگر امنیت و آرامش مثال زدنی برای آحاد مردم عزیز و غیور کشورمان محقق شده، به برکت خون شهدای مظلوم است. جهاد و مبارزه شهدای والامقام برای تقویت و تداوم بخشیدن خط امام و رهبری و خدمت بی منت به مردم و مبارزه با پلیدی‌ها بوده است.

شهدا تکلیف خودشان را به خوبی انجام داده اند و ما هم وظیفه داریم با تمام توان، ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.عهد و میثاق با آرمان‌های شهدا رمز تداوم راه این عزیزان است و کارکنان خدوم پلیس و خادمان بی منت امنیت در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با شهدا عهد می‌بندند که ادامه دهنده راه آن‌ها باشند و در راه دفاع از امنیت ایران اسلامی و همچنین دفاع از جان، مال و ناموس مردم عزیزمان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند.

ارسال نظرات