دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
29 آذر 1402 - 23:15

تنیده شدن خشونت و جنایت با تار و پود صهیونیسم

جنایات ارتش صهیونیستی در غزه که حتی اسرای صهیونیست هم از گزند آن در امان نماندند ناشی از فرهنگ خشونتی است که در «دی ان ای» صهیونیست‌ها قرار دارد که بر اساس آموزه‌های دروغین تلمودی خود را برتر دانسته و کشتن دیگران را مشروع می‌دانند.
کد خبر : 15713

پایگاه رهنما:

 اگرچه در ابتدای جنگ غزه، همه صهیونیست‌ها و مقامات غربی، جنایات رژیم صهیونیستی را با حق دفاع از خود مشروع می‌دانستند اما با گذر زمان و اثبات خوی وحشیگری نظامیان اشغالگر هر روزه تعداد بیشتری از غربی‌ها به صف مخالفان عملکرد رژیم در غزه می‌پیوندند. با این حال کشته شدن اسرای صهیونیست به دست ارتش این رژیم طی روزهای گذشته همانند بمب خبری در فضای رسانه ای سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده و موجب شده تا ادعاهای مقامات سیاسی و نظامی رژیم در مورد رعایت قواعد بین المللی جنگ دیگر حتی برای خود صهیونیست‌ها نیز باورپذیر نباشد.

همین موضوع برخی از تحلیلگران را واداشته تا در مورد ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی این حد از خشونت افسارگسیخته بحث کنند. در این راستا نتایج برخی تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد خشونت بی حد و مرزی که صهیونیست‌ها امروزه در غزه اعمال می‌کنند فقط مربوط به زمان حال نمی‌شود و این مسئله ریشه در فرهنگ صهیونیستی دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یوسی ملمان، تحلیلگر امنیتی اسرائیل روز سه‌شنبه گفت که فرهنگ خشونت و پنهان کاری در نهادهای امنیتی مسئول کشته شدن سه اسیر اسرائیلی در اثر شلیک ارتش در نوار غزه است.

ملمان در یادداشتی در روزنامه هاآرتص نوشت:«برخلاف دستورات آتش به اختیار، سربازان ارتش در کرانه باختری و غزه سال‌ها به سمت فلسطینی‌ها، مردان، زنان و کودکان تیراندازی می‌کنند و بیشتر موارد پنهان شده است».

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که سربازان ارتش سه اسیری را که از اسارت در غزه فرار کرده بودند، به طور تصادفی کشتند، اما این عمل از دهه‌ها پیش در فرهنگ تیراندازی در ارتش و پلیس جا افتاده است و تا حدودی نشان دهنده رفتار بسیاری از بخش‌های جامعه اسرائیل است.

ملمان معتقد است سربازانی که به سمت اسرای خودی تیراندازی کردند را نمی‌توان سرزنش کرد، زیرا اعصاب آنها به هم ریخته است، آنها در شرایط تقریباً غیرممکن و در یک محیط خصمانه کار می‌کنند و از آنها خواسته می‌شود در کسری از ثانیه تصمیمات مرگ و زندگی بگیرند. وی ادامه می‌دهد: همچنین سرزنش رهبران آنها، حتی فرمانده گردان که پس از تیراندازی به دو اسیر اول به صحنه آمدند و نفر سوم در جستجوی سرپناه گریخت، هیچ فایده‌ای ندارد. بر اساس گزارش‌ها فرمانده گردان خواستار آتش‌بس شد اما سربازان تصور کردند که این فقط یک فریب است و سومین اسیر را با شلیک گلوله کشتند.

تحقیقات اولیه اسرائیل نشان داد که این سه زندانی پرچم سفیدی را در دست داشتند و به زبان عبری درخواست کمک می‌کردند اما نظامیان اشغالگر با این تصور که این افراد فلسطینی هستند آنها را کشتند.

ملمان تاکید کرد که دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش این بار تلاش نکردند که جدیت موضوع را نادیده بگیرند یا آنرا کم اهمیت جلوه دهند و آنها اذعان کردند که آنچه رخ داده با دستورالعمل‌های ارتش در تضاد است. ملمان در رابطه با تیراندازی به فلسطینیان طی سال‌ها گفت:«در بیشتر موارد، کسانی که علیه دستورالعمل‌ها تیراندازی کردند مجازات نشدند، بلکه از حمایت رهبرانشان برخوردار شدند و روایت‌ها با آنها هماهنگ شد تا پلیس تحقیقات نظامی نکند. دستور داد تا تحقیقات آغاز شود».

اعتراف این تحلیلگر صهیونیست به فرهنگ خشونت در بین صهیونیست‌ها در هفته‌های گذشته نمود عینی خود را در غزه پیش چشم جهانیان قرار داد. رژیم صهیونیستی در 75 روز گذشته به طور خاص مدارس، خانه‌ها، بیمارستان‌ها، زیرساخت‌های غیرنظامی، مساجد و آمبولانس‌ها را هدف قرار داده که تاکنون بیش از 20000 نفر کشته شدند که 70 درصد آنها زن و کودک بودند. طبق گزارش Save the Children، هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود.

وزاری تندرو صهیونیست در هفته‌های اخیر بارها خواستار نابودی تمام فلسطینیان و ویران کردن غزه شده‌اند و مدعی هستند که باید اسرای فلسطینی را زنده به گور کنند. این افکار نژادپرستانه در بین مقامات صهیونیستی، در غزه به طور واضح عملیاتی می‌شود و تصاویری که این روزها از وضعیت انسانی غزه نمایش داده می‌شود صحنه‌های آخرالزمانی را در اذهان تداعی می‌کند. به همین خاطر بود که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقاتی را در مورد جنایت علیه بشریت آغاز کرد و همه جهانیان آنچه را که در غزه رخ می‌دهد به عنوان نسل‌کشی توصیف می‌کنند که باید عاملان اصلی آن مجازات شوند.

معمولا در جبهه‌های جنگی، افرادی که پرچم سفید به دست می‌گیرند و می‌خواهند خود را تسلیم کنند از شلیک دشمن در امان هستند اما نظامیان صهیونیستی در غزه همه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند و در شلیک به اسرای خود در غزه نشان دادند که فلسطینیان حتی قصد تسلیم شدن هم داشته باشند، جزء اهداف مشروع آنها هستند. ارتش صهیونیستی دو هفته پیش هم که 200 نفر از غیرنظامیان غزه را به بهانه همکاری با حماس دستگیر و آنها را برهنه کرده بود، رفتار خشونت آمیزی داشت. گفته می‌شود یکی از این اسرای فلسطینی که در مقابل نظامیان اسرائیلی مقاومت کرده و حاضر نشده بود لباسهای خود را از تن دربیاورد توسط اشغالگران به شهادت رسیده بود.  

 

هیچ کس از شر صهیونیست‌ها در امان نیست

ارتش اسرائیل علاوه بر کشتار ساکنان غزه، به غیرفلسطینیان و اسرای خودی هم رحم نمی‌کند. بر اساس گزارش حماس، تاکنون ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات ارتش اشغالگر کشته شده‌اند و این نشان می‌دهد که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی، هر کسی که در غزه باشد را از دم تیغ می‌گذراند و فرقی نمی‌کند که تابعیت آنها چه باشد. به همین خاطر بود که در فیلم اخیری که حماس از سه اسیر سالخورده صهیونیست منتشر کرده بود، این اسرا از دولت می‌خواستند تا جنگ را پایان دهند چرا که آنها نمی‌خواهند توسط ارتش خودی کشته شوند. اظهارات این اسرا اینگونه مسئله عیان می‌کند که آنها از دست نیروهای حماس در امان هستند اما از سوی نظامیان اشغالگر امنیت ندارند.  

کشتن فلسطینیان در غزه پایان ماجرای جنایتهای ارتش صهیونیستی نیست بلکه کارمندان سازمانهای بین‌المللی هم زیر چرخ ماشین جنگی اشغالگران خرد می‌شوند. در این رابطه، سازمان ملل گزارش داد که از 7 اکتبر تاکنون 109 کارمند این سازمان توسط اشغالگران کشته شده‌اند. سازمان آنروا هم اخیرا اعلام کرد که دهها مکان متعلق به این نهاد در غزه مورد هدف قرار گرفته‌اند و آها در روند کمکرسانی به صدها هزار غیرنظامی با چالش جدی مواجه هستند و نسبت به ادامه فاجعه انسانی هشدار داد.

با اینکه کشورهای غربی با تمام توان از حملات تل‌آویو در غزه حمایت می‌کنند اما صهیونیست‌ها ثابت کردند که شهروندان غربی هم اگر در غزه باشند، در تیررس نظامیان اشغالگر قرار دارند. در همین زمینه دولت فرانسه در روزهای اخیر از کشته شدن یک دیپلمات خود در بمباران غزه از سوی ارتش صهیونیستی خبر داد، اقدامی که واکنش تند پاریس را در پی داشت. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، بمباران غزه که به کشته شدن یکی از دیپلمات‌های ما انجامید را محکوم می‌کنیم و از اسرائیل می‌خواهیم فوراً تحقیقاتی را در مورد جزئیات این حادثه انجام دهد.

یکی از آمار جالب اما در عین حال ناراحت‌کننده جنگ اخیر غزه به شهادت رسیدن 92 خبرنگار در حدود ۲ ماه گذشته است. این موضوع درحالی‌است که در طول ۶ سال جنگ جهانی دوم، ۶۹ خبرنگار جان باختند. کمیته حفاظت از خبرنگاران هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران یا زیرساخت‌های رسانه‌ای در جنگ غزه را به منزله و مصداق ارتکاب جرایم جنگی دانسته است. حتی شبکه «الجزیره» به خاطر قتل خبرنگارانش در غزه، به دادگاه لاهه شکایت کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایتها شده است. صهیونیست‌ها با قتل خبرنگاران سعی دارند جلوی افشای جنایتهایشان در غزه را بگیرند اما حقایق جنگ اکنون برای همگان ثابت شده و با کشتن خبرنگاران هم نمی‌توانند این جنایت‌ها را لاپوشانی کنند.  

بیمارستان‌ها و پزشکان هم که بر اساس قوانین بین‌المللی جزء اماکن امن و غیرنظامی به شمار می‌روند از حملات صهیونیست‌ها در امان نمانده‌اند. سخنگوی هلال احمر فلسطین در این باره اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیده‌اند. سازمان جهانی بهداشت اخیرا گزارش داد که بیش از 500 حمله به بیمارستانهای غزه و کرانه باختری در دو ماه گذشته انجام شده است.

نظامیان صهیونیست در غزه هر گونه جنایتی را مرتکب شده‌اند و روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اند.  این جنایتها ناشی از همان فرهنگ خشونت و برترپنداری قوم یهود در جهان است که با استناد به آموزه‌های تند و دروغین تلمودی و توراتی دیگران را پَست می‌دانند که باید نابود شوند. جنگ غزه ماهیت درونی و پلید صهیونیست‌ها را به جهانیان ثابت کرد و بر ادعای برحق بودن آنها در سرزمین‌های اشغالی خط بطلان کشید و اسرائیل را بیش از پیش در نظام بین‌الملل منزوی کرد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات