دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
07 آذر 1402 - 13:43

رژیم قاچاقچی / جنایت صهیونیست‌ها در قاچاق اعضای بدن انسان در جنگ غزه

در این گزارش به ربایش برخی اجساد شهدا و بر جای ماندن برخی آثار زخم و جراحی و بریدگی بر روی بدن قربانیان اشاره و گفته شده است که در طول جنگ غزه، ارتش اشغالگر متهم به دزدیدن اعضای بدن شهدای فلسطینی، استفاده از اعضای بدن آنها برای بیماران خود و یا فروش آنها در سرتاسر جهان با مبالغ هنگفت است.
کد خبر : 15564

پایگاه رهنما:

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز و جنگ خود علیه نوار غزه دست به انواع جنایت‌ها زده است. پس از آن که کمیته حققوق بشر مدیترانه اروپا آمار واقعی قربانیان و شهدای غزه در اثر بمباران رژیم صهیونیستی را تا 20 هزار نفر اعلام کرد، اکنون مشخص شده که اجساد بسیاری از قربانیان و شهدا نیز در غزه ربوده شده‌اند. در همین ارتباط نیز، وبگاه عرب زبان «خلیج آنلاین» در یادداشتی خواستار  تشکیل کمیته مستقل تحقیقات بین المللی در خصوص ربودن اجساد ده ها شهید فلسطینی توسط اشغالگران شده و احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان را مطرح کرده است.

در این گزارش به ربایش برخی اجساد شهدا و بر جای ماندن برخی آثار زخم و جراحی و بریدگی بر روی بدن قربانیان اشاره و گفته شده است که در طول جنگ غزه، ارتش اشغالگر متهم به دزدیدن اعضای بدن شهدای فلسطینی، استفاده از اعضای بدن آنها برای بیماران خود و یا فروش آنها در سرتاسر جهان با مبالغ هنگفت است.

در این مطلب همچنین به گزارشی اشاره شده است که در جریان هجوم اشغالگران به بیمارستان شفا منتشر شده و در آن  به گفته منابع پزشکی بیمارستان شفا در شمال نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به ربایش اجساد 180 شهید کرد و چند روز بعد فقط اجساد 111 نفر از شهدا بازگردانده شد.

در همین ارتباط نیز تا به امروز چندین نهاد رسمی و حقوق بشری در مورد احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان جنگ در نوار غزه هشدار داده‌اند. یک مقام دولتی در وزارت بهداشت فلسطین هم با تائید سرقت اجساد قربانیان در بیمارستان شفای غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به الخلیج آنلاین گفته است که بعید نیست که با سرقت اجساد، سرقت اعضای بدن آن‌ها نیز صورت گرفته باشد. وی تصریح کرد: «اشغالگران سابقه سیاهی در سرقت اعضای بدن شهدا و انتقال آنها به مراکز و بیمارستان های داخل سرزمین های اشغالی و استفاده از اعضای بدن دارند.»

کدام اعضای بدن سرقت شدند؟

دیده بان حقوق بشر مدیترانه اروپا در این ارتباط به سرقت اعضای بدن قربانیان جنگ در غزه اشاره کرده است و می گوید با وجود اینکه اشغالگران ده‌ها جسد ساکنان غزه را به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل دادند، اما همچنان ده‌ها پیکر شهدای دیگر در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی است. دیده بان حقوق بشر ظن دزدی اعضای بدن شهدا را مطرح کرده است و به مشاهدات پزشکان غزه استناد می‌کند. پزشکان غزه در این ارتباط تائید کرده‌اند که پس از در اختیار گرفتن برخی اجساد متوجه سرقت اعضای بدن آن‌ها مانند قرنیه چشم، چشم، حلزون گوش و سایر اندام های حیاتی مانند کبد، کلیه ها و قلب شده‌اند. پزشکان غزه در عین حال تاکید کردند که انجام معاینات دقیق از اجساد شهدایی که در دست ارتش تل آویو بودند، تقریبا غیرممکن است، اما علائم متعددی از احتمال سرقت اعضای بدن آن‌ها کشف شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه نیز تایید کرد که مقامات اشغالگر سابقه طولانی در بازداشت اجساد شهدای فلسطینی دارند، زیرا آنها در حال حاضر اجساد حداقل 145 فلسطینی، علاوه بر حدود 255 نفر قبلی و 75 مفقود را در یخچال های ویژه نگهداری می کنند، اما از اعتراف به نگهداری اجساد امتناع می ورزند.

زمینه سازی تل آویو برای سرقت اجساد

این نکته نیز قابل توجه است که اشغالگران از سال‌های گذشته زمینه سازی برای سرقت اجساد در جریان جنگ‌ها را انجام داده بودند. تل آویو در سال‌های اخیر قانونی را تصویب کرده که ضبط اجساد فلسطینی‌ها و ربودن اعضای بدن آنها را ممکن می‌سازد. دادگاه عالی «اسرائیل» در سال 2019 به فرماندهی نظامی در جنگ مجوزی را داده بود که اجساد فلسطینی ها در نبردهای دوره‌ای را ضبط و در گورستان‌های مورد نظر و ویژه افراد گمنام دفن کند.

در اواخر سال 2021 نیز کنست اسرائیل قوانینی را تصویب کرد که به پلیس و ارتش اجازه می داد تا بقایای شهدای فلسطینی را مصادره و در صورت لزوم نگهداری کنند. این در حالی است که کنوانسیون چهارم ژنو بر لزوم اتخاذ همه اقدامات ممکن برای جلوگیری از غارت مردگان و مثله شدن اجساد آنها در جنگ تاکید کرده است.

تاریخ سیاه قاچاق اعضای بدن در تل آویو

جالب است بدانیم که رژیم اسرائیل صاحب بزرگترین بانک پوست در جهان است. این رژیم دارای یک مرکز پزشکی است که پوست انسان را برای استفاده بعدی در درمان سوختگی و سرطان پوست ذخیره می کند. این بانک پوستی حدود 40 سال قبل تحت نظارت بخش پزشکی ارتش رژیم صهیونیستی ساخته شد و خدمات خود را در سطح بین المللی به ویژه درخواست کشورهای غربی ارائه می کند.

یک فیلم مستند در سال 2009 نیز سخنانی از «یهودا هس»، مدیر سابق موسسه پزشک قانونی اسرائیل را منتشر کرده بود که او در آن تایید می کرد که اعضای بدن قربانیان جنگ در مواردی به سرقت می‌رود. هس گفت: «ما قرنیه، پوست، دریچه های قلب و استخوان (از اجساد شهدای فلسطینی) را از قربانیان جنگ جدا کردیم... هر کاری که انجام شد بسیار غیر رسمی بود... و از خانواده ها اجازه نگرفتیم.»

مایر ویس، محقق مردم‌شناسی در کتابی با عنوان «درباره بدن‌هایشان» در مطالعه‌اش درباره برخورد صهیونیست‌ها با اجساد فلسطینیان در مرکز پزشکی قانونی تل‌آویو گفته است که وقتی در این مرکز بود، به چشم خود دیدم که «چگونه اعضای بدن فلسطینی ها جدا می‌شود.» این محقق افزود: «آنها قرنیه، پوست و دریچه های قلب را به گونه ای می گیرند که عدم وجود این اندام ها توسط افراد غیرمتخصص شناسایی نمی‌شود، زیرا آنها قرنیه را با اشیاء پلاستیکی جایگزین می کنند و پوست را از زیر پوست جدا می کنند. آن‌ها همچنین از اجساد کشته شدگان در دانشکده های پزشکی در دانشگاه های اسرائیل برای اهداف تحقیقاتی خود استفاده می‌کردند.» ویس گفت: «در انتفاضه اول، ارتش عملاً به پزشک قانونی اجازه داد تا اعضای بدن قربانیان فلسطینی‌ را تحت یک روش نظامی که نیاز به کالبد شکافی اجساد اسرای فلسطینی داشت، جدا کند.» در این کتاب گفته شده است که مراحل کالبد شکافی با برداشتن اعضای بدن و نگهداری آن‌ها در بانک اعضا همراه بود و این بانک توسط بانک پوست اسرائیل برای درمان سوختگی های سربازان اسرائیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال 2008 نیز شبکه آمریکایی سی.ان.ان تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد اسرائیل بزرگترین مرکز جهانی تجارت غیرقانونی اعضای بدن انسان به شمار می رود و در سرقت اعضای بدن شهدای فلسطینی به منظور استفاده غیرقانونی از آنها دست داشته است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات