دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
29 آبان 1402 - 13:29

تاکید بر نقش زن و خانواده در همایش علمی «حضرت زینب(س)، اسوه بانوان مقاومت»

دبیر همایش علمی «حضرت زینب اسوه بانوان مقاومت» اظهار داشت: «ما به عنوان دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی جامع وظیفه داریم موضوعات مقاومت را در قالب های پژوهشی تعریف کنیم. یعنی صحنه های امروز مقاومت در غزه را که هرکدام مبدا یک کار پژوهشی و تربیتی است، مورد بررسی و تبیین قرار دهیم.»
کد خبر : 15506

پایگاه رهنما:

همایش علمی «حضرت زینب اسوه بانوان مقاومت» به میزبانی دانشگاه جامع امام حسین(ع) صبح روز یکشنبه، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲در محل این دانشگاه برگزار شد.

این همایش با هدف ارج نهاندن به الگوهای خانودگی مقاومت و تئوریزه کردن جایگاه زن در مقاومت ضداستکباری برگزار شد.

«دکتر مینو اصلانی»، پژوهشگر ارشد مدیریت و رئیس اندیشکده جامع زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان دبیر این همایش درباره برگزاری این همایش به پایگاه تحلیلی الوقت گفت: «سیره حضرت زینب(س) تبیین کننده جبهه حق و باطل است. ایشان با حرکت خودشان برای همیشه جبهه حق و باطل را با ایستادگی و مقاومت نشان دادند و امروز هم که ما شاهد ایستادگی و مقاومت مردم عزیز فلسطین در باریکه غزه هستیم، هدف ما تبیین الگوی مقاومت مردم فلسطینی است. همچنین ما تلاش داریم که زنان غزه بدانند در نبرد حق علیه باطل تنها نیستند و زنان در همه دنیا از جمله در ایران از آن ها حمایت می کنند. ما همه پیرو حضرت زینب(س) هستیم و ایشان بودند که مقاومت را به همه ما یاد دادند و اکنون نیز در مقاومت حق علیه باطل پیرو حضرت زینب هستیم.»

دبیر همایش علمی «حضرت زینب اسوه بانوان مقاومت» در ادامه افزود: «ما به عنوان دانشگاه امام حسین(ع)  به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی جامع وظیفه داریم موضوعات مقاومت را در قالب های پژوهشی تعریف کنیم. یعنی صحنه های امروز مقاومت در غزه را که هرکدام مبدا یک کار پژوهشی و تربیتی است، مورد بررسی و تبیین قرار دهیم. این که امروز در غزه خانواده از کودک تا نوجوان و زن و مرد در کنار هم ایستاده اند، این یک فرایند تربیتی است و لازم است تا این تربیت را شاخص سازی کنیم و محورهای این تربیت مقاومت محور را استخراج کنیم و در قالب سرفصل های آموزشی در دانشگاه‌ها ارائه کنیم.»

«دکتر مینو اصلانی» همچنین در حاشیه این همایش تاکید داشت: «خواهشی که داریم این است که دانشگاه‌های مختلف کشور اسلامی ایران، ایستادگی و مقاومت را بصورت پژوهشی ارائه کنند تا این سیره ماندگار شود. در واقع بحث ما این است که با تاسی از سیره حضرت زینب(س) که ایشان هم در قالب خانواده مقاومت تاریخی را رقم زدند، در مسیر مقاومت گام برداریم. امروز هم که شاهد مقاومت خانودگی در غزه هستیم، این سیره مقاومتی بایستی مورد تمرکز و توجه واقع شود و در قالب های پژوهشی گسترده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارائه و تبیین شود. ما این کار را آغاز کردیم و فرایند مقاومت محور را در قالب یک کار پژوهشی ارائه خواهیم کرد.»

درباره شرکت کنندگان در این همایش نیز، خانم دکتر اصلانی گفت: «ما مهمانانی از کشورهای عراق، مراکش، لبنان، سوریه و همین طور مهمانانی غیرحضوری از فلسطین داشتیم که از آن‌ها تجلیل کردیم. همچنین زنان مقاومت غزه که در معرکه نبرد با رژیم صهیونیستی هستند در این همایش مورد تجلیل واقع شدند. از ایران هم خانم‌های «زهره یزدان پناه» که سال‌ها در سوریه و عراق و لبنان مستندسازی هایی قدرتمندی از صحنه های سخت تهیه کردند و حتی در مقابل داعش به مستندسازی پرداختند و کتاب‌های خوبی در این زمینه نگارش کردند در این همایش تجلیل شدند. همچنین از خانم «دکتر امینی» که سالهاست کارهای فرهنگی در محور مقاومت انجام داده‌اند و خانم «دکتر سماعی» به عنوان پزشک جهادگر که سال‌هاست مشغول خدمت رسانی به محور مقاومت است، در این همایش تجلیل شد.»

منبع: الوقت

ارسال نظرات