دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
23 آبان 1402 - 16:58

دیدبان حقوق بشر: حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی است

دیدبان حقوق بشر جهانی گفت باید در خصوص حملات اسرائیل به بیمارستان‌های غزه به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود.
کد خبر : 15474

پایگاه رهنما:

سازمان دیدبان حقوق بشر جهانی امروز (۲۳ آبان) گفت حملات بی وقفه اسرائیل به غزه موجب نابودی بخش بهداشت غزه شده است.

به نوشته شبکه «الجزیره»، این سازمان غیردولتی جهانی می‌گوید باید یک کمیته تحقیق مستقل و همچنین دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه به عنوان «جنایت جنگی» تحقیقات به عمل آورد.

این سازمان افزود: «اسرائیل تاکنون هیچ ادله جدی در خصوص اینکه بیمارستان‌ها در غزه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه نداده است؛ کابینه اسرائیل باید حملات به بیمارستان‌ها را متوقف کند».

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که فعالیت همه بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت آینده به حالت تعلیق درخواهد آمد مگر اینکه طی ساعات آینده کمک‌های پزشکی و درمانی به آن‌ها برسد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در این باره گفت: «اگر هیچ کمکی نرسد فعالیت همه بیمارستانهای نوار غزه طی ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهد شد».

نیازهای فوری بیمارستان‌های غزه شامل دارو، تجهیزات پزشکی و سوخت برای ژنراتورهای برق است. نظامیان رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته به بهانه حضور نیروهای حماس در اطراف بیمارستان «الشفاء» با تانک و خودروهای زرهی این بیمارستان را به محاصره درآورده‌اند.

این در حالی است که برخی از نوزادان در بخش آی‌سی‌یو به دلیل نبود اکسیژن و دیگر امکانات جان خود را از دست داده‌اند و جان ده‌ها نوزاد دیگر در خطر است.

جنبش مقاومت حماس در غزه در بیانیه‌ای ادعاهای اسرائیل درباره حضور نیروهای مقاومت در اطراف بیمارستان الشفاء را رد و تاکید کرد که ما در اطراف این بیمارستان نیستیم.

همه بیمارستان‌های غزه به دلیل محاصره شدید رژیم صهیونیستی و عدم مجوز ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح از هفته‌های پیش با کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی و فقدان سوخت مواجه بوده‌اند. از سوی دیگر بمباران بیمارستان‌های غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بهانه حضور نیروهای حماس در اطراف این اماکن وضعیت بسیار بغرنجی را به وجود آورده است.

همزمان با بی‌توجهی رژیم موقت صهیونیستی به درخواست‌های جهانی برای توقف حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، صلیب سرخ جهانی نیز درباره وخامت اوضاع انسانی در این منطقه به ویژه در بیمارستانها هشدار داده است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات