دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
07 آبان 1402 - 11:44
تحلیلی بر استقبال میلیونی مردم ایران از پویش «حریفت منم»

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست ها است

مردم عزیز ایران در روزهای اخیر به طرق مختلف همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین و به خصوص مردم غزه نشان داده اند.
کد خبر : 15375

پایگاه رهنما:

مردم عزیز ایران در روزهای اخیر به طرق مختلف همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین و به خصوص مردم غزه نشان داده اند. مردم کشورمان اعم از اصناف و اقشار مختلف از پیر و جوان و زن و مرد در شهرهای مختلف با برپایی راهپیمایی و انجام تجمعات، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم مظلوم و بیگناه را محکوم کردند.

اما واکنش مردم ایران به جنایات صهیونیست ها، به راهپیمایی و برگزاری تجمعات ختم نشد. پویش «حریفت منم» از جمله رویدادهای مهم در این خصوص است. این پویش در ابتدا از سوی جمعی از جوانان ایرانی با راه‌اندازی سامانه‌ای اینترنتی آغاز شد؛ پایگاهی مجازی به آدرس «alaqsastorm.com» که به مردم ایران این امکان را می‌داد برای حضور در سرزمین‌های اشغالی و اعلام آمادگی به‌منظور مبارزه با رژیم‌ صهیونیستی، آن ‌هم با شعار«حریفت ‌منم»، ثبت‌نام کنند. استقبال از این پایگاه اینترنتی در نخستین ساعت‌های راه‌اندازی آن، به‌سرعت فراگیر شد؛ تا جایی در کمتر از ۷۲ساعت، بیش ‌از یک میلیون و ۵۰۰هزارنفر برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

*** ارتش ۶ میلیونی علیه رژیم کودک کش اسرائیل

این پویش مردمی در ادامه نیز با استقبال گسترده مردم مواجه شده و حدود ۶ میلیون نفر در آن ثبت نام کردند. این اقدام خودجوش و مردمی، پروژه عملیات روانی دشمن با این ادعا که همبستگی ایران با مردم فلسطین صرفا رویکردی «حکومتی» است را نقش بر آب کرده و یکبار دیگر بی اعتبار بودن آن را ثابت کرد.

در روزهای گذشته  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات یک نظرسنجی با موضوع فلسطین در ۳۱ استان کشور به صورت تلفنی انجام داد. در بخشی از این نظرسنجی، ۷۷ درصد از شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که «آیا حمایت از مردم فلسطین در شرایط فعلی وظیفه هر کشور اسلامی است؟ گفتند که با این گزاره موافق هستند، ۱۴ درصد اعلام کردند که با این گزاره مخالف هستند  و ۹ درصد نیز اعلام کردند که نظری ندارند.

همچنین ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که «آیا با تصمیم ایران برای حمایت از فلسطینی ها در برابر اسرائیل موافق هستند یا خیر؟» گفتند که با این تصمیم موافق هستند و ۲۰ درصد نیز اعلام کردند که با این تصمیم مخالف هستند و۱۲ درصد نیز اعلام کردند که نظری ندارند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، ۷۱ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که «اسرائیل دشمن ایران است» و ۱۴ درصد مخالف این نظر بودند و ۱۵ درصد نیز اعلام کردند که نظری ندارند.

در سال ۱۳۹۳ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، از مخاطبان خود خواسته بود مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ ایشان در سال ۱۳۹۳ را انتخاب کنند. در این میان، جمله «ملت، عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها است» از سوی مردم به عنوان جمله برگزیده سال انتخاب شد.

رهبر معظم انقلاب در آن سال در یکی از فرمایشات خویش فرموده بودند: «گاهى بعضى از جوان‌هاى ما که مراجعه می‌کنند و جوابى نمی‌شنوند، به من نامه می‌نویسند و التماس می‌کنند که "اجازه بدهید ما برویم در صفوف مقدم با رژیم صهیونیستى بجنگیم". ملت عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها است.»

*** همدلی مردم و حاکمیت حول حمایت از مردم مظلوم فلسطین

دقیقا از ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی، دولت و به خصوص وزارت امور خارجه به صورت ویژه این مسئله را دنبال کردند. از تماس های تلفنی تا سفر به کشورهای منطقه و رایزنی ها با مقامات خارجی در تهران.

مردم عزیز ایران نیز به طرق مختلف، خشم و انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل اعلام کردند. پویش مردمی «حریفت منم» یکی از مصادیق این خشم و انزجاز بود که با استقبال میلیونی مردم کشورمان مواجه شد.

در مجموع رویدادهای روزهای اخیر یکبار دیگر همدلی مردم و حاکمیت حول حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار و دشمنی با رژیم غاصب اسرائیل را نمایش داد.

*** از «حریفت منم» در ایران تا «اتحداک» در کشورهای مسلمان

نکته قابل توجه اینجاست که این پویش مردمی به ایران محدود نشده و در روزهای اخیر شاهد فراگیر شدن آن در میان مسلمانان در دیگر کشورها نیز بوده ایم. در همین رابطه شاهد راه اندازی پویشی در کشورهای عربی تحت عنوان «اتحداک» بودیم که با استقبال گسترده مردم در کشورهای مسلمان روبرو شد.

این پویش که در طی چند روز به پویشی بین المللی و چند زبانه تبدیل شد، به این موضوع می‌پردازد که محاکمه و مبارزه علیه اسرائیل فقط محدود به مردم فلسطین نیست و همه مردم جهان با رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف، نسل‌کشی و کودک‌کشی اسرائیل را محکوم می‌کنند. آنها می‌گویند : «چرا این کودکان را می‌کشید؟ [اسرائیل!]حریف تو من هستم. بیا و با من مبارزه کن.»

*** شکست اسرائیل در جنگ روانی و عملیات رسانه ای

استقبال انبوه مردم از پویش «حریفت منم» در ایران و رویدادهای مشابه آن در سایر کشورها، بیش از پیش ثابت کرد که رژیم غاصب اسرائیل علاوه بر میدان، در عملیات رسانه ای و جنگ روانی نیز بازنده است.

افکارعمومی در ایران و اقصی نقاط جهان، اسیر امپراطوری رسانه ای غرب نشده و توانسته به درستی، حق را از باطل تشخیص داده و ظالم و مظلوم را از یکدیگر تفکیک کند.

گستردگی جهانی حمایت از فلسطین در پنج قاره جهان بیش از هرچیز جهان شمولی آرمان آزادی فلسطین را نشان می‌دهد. با وجود آن که سانسور شدیدی درباره وقایع غزه وجود دارد و در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، توئیتر و فیس‌بوک اجازه انتشار تصاویر و گزارش‌های مربوط به بمباران غزه را نمی‌دهند، اما حمایت از فلسطین توانسته از سد سانسور در فضای مجازی عبور کند و فراگیری خود را در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش گذارد.

فراگیری جهانی حمایت از فلسطین از شرق و غرب عالم بارزترین نشانه شکست دستگاه تبلیغاتی اسرائیل است و نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها با بمباران منازل مسکونی نه تنها قافیه را در میدان جنگ باخته‌اند، بلکه فراتر از آن اشغالگران در تبلیغات جنگ نیز با یک شکست فاحش رو‌به‌رو هستند. این شکست تا آنجا فاحش است که در روزهای گذشته در بیش از ۲۰ کشور مختلف در جهان تظاهرات و راهپیمایی حمایت از فلسطین برگزار شده، اما هیچ گزارش و خبری از برپایی راهپیمایی حمایت از اسرائیل حتی در اروپا و آمریکا به عنوان مهم‌ترین متحدان تل‌آویو نیست. در واقع علی‌رغم همراهی دولت‌های اروپایی و آمریکا با تل‌آویو در بمباران غزه، اما افکار عمومی جامعه غربی مسیری جدای از سیاستمداران و رهبران غرب را دنبال می‌کند و پشت فلسطین ایستاده است.

*** اسرائیل رفتنی است

اسرائیل رفتنی است و عملیات کوبنده مبارزان فلسطینی در یوم‌الله پانزدهم مهر اولین گام برای فرو ریختن بنیان‌های سست این رژیم منحوس است و ضربات مهلک و نابود کننده و قوی‌تر ملت به پا خاسته فلسطین برای هدم این جرثومه فساد در پیش است.

حالا در طلیعه جدید انقلاب اسلامی، پویش «طوفان‌الاقصی» با شعار «حریفت منم» که پس از آغاز عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس با هدف حمایت از دفاع مشروع ملت مظلوم فلسطین در بازپس‌گیری اراضی اشغالی فلسطین طراحی شده است، تاکنون نزدیک به شش میلیون حمایت رسیده است و این به معنای اعلام آمادگی ارتش شش میلیونی برای مبارزه با رژیم کودک کش اسرائیل است.

رهبر معظم انقلاب- ۴ آذر ۱۳۹۳- فرمودند:«ما خدا را شکر میکنیم که در جمهورى اسلامى، دولت و ملّت در این جهت هم‌زبانند. دولت جمهورى اسلامى و امام بزرگوار ما از اوّل، سیاست حمایت از فلسطین و دشمنى با رژیم صهیونیستى را اعلام کرد و سرِدست گرفت؛ تا امروز هم ادامه دارد و ۳۵ سال است که ما از این خط، منحرف نشدیم و ملّت ما هم با کمال میل همراهند.»

ارسال نظرات

مهدی حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
سلام لبیک گویان آماده‌ایم سید علی آسوده باش .فرمانده تنها نمی‌ماند