دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
26 مهر 1402 - 11:00

طوفان الاقصی؛ جهنم صهیونیست ها

حامیان صهیونیست‌ها سعی کردند از «شکست باورنکردنی دیوار اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل» بگویند و ابراز تأسف خود را پنهان نکنند.
کد خبر : 15292

پایگاه رهنما:

«اسب بازنده»  قبل از وارد شدن به کورس در پرتگاه عمیق جهنم سرنگون شد و چه سقوط عبرت آموزی! تقریبا همه رسانه جهان حتی رسانه های صهیونیستی در توصیف عملیات «طوفان‌الاقصی» یک جمله مشترک داشتند: «نه! این باورکردنی نیست! این حتی در تخیل هم نمی‌گنجد». حامیان صهیونیست‌ها سعی کردند از «شکست باورنکردنی دیوار اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل» بگویند و ابراز تأسف خود را پنهان نکنند. رسانه‌های مقاومت، اما گفتند این فقط یکی از در‌های هفتگانه جهنم است که به روی صهیونیست‌ها باز شده است. بیش از 165 اسیر، هزار کشته و چند هزار زخمی و شلیک بیش از پنج هزار موشک فقط نتیجه چندساعت عملیات مقاومت بود.

هنوز چند روز از  این هشدار رهبر معظم انقلاب خطاب به کشور‌های عربی که مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دنبال می کنند که روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند، نگذشته بود که گروه‌های مقاومت با شلیک هزاران موشک از غزه، در عرض چند ساعت صحنه‌های آخرالزمانی را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کردند که صهیونیست‌ها در ۷۵ سال عمر جعلی خود، نمونه آن را حتی در خواب هم ندیده بودند.

عملیات «طوفان الاقصی» که جنبش حماس از زمین، هوا و دریا آغاز کرد، چنان برق‌آسا و غافلگیرکننده بود که گویی دروازه‌های جهنم به روی صهیونیست‌ها گشوده شده و حتی مجال تصمیم‌گیری به دشمن صهیونیستی  نداد. این عملیات نشان داد اگر گروه‌های مقاومت و کشور‌های عربی در کنار هم باشند می‌توانند رژیم صهیونیستی را نابود کنند. عملیات فلسطینی‌ها هشداری به سازشگران عرب منطقه بود که اگر آرمان قدس را فدای جاه‌طلبی‌های خود بکنند، به فرمایش رهبرمعظم  انقلاب، روی اسب بازنده‌ای شرط‌بندی می‌کنند که شاید جشن ۸۰ سالگی برای‌شان به رؤیا تبدیل شود. نکته ای که در ماه‌های اخیر با استناد به موج گسترده اعتراضات داخل سرزمین‌های اشغالی، به کرّات از سوی مقامات ارشد اسرائیلی مطرح شده است.

در حالی که در روز‌های اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دوستانش در حال و هوای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی به سر می‌بردند و اخبار از قریب‌الوقوع بودن امضای توافقات سازش بین دو طرف حکایت داشت، گروه‌های مقاومت فلسطین صحنه بازی را برگردانده و به طرف درگیری کشاندند. شهرک‌نشینان صهیونیست روز شنبه صبح زود درحالی از خواب بیدار شدند که هزاران موشک بالای سرشان از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی در حال حرکت بود.

گنبد آهنین تبدیل به آهن پاره شد

یکی از نکات شگفت‌انگیز  عملیات گروه‌های مقاومت، نفوذ در عمق شهرک‌های اشغالی بوده که موجب هراس و دستپاچگی شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست شده است. به گفته رسانه‌ها تعدادی از تکاوران مقاومت نیز با استفاده از پاراگلایدر در برخی مناطق سرزمین‌های اشغالی فرود آمده و با دشمن صهیونیستی درگیر شدند. این برای نخستین بار است که نیرو‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه نفوذ کرده و با عناصر ارتش صهیونیستی درگیر می‌شوند.

«عملیات الاقصی» جدی‌ترین حمله از زمان نبرد یازده‌روزه «سیف‌القدس» بین اسرائیل و حماس در می‌۲۰۲۱ است. در نبرد قبلی در مدت ۱۱ روز حماس بیش از ۴ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد ولی روز شنبه گذشته در ۲۰ دقیقه بیش از ۵ هزار موشک را به مناطق صهیونیست‌نشین شلیک کردند که نشان می‌دهد برخلاف ادعای مقامات تل‌آویو به نابودی زیرساخت‌های نظامی غزه، زرادخانه‌های این گروه‌ها همچنان پر از مهمات است.

فرار صهیونیست های وحشت زده

جبهه مقاومت با این حملات آن هم ظرف چند ساعت چنان وحشتی به جان صهیونیست ها انداخته که فقط نمونه آن را در مقیاسی دیگر در جنگ 33 روزه حزب الله در سال 2006 می توان سراغ گرفت. به محض شروع عملیات، آژیر‌های خطر در سراسر سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده سوختن خودرو‌ها و آسیب به برخی ساختمان‌ها است.

صهیونیست‌ها برای جلوگیری از انتشار بیشتر عکس و فیلم از زخمی‌های عملیات مقاومت، اینترنت را در جنوب فلسطین اشغالی قطع کرده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی هم از بسته شدن فرودگاه بن‌گوریون و تعلیق پرواز‌ها تا اطلاع ثانوی خبر دادند. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده فرار دسته‌جمعی صهیونیست‌ها از مناطق درگیری را نشان می‌دهد و هزاران نفر نیز برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها یورش برده‌اند.

آنچه در این عملیات اتفاق افتاد را می‌توان یکی از رویداد‌های مهم و محوری در تاریخ ملت فلسطین و حتی در تاریخ ملت عربی و اسلامی توصیف کرد که چنان ضربات سنگینی را به صهیونیست‌ها وارد کردند که حتی فکرش را نمی‌کردند. عملیات طوفان الاقصی، نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز وزرای تندرویی از جمله ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم است که سعی کردند با تعرض به مسجدالاقصی، طرح‌های خود را اجرایی کنند. رهبران فلسطین بار‌ها هشدار داده بودند که این اقدامات عاقبت ناگواری برای اشغالگران خواهد داشت و پس از ماه‌ها صبر و مماشات در نهایت تصمیم گرفتند جلوی گستاخی‌های این رژیم را بگیرند. حجم تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی که مدعی بودند در کار خود خبره هستند، از طرح‌های مقاومت اطلاعی نداشتند.

اسرائیلی‌ها که از خیل عظیم کشته‌ها و زخمی‌های‌شان دچار وحشت شده‌اند برای در امان ماندن سعی دارند به خارج فرار کرده و در چنین شرایطی خود را از مهلکه نجات دهند. رسانه‌های صهیونیستی، تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان در فرودگاه «بن‌گوریون» برای خروج از اراضی اشغالی تجمع کرده‌اند.

فرار صهیونیست‌ها درحالی است که موج مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی روند صعودی به خود گرفته است. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، پس از قدرت‌گیری تندرو‌ها در تل‌آویو، بیش از ۶۰ درصد شهروندان اسرائیل گفته‌اند که قصد مهاجرت به خارج را دارند. صهیونیست‌ها با رؤیای امنیت و زندگی خوب به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند و اکنون که تمام این منطقه در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. عملیات حماس نشان داد که با پایان درگیری‌ها، روند مهاجرت از اسرائیل به سرزمین‌های دیگر تسریع خواهد شد؛ چیزی که مقامات تل‌آویو بار‌ها نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

شکست اطلاعاتی تل‌آویو

علاوه بر تلفات انسانی، ناکارآمدی ارتش اسرائیل در برابر گروه‌های مقاومت هم جو بی‌اعتمادی را در بین شهرک‌نشینان حاکم کرده است. در سطوح اطلاعاتی و امنیتی، کابینه تل‌آویو دچار شکست اطلاعاتی بزرگی شده است  و با وجود مشارکت هزاران رزمنده حماس در حمله به ۵۰‌پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مرز‌های نوار غزه، هیچ اطلاعاتی در اختیار نیرو‌های امنیتی این رژیم نبود تا بتوانند جلوی عملیات برق آسا را بگیرند. غافلگیری ارتش اسرائیل از زمین، هوا و دریا درحالی است که در سال‌های اخیر، سازمان جاسوسی موساد، نیرو‌های امنیتی شاباک و شین بت تعدادی از جاسوسان خود را در غزه مستقر کرده بودند تا همه تحرکات مبارزان فلسطینی را به صهیونیست‌ها گزارش دهند. اما به نظر می‌رسد با وجود این همه سرمایه گذاری، دشمن اشغالگر در برابر گروه‌های مقاومت شکست سختی خورده است و هیمه یکی از بزرگترین دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی فرو ریخته شد و آنها را بی حیثیت کرد.

حمله به غزه  برای پنهان کردن شکست خفت بار

رژیم صهیونیستی که قافیه بازی را برابر گروه‌های مقاومت باخته است برای اینکه از بار حملات فلسطینیان بکاهد، از روز یکشنبه گذشته  حملات هوایی به غزه را آغاز و تا این لحظه ( سه شنبه) که این گزارش در حال نوشتن است ادامه دارد تا بخشی از شکست خود را جبران کند.حاصل این حملات وحشیانه تاکنون بیش از 860 شهید و نزدیک به 2000 مجروح از مردم بی دفاع غزه بوده است. در حال حاضر آب ، برق و سوخت نوار باریکه غزه با بیش از 2 میلیون جمعیت توسط رژیم صهیونیستی قطع شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این گفته که «انتقام این روز سیاه» را می‌گیرد مدعی شد هر جایی را که توسط حماس استفاده می‌شود، به ویرانه تبدیل می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که به دلیل حملات نیرو‌های حماس و در پیش بودن پاسخ نظامی این رژیم علیه غزه ۲۰ شهرک نزدیک مرز غزه در حال تخلیه است.

تقلای تل‌آویو برای مذاکره با حماس

هرچند نتانیاهو و دوستانش مدعی هستند که انتقام سختی از فلسطینیان خواهند گرفت، اما هنوز دو روز نگذشته، دست به دامن میانجی‌های منطقه‌ای شده‌اند تا حماس را به آتش بس مجاب کنند. وب‌سایت عبری‌زبان سروجیم خبر داد که رژیم صهیونیستی از مصر خواسته است با حماس وارد مذاکره شود. یک منبع مصری هم  در گفتگو با العربی‌الجدید گفت: «طی تماس‌هایی که شامگاه شنبه صورت گرفت، مقامات رژیم اشغالگر خواستار مداخله مصر برای آغاز یک روند مذاکرات اولیه و سریع برای آزادی زندانیان مسن و مجروحین شدند.» این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که قاهره پیام‌های اسرائیل را به حماس مخابره کرده است که شامل هشدار‌هایی در مورد استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی یا استفاده از آن‌ها برای تأمین امنیت مناطق مسکونی بود. آمریکا هم که از شکست رژیم صهیونیستی نگران است سعی دارد به درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

ارسال نظرات