جمعه ؛ 30 شهريور 1403
26 شهريور 1402 - 09:20

مساعدت مسئولان قضایی برای احیای واحد‌های تولیدی/ مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک: اگر حمایت دادگستری استان مرکزی نبود این شرکت مجبور به تعطیلی می‌شد

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: با حمایت و پشتیبانی دادگستری استان مرکزی دستور ترخیص مواد اولیه شرکت واگن پارس اراک که در گمرک به دلیل مشکلات مالیاتی توقیف‌شده بود، صادر شد.
کد خبر : 15100

پایگاه رهنما:

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی هر ساله در کشور شعاری را اعلام می‌کنند به طوری که سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و به دلیل اینکه مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند. به همین منظور دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی، با حمایت از واحد‌های تولیدی توانسته اقدامات خوبی داشته باشد به طوری که مانع خارج شدن کارخانه‌ها از چرخه تولید و بیکاری هزاران کارگر شده است.

در این راستا رئیس عدلیه به مناسبت فرا رسیدن سال نو عنوان کرد در سال ۱۴۰۲ که مبتنی بر اولویت‌های کلان کشور از سوی رهبری فرزانه انقلاب با عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است مصمم هستیم برنامه‌ها و تدابیر طراحی شده خود را در راستای حمایت و پشتیبانی همه جانبه از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و کمک به دولت در مهار تورم را با قوت و اهتمامی بیشتر پی بگیریم تا کنشگران عرصه تولید و اقتصاد که دل در گرو تعالی ایران عزیز دارند، در فضای مساعدتری به پیشبرد اهداف خود مبادرت ورزند.

دپو/مساعدت مسئولان قضایی برای احیای واحد‌های تولیدی با رعایت همه جوانب قانونی/مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک: اگرحمایت دادگستری استان مرکزی نبود این شرکت مجبور به تعطیلی می‌شود

بر همین اساس با توجه به تاکید موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور بعنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای در جریان سفر به استان گلستان در جمع مسئولان قضایی این استان، گفت که مسئولان قضایی ضرورت دارد ضمن رعایت همه جوانب قانونی، مساعدت‌های لازم را در جهت احیای واحد‌های تولیدی به عمل آورند؛ در این راستا مسئولان قضایی نباید به سبب امکان در مظان اتهام قرار گرفتن، از اِعمال کمک‌های قانونی به واحد‌های تولیدی احتراز کنند؛ البته همانطور که بار‌ها تاکید شده باید در این مسیر تمامی موازین قانونی و کلیه ضوابط و مقررات، رعایت گردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی دستور ترخیص مواد اولیه شرکت واگن پارس اراک را صادر کرد

دپو/مساعدت مسئولان قضایی برای احیای واحد‌های تولیدی با رعایت همه جوانب قانونی/مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک: اگرحمایت دادگستری استان مرکزی نبود این شرکت مجبور به تعطیلی می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه شرکت واگن پارس اراک در گمرک توقیف بود، دستور ترخیص مواد اولیه این شرکت صادر شد.

وی افزود: ارزش مواد اولیه توقیف شده شرکت واگن پارس اراک در گمرک حدود ۲ میلیون یورو بوده که تاکنون حدود ۵۰۰ هزار یورو ترخیص شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: خروج این محموله توقیف شده باعث افزایش تولید در موقعیت فعلی و عدم توقف خطوط تولیدی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: بنابر اعلام مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک تولید شهریور ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه دو برابر شده است.

دپو/مساعدت مسئولان قضایی برای احیای واحد‌های تولیدی با رعایت همه جوانب قانونی/مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک: اگرحمایت دادگستری استان مرکزی نبود این شرکت مجبور به تعطیلی می‌شود
مرتضی ملانژاد مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک استان مرکزی در گفت‌وگو با میزان، ضمن تشکر و قدردانی از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان مرکزی اظهار کرد: تیم قضایی و نظارتی دادگستری استان مرکزی تیم هماهنگ و منسجمی است و برای پیشبرد امورات تولیدی همراهی فراوانی با واحد‌های تولیدی و تولیدکنندگان دارند.

وی افزود: در شرکت واگن پارس اراک مشکلات متعددی وجود داشت و از زمانی که این شرکت را تحویل گرفتم به دلیل چک‌های برگشتی، بانک‌ها از افتتاح حساب برای شرکت امتناع می‌کردند، ولی با حمایت و پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان مرکزی توانستیم حساب اختصاصی افتتاح و فعالیت کنیم و این اقدام گره گشایی بسیاری را به دنبال داشت.

مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: مشکل دیگر این بود که مواد اولیه شرکت واگن پارس اراک در گمرک توقیف و در حال متروکه شدن بود، ولی با کمک دادگستری و شورای تامین استان مرکزی مواد اولیه را دریافت و به محصول تبدیل کردیم و سپس با تحویل محصول به مشتری از طریق پولی که کسب کرده بودیم با گمرک تصفیه حساب کردیم.

ملانژاد اظهار کرد: به دلیل مشکل مالیاتی، مواد اولیه شرکت در گمرکات متوقف شده بود و رفع این مشکل به مدت زمان طولانی احتیاج داشت به طوری که باعث توقف خطوط تولید می‌شود و شرکت نیز در آستانه تعطیلی قرار می‌گرفت، ولی با حمایت و پشتیبانی دادگستری استان این مشکل رفع شد و اگر این حمایت نبود شرکت واگن پارس اراک حتما مجبور به تعطیلی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هزار و ۷۵۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم و معادل همین تعداد نیروی انسانی غیر مستقیم در حال حاضر در شرکت واگن پارس اراک مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات