جمعه ؛ 30 شهريور 1403
07 مهر 1397 - 09:04

سند رسوایی مثلث شوم غربی- صهیونیستی- سعودی در جنایت تروریستی اهواز

روز ۳۱ شهریور ماه ودر سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله نظام سلطه علیه مردم ایران، تروریست‌های تکفیری بار دیگر مردم اهواز را آماج گلوله‌های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرار داد وبه زعم خود با دهشت آفرینی وارعاب در صدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند.
نویسنده :
محمد حسن رحمانی
کد خبر : 1492

پایگاه رهنما :

روز ۳۱ شهریور ماه ودر سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله نظام سلطه علیه مردم ایران، تروریست‌های تکفیری بار دیگر مردم اهواز را آماج گلوله‌های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرار داد وبه زعم خود با دهشت آفرینی وارعاب در صدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند. دقایقی پس از این حادثه تروریستی که به شهادت ۲۵ تن ومجروح شدن بیش از ۶۰ نفر از مردم ونیرو‌های نظامی منجر شد، گروهک تجزیه طلب تروریستی الاحوازیه مسئولیت آن را برعهده گرفت و حتی سخنگوی این تروریست‌ها در گفت: وگوی مستقیم با شبکه انگلیسی - سعودی «ایران اینترنشنال» درباره این جنایت توضیح داد. با این حال ساعتی بعد گروه تکفیری داعش هم در اطلاعیه‌ای مسئولیت این اتفاق را برعهده گرفت که نشان دهنده پیوند‌های عمیق میان گروهک تجزیه طلب الاحوازیه و داعش است.
بی بی سی در گزارشی به نقل از سخنگوی «الاحوازیه» (گروهی که خود را مدافع حقوق اعراب ساکن خوزستان توصیف می‌کند) گفت: «مقاومت ملی الاحواز که نهاد عام‌تر و شامل چند گروه است مسئولیت را قبول می‌کند. این گروهک تروریستی مدعی شد «برخلاف گزارش‌های رسمی... هیچ شهروند عادی» در میان قربانیان حادثه نبوده است. این در حالی است که تصاویر شهادت کودک ۴ ساله در این اقدام تروریستی، انزجار افکار عمومی ملت ایران و جهان برانگیخته است. یکی از موضوعات قابل توجه در این حادثه تروریستی نوع پوشش رسانه‌ای شبکه‌های غربی و عربی بود؛ بی بی سی، رادیو فردا، صدای آمریکا دوویچه وله و شبکه سعودی «العربیه» و شبکه اماراتی «اسکای نیوز عربی» در پوشش حمله تروریستی اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، از توصیف «تروریستی» بودن این حادثه، خودداری کردند. در اقدامی قابل تامل و در حمایت از تروریست‌های عامل حادثه اهواز، عبدالخالق عبدا... مشاور ولیعهد ابوظبی در توئیتی گستاخانه پرده از حامیان اصلی این جنایت برداشت و نوشت: «۱۰ کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران. حمله به هدف نظامی اقدام تروریستی نیست و کشاندن جنگ به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده است که طی مرحله آینده افزایش می‌یابد.» مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان گفته بود که اگر ایران یا نیرو‌های مورد حمایتش در عراق حمله‌ای علیه آمریکا انجام دهند واشنگتن دست به اقدام مستقیم علیه تهران خواهد زد! گروه تروریستی الاحوازیه در سال‌های گذشته هم به عملیات تروریستی دیگری در اهواز دست زده است. شاید پررنگ‌ترین آن به ماجرای بمبگذاری سال ۱۳۸۴ در فرمانداری اهواز باز می‌گردد که به شهادت ۱۱ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۵ نفر انجامید. هدف اصلی این گروهک جدایی طلبی و اتصال به دیگر کشور‌های عربی مجاور ایران است. روایت‌های متفاوتی در خصوص ریشه‌های این گروه وجود دارد. از سوی دیگر گروه تروریستی داعش نیز با انتشار ویدئوئی از تصاویر سه نفر مدعی شد که عملیات اهواز توسط عوامل این گروهک انجام شده است. فارغ از اینکه عامل میدانی این حادثه از اعضای کدامیک از این دوگروه تروریستی هستند، خون شهدای مظلوم این حادثه تلخ در عین اینکه ماهیت ضد مردمی این گروهک‌های تروریستی را آشکار ساخته، حقانیت نظام اسلامی در ایستادگی و مقابله با فزون خواهی‌های نظام سلطه را آشکار و به عرصه‌ای جهت تقویت انسجام ملی و رسوایی دشمنان نظام تبدیل شد.
در مورد ابعاد این حادثه وزمینه‌های آن به نکاتی چند می‌توان اشاره کرد:
۱- «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۲ تیر ۱۳۹۶ در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرده و گفته بود که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد. به گزارش «سی‌ان‌اس نیوز» وی یادآور شده بود که نتیجه تصمیم فعلی دولت ترامپ برای بازبینی سیاست‌هایش در قبال ایران بایستی این باشد که این کشور نتواند پیروزی چهل‌سالگی انقلابش را جشن بگیرد. «بولتون» با تأکید بر اینکه «سیاست اعلام‌شده آمریکا بایستی براندازی نظام حاکم در تهران باشد» می‌افزاید: «رفتار‌ها و اهداف نظام ایران تغییر نخواهند کرد و بنابراین، تنها راه حل، تغییر آن نظام است و به همین دلیل است که قبل از سال ۲۰۱۹ ما که در اینجا هستیم، این موضوع را جشن خواهیم گرفت».
۲- «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه پیشین آمریکا هم در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در پاسخ به سؤال یک نماینده گفته بود که دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است. پمپئو وزیر خارجه کنونی نیز بار‌ها بر ضرورت براندازی وتغییر نظام ایران تأکید کرده است.
۳- مبتنی براین سناریو وبا توجه به برنامه ریزی‌ها برای تشدید تحریم‌ها ومشکلات ناشی از کمبود آب واحتمال اوج گیری اعتراضات اجتماعی، دشمنان نظام برای ایران در سال ۹۷ تابستان"داغی" را طراحی و بار‌ها از آن سخن به میان آورده وبه زعم خود فروپاشی نظام اسلامی را در خلال آن به انتظارنشسته بودند.
۴- محمد بن‌سلمان» ولیعهد رژیم سعودی در اردیبهشت ماه ۹۶ در گفت‌وگو با تلویزیون «ام‌بی‌سی»، گفته بود ما تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم. در پی این حادثه عبدالخالق عبدا... مشاور ولیعهد ابوظبی هم در توئیتی گستاخانه پرده از حامیان اصلی جنایت تروریستی اهواز برداشت و نوشت: «کشاندن جنگ به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده است که طی مرحله آینده افزایش می‌یابد.»
۵- بکارگیری گسترده‌ترین شکل تحریم‌های اقتصادی، تمسک به صهیونیست‌ها، گروه‌های مطرود و درمانده نظیر منافقین و سلطنت طلب‌ها برای برهم زدن امنیت داخلی و استمداد از شیخ نشین‌های فرتوت و رو به اضمحلال خلیج فارس برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، در عین حال نشان از بزرگی و برتری ایران در مواجهه با آمریکا و دیگر متحدین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد.
۶- اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار وتحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته ونتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند ولذا با بهره گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالش‌های امنیتی تمسک پیدا کرده وتلاش داشت این حادثه وشدت آسیب‌های وارده را به عرصه‌ای برای آشوب‌ها تبدیل کند که اینبار نیز ناکام ماند.
۱۰-نقش مثلث شوم آمریکا (البته با پیاده نظامی منافقین)، صهیونیست‌ها وسعودی‌ها در جریان سازی برای چالش آفرینی در ایران با بهره گیری از ظرفیت چالش‌های قومی ومذهبی به بهانه‌های تبعیض و.. کاملا مشهود است. نکاتی که در بیانیه گروهک «الاحوازیه» برآن تأکید شده است. تقویت سیستم‌های حفاظتی وهوشیاری نیرو‌های مسئول، انتظار بدیهی مردم از مسئولان است.
۱۱- در میان صفیر خونبار گلوله تروریست ها، درمیدان رژه اهواز، آن‌چه بیش از هرچیز در قاب تصاویر و یاد مردم ایران ماندگار شد، جان پناه شدن نیرو‌های نظامی برای زنان و کودکان بود، پناهگاهی امن در مقابل مزدوران بیگانه که امنیت ایران را نشانه گرفته‌اند. غافل از این که مدافعان وطن، راست قامت‌تر از همیشه جان بر سرِ دست گرفته اند. هوشیاری وحمایت مردم واز خود گذشتگی نیرو‌های مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‌ای برای تحکیم انسجام ووحدت ملی تبدیل شود.

ارسال نظرات