پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
03 تير 1402 - 17:21
راهبردی که نتیجه داد

مسلح شدن کرانه باختری

در پی تنش‌آفرینی صهیونیست ها در کرانه باختری، نیرو‌های مقاومت خود را برای مقابله با اشغالگران آماده می‌کنند.
کد خبر : 14499

مسلح شدن کرانه باختری

پایگاه رهنما:

 چهارشنبه گذشته ( 24 خرداد)  رهبر معظم انقلاب « زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین که پیروزی در جنگ 5 روزه با رژیم صهیونیستی محصول این جریان مقاومت بود را به حضور پذیرفتند و ضمن تمجید از رزمندگان جهاد اسلامی  و تبریک پیروزی جهاد اسلامی در نبرد اخیر غزه فرمودند:« دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاداسلامی فلسطین، مسیر را به‌درستی شناخته‌اند و با تدبیر در این مسیر پیش می‌روند.»  ایشان فرمودند :« جهاد اسلامی فلسطین در نبرد اخیر غزه امتحان خوبی داد و اکنون شرایط برای رژیم صهیونیستی نسبت به 70سال قبل تغییر کرده و سران صهیونیستی حق دارند که نگران ندیدن 80 سالگی این رژیم باشند.»

دشمنانی که سخنان رهبر معظم انقلاب برای آنها سنگین و غیر قابل فهم بود پس از این سخنان کوتاه و راهبردی، شروع به اختلاف افکنی کردند که ایران و رهبر آن به جهاد اسلامی نزدیک و از حماس و دیگر گروه جهادی فلسطین دور است و فقط دست حمایتش بر سر جهاد اسلامی است. تحلیل های آبکی این افراد در شرایطی در حال چرخیدن و « وایرال » شدن بود که جمهوری اسلامی و رهبری آن بارها با دعوت از گروه حماس و رهبران آن دعوت کرده و از عملکرد آنها در جنگ های 51 روزه، 22 روزه، 11 روزه و دو روزه  حمایت و از فرماندهان شجاع این جریان  تقدیر کرده اند. اصلا آنچه برای جمهوری اسلامی و رهبری عظیم الشان آن اهمیت دارد نه تحمیل شکست صهیونیست ها توسط یک گروه فلسطینی، بلکه  دوشادوش بودن همه گروه های مبارز فلسطینی در کنار ملت برای شکست جرثومه فساد رژیم صهیونیستی است.

با همین نگاه کلان راهبردی است که رهبر حکیم انقلاب بحث مسلح کردن کرانه باختری در کنار مسلح بودن غزه را مطرح کردند که به یُمن این نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب امروز شاهد تسلیح شدن کرانه باختری و حملات هوشمند و سنگین مردم  و گروه مقاومت « عرین الاسود» در شهرهای «جنین»، «طولکرم » و ...  در سرزمین های کرانه باختری هستیم.

آماده‌باش مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی

در پی تنش‌آفرینی صهیونیست ها در کرانه باختری، نیرو‌های مقاومت خود را برای مقابله با اشغالگران آماده می‌کنند. گروه مقاومت «عرین‌الاسود» فلسطین چهارشنبه گذشته طی بیانیه‌ای شهادت «فارس حشاش » را در رویارویی با نیرو‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه «بلاطه » در نابلس تسلیت گفت و اعلام کرد: «مبارزان مقاومت دلاورانه در برابر نیرو‌های ویژه «یمام» ایستادگی کردند و اشغالگران اسرائیلی سرافکنده و با خفت و خواری مجبور به عقب‌نشینی از اردوگاه بلاطه شدند.» گروه عرین‌الاسود در ادامه، تمامی مبارزان و گروه‌های مقاومت را به آماده‌شدن برای نبردی قریب‌الوقوع در شمال کرانه باختری که دشمن صهیونیستی به دنبال آغاز آن است، فراخواند. این گروه تأکید کرد که همه مبارزان مقاومت باید با توکل بر خدا در راهی که قدم گذاشتند، ثابت‌قدم بمانند و تحت هیچ شرایطی بازگشت و تسلیم شدن در کار نخواهد بود. عرین‌الاسود بیان کرد که دشمن صهیونیستی دست به کشتار و جنایت علیه ملت فلسطین زده و باید متحمل تمامی پیامد‌های این جنایات باشد. قطار مقاومت رو به جلو حرکت می‌کند و هرگز متوقف نخواهد شد.

خطر تخلیه جمعی صهیونیست ها از ترس موشک های مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی از بیم شلیک هزاران راکت با کلاهک‌های سنگین به اراضی اشغالی، خود را برای یک عملیات تخلیه گسترده آماده می‌کند. قرار است پایگاه‌های فرماندهی جبهه داخلی جهت کمک به روند ارائه خدمات اجتماعی در جنگ در مناطق تخلیه ایجاد شوند. این سناریو شامل ایجاد مراکز تخلیه‌ای در وادی عربه، غور اردن، بحرالمیت و ایلات است. سایت عبری‌زبان واللا در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت که ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی خود برای اجرای عملیات گسترده تخلیه جمعی اسرائیلی‌ها از شمال تا جنوب اراضی اشغالی در صورت آغاز جنگی با ایران و هم‌پیمانانش است. این سایت عبری زبان به نقل از رافی میلو، فرمانده تمرینات جبهه داخلی اعلام کرد، سناریویی که فرماندهی جبهه داخلی در تمرین فعلی «مشت کوبنده» شبیه‌سازی می‌کند، حدود ۱۰۰ کشته و دست‌کم هزار زخمی و تخریب بیش از هزار پایگاه است. در این تمرین که در حال حاضر در جریان است، جنگی شامل جبهه‌های لبنان، سوریه، نوار غزه و کرانه باختری شبیه‌سازی می‌شود. «واللا» در ادامه نوشت که سناریوی جنگ با ایران شامل تخریب زیرساخت‌های برق و آب، فرار کارکنان زیرساخت‌های اصلی همانند بیمارستان‌ها و ایجاد پایگاه‌هایی در سراسر اسرائیل است و ارتش خود را برای سناریویی آماده می‌کند که اسرائیل از زمان تشکیل شاهد آن نبوده است.

صهیونیست‌ها در شرایطی می‌کوشند با وجهه تهاجمی، در واقع به لاک دفاعی بخزند که روزنامه اسرائیل‌هیوم با اعلام اینکه ارتش اسرائیل اخیراً برنامه‌ای برای سنجش سطح آمادگی نیرو‌های نظامی خود ترتیب داده است، از تزلزل امنیتی ارتش این رژیم پرده برداشت و نوشت: «در راستای سنجش آمادگی، دو افسر ارتش اسرائیل با پوشیدن لباس غیرنظامی هویت واقعی خود را مخفی کردند و بدون هیچ‌گونه مجوزی وارد پایگاه آموزشی تیپ ناحال شدند. این دو افسر پس از ورود به پایگاه دو خودروی جیپ و چهار اسلحه را از این پایگاه سرقت می‌کنند، بی‌آنکه کسی مانع آن‌ها شود.» اسرائیل‌هیوم در ادامه نوشت که ورود آسان غیرنظامیان به پایگاه و سرقت تجهیزات و اسلحه، «یک شکست امنیتی جدید» برای نظامیان ارتش است.

«جنین» آماده یک حرکت بزرگ

درگیری مسلحانه بی‌سابقه و سنگین بین مقاومت فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین در شمال کرانه باختری، منجر به زخمی شدن دست‌کم هفت سرباز اسرائیلی شد که اوضاع آنها «خطرناک» اعلام شده است. در این درگیری چند ساعته که دوشنبه گذشته اتفاق افتاد، پنج فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند. رویارویی مسلحانه در جنین از سال ۲۰۰۲ بی‌سابقه است و از آن بی‌سابقه‌تر، حجم آتش پیش‌بینی نشده‌ای است که سربازان اسرائیلی با آن روبه‌رو شدند. فلسطینیان تنها در یک مورد، یک بمب ۴۰ کیلویی مقابل خودرو‌های نظامی اسرائیل منفجر کردند.

عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قلب آن جنین، با مقاومت بی‌سابقه فلسطینیان روبه‌رو شد. شهری که در کرانه باختری به «شهر شهدا» معروف است. اسرائیلی‌ها برای دستگیری دو عضو مقاومت فلسطینی در جنین، به این منطقه تحت اشغال حمله کردند که با مقاومت پیش‌بینی نشده فلسطینیان روبه‌رو شدند. اسرائیلی‌ها حجم آتش درگیری با فلسطینیان را «سنگین» گزارش کرده‌اند تا جایی که انفجار یک بمب ۴۰ کیلویی در مسیر یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی آن را از کار انداخت. فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، لحظه انفجار خودرو اسرائیلی را در جنین به تصویر کشیده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرده که پنج خودرو نظامی‌اش در جنین خسارت دیده و متوقف شده است. یک منبع آگاه امنیتی رژیم صهیونیستی گفته که ارتش در حال بررسی این بمب است تا دریابد که آیا بومی و تولید داخل کرانه باختری است یا از خارج قاچاق شده است؛ رویدادی که نشان می‌دهد حجم آتشی که اسرائیلی‌ها با آن روبه‌رو شده‌اند، برای‌ آنها قابل پیش‌بینی نبوده است.

تحقق وعده حماس و جهاد اسلامی

اسرائیلی‌ها از سال ۱۹۷۶ کرانه باختری را اشغال کرده‌اند، ولی این حد از نگرانی از پاگرفتن مقاومت در این منطقه بی‌سابقه است. خودرو‌های نظامی اسرائیل در نبرد اخیر جنین مورد اصابت بمب کنار جاده‌ای و تیراندازی مستقیم قرار گرفتند. یک مقام اطلاعاتی فلسطینی به گاردین گفته که این اولین بار از سال ۲۰۰۲ - در جریان انتفاضه یا قیام دوم فلسطین - است که ارتش اسرائیل از یک بالگرد در جریان حمله به جنین موشک شلیک کرده است. قاهره در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد و درباره تداوم تنش علیه فلسطینیان هشدار داد.

جنبش حماس اعلام کردکه شجاعت مقاومت در جنین و حملات منحصر به فرد آن به ارتش رژیم صهیونیستی حماسه پایدار و دائمی است که اهداف اشغالگران را ناکام گذاشته و باعث می‌شود رژیم اشغالگر از محقق کردن هدف خود برای متوقف کردن مقاومت و رویارویی با آن ناتوان بماند. اعضای گردان‌های شهید عزالدین‌القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) و سرایا القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در اردوگاه جنین در کرانه باختری با صدور بیانیه جداگانه تأکید کردند که نبرد مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های این مبارزان است. این دو بیانیه از دو گروه جهادی فلسطین خط بطلانی بود بر اختلاف افکنی هایی که صهیونیست ها و دشمنان مقاومت بعد از جنگ 5 روزه جهاد اسلامی علیه صهیونیست ها  داشتند و در این بیانیه ها هدف همه گروه های فلسطینی یکی است و آن نابودی اسرائیل و آزادی ملت فلسطین و قدس شریف است.

ارسال نظرات