دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
11 خرداد 1402 - 10:38
گزارشی از رویش‌های انقلاب بعد از ۴ دهه:

روایت سربازان دیروز و یاران امروز

«‏من با جرأت مدعى هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات الله و سلامه علیهما- مى باشند.»
کد خبر : 14312

پایگاه رهنما:

این یک تعارف یا یک تحلیل سطحی نیست. کلام بزرگترین فقیه تاریخ معاصر و زعیم امت اسلام امام خمینی(ره) است.

امام خمینی(ره) کاری کرد که شاید همه پیامبران و ائمه در طول تاریخ هدف آن را داشتند، حاکم شدن ولی الهی برای جاری کردن احکام الهی.

  • تاریخ آفرینی امام خمینی(ره)

البته در منحصر بفرد بودن شخصیت امام خمینی(ره) در میان همه فقهای طول تاریخ شکی نیست اما تفاوت دیگر تاریخ آفرینی او را می‌توان در آماده بودن مردم زمانش برای پذیرش حقانیت الهی دانست.

روزگاری در تاریخ اسلام بخشی از یاران پیامبر تنگه احد را به قصد گرفتن غنائم ترک کردند و این بهایی سنگین داشت، امیرالمومنین علی(ع)در مقابل مردم کوفه به سطوح آمد و خطاب به آنها گفت «أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ...»

اما ما تاریخی را به صورت مستند دیدیم که در میان خطبه های یکی از یاران امام خمینی(ره) در نماز جمعه تهران، گروهک های نفاق بمبی را منفجر کردند. عده ای شهید و مجروح شدند، اما کسی نماز را ترک نکرد، خطیب جمعه تا پایان خطبه هایش را پر شور تر ادامه داد، نماز را اقامه کرد و کسی هم نماز را ترک نکرد.

آیا روزگار پیامبر اسلام هم کسی نماز جمعه را به قصد تجارت و بازدید از کاروان تجاری ترک نکرد؟

سزای یاوری امام خمینی(ره) ترور بود. اگرچه بهشتی، باهنر، مطهری،رجایی، لاجوردی، عراقی، مفتح و... «فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ»، سید علی خامنه ای «وَمِنهُم مَن یَنتَظِر» و اینان خواص یاران او بودند؛ چراکه دو میلیون رزمنده، بیش از دویست هزار شهید میدان، ده ها هزار جانباز و آزاده و... همه محصول رهبری امام خمینی(ره) بر انقلاب اسلامی و فرماندهی او بر جبهه حق در دفاع مقدس بود و این فرماندهی پا را فراتر از مرزهای ملی گذارده بود و رزمندگان و شهدایی از افغانستان، پاکستان و عراق و لبنان و... هم در میان این یاران پیدا می‌شد.

  • راهی پر از نور

امام خمینی(ره) از میان یاران رفت، اما راهش باقی ماند و خط هدایت،ولایت و رهبری به صالح ترین یار او رسید، امام سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) هم با تاکید بر ادامه راه،  منش و روش امام خمینی(ره) مسیر انقلاب اسلامی را ادامه داد.

مسیر حرکت انقلاب، راهی پر از نور است که هر آن کس وارد این آزاد راه شود را به خوبی در مسیر نور هدایت می‌کند و در تداوم حرکت امام خمینی(ره) امام خامنه‌ای(مدظله العالی) هم به امر تربیت یاران تاکید دارد و در این مسیر در تداوم حرکت انقلاب نیروهای متعهد به اسلام و اندیشه انقلاب اسلامی پرورش یافتند. روزگاری شهیدان چمران، باقری، کلاهدوز، همت، باکری، زین الدین، بقایی، دقایقی، خرازی و... در دوران امام(ره) به امر امام خویش شتافتند و به فوز عظیم نائل آمدند و نگذاشتند ذره ای از خاک وطن در اشغال دشمن بماند و پیوند مبارک ایرانیت و اسلامیت را معنا بخشیدند. در دوران امام خامنه‌ای(مدظله العالی)  نیز جاماندگانی چون صیاد شیرازی، اسدالله لاجوردی، کاظمی آشتیانی، احمد کاظمی و در رأس همه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر اجرای اراده امام خود به فیض شهادت نائل آمدند.

  • از دفاع مقدس تا دفاع ار حرم و حریم

و البته از خون شهید، نسل جدید انقلاب پرورش یافت، نسلی که دفاع مقدس را بعد از دو سه دهه درک نکرده بود، اما فرهنگ آن را اخذ کرده و تربیت یافته بود، نسلی که با همراهی یادگاران دفاع مقدس وارد میدان دفاع از حرم شد، حرمی که در سوریه و عراق بود و حرمی که ایران نام داشت و در آن پرچم اسلام برافراشته شده بود.

محسن حججی در اوج گمنامی و مجاهدت آنچنان برای دنیا شناخته شد که هیچگاه کسی باور نمی‌کرد، اصغر پاشایی و محمدخانی جوانان دهه شصتی بودند که در سوریه همسان ژنرال های بلند پایه و سرداران بزرگ فرماندهی تیپ و لشکر و قرارگاه ها را بر عهده گرفتند و در یاری ولی فقیه زمان همراه فرمانده محور مقاومت پیروزی بزرگ را علیه تروریسم تکفیری رقم زدند.

اما این فقط در حوزه دفاع از حرم نیست، امروز جوانان و البته السابقون انقلابی ای داریم که معتقدند از گذشتگان انقلابی خویش در زیر سایه پرچم ولی فقیه حضور دارند و خدمت می‌کنند. امیران ارتش، سرداران فراجا، دانشمندان عرصه های علم و فناوری، سربازان گمنام امام زمان (عج)، مدیران عرصه فرهنگ و هنر و... همه و همه و معتقدتر از گذشته در میان کار و تلاش حضور دارند. بسیاری از این عزیزان جهادگونه تلاش می‌کنند، اگرچه عرصه دفاع و امنیت به پاس اعتقاد و تلاش مدیران و صدالبته مدیریت و نظارت مستقیم رهبر معظم انقلاب سرآمد همه عرصه های دیگر است، اما در عرصه های دیگر نیز افرادی حضور دارند که این تلاش در مسیر انقلاب را پی بگیرند. شهید شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی، رضایی نژاد و... از این دست یاران بودند که در میان این میدان کم نیستند.

  • مردمی وفادار

امروز امام خامنه ای (مدظله العالی) شاید پر قدرت ترین رهبر در میان رهبران دنیاست و این قدرت هم عنایت الهی است و هم ناشی از یاوری بی نظیر یاران که مبتنی بر فهم و بصیرت از میدان به دست آمده است.

برای بیان عظمت جایگاه امام خامنه ای (مدظله العالی) فقط بیان این حقیقت کافیست که تنها یکی از یاران و علمداران لشکر او یعنی فرمانده قهرمان همه صحنه ها،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با تمام جبهه کفر کافی بود؛ زیرا آنانی که او را در دوران حیاتش می شناختند تصدیق می‌کردند بعد از شهادتش با انجام بزرگترین و طولانی ترین تشییع طول تاریخ بشر در شهرهای بزرگ ایران و عراق اثبات شد.

امروز هم بر رأس سازمان هایی همچون سپاه پاسداران، فراجا، ارتش و... بهترین فرماندهان تصدی امور را بر عهده دارند.

در زمانه فعلی، وفای مردم در حد اعلای آن است و انقلاب اسلامی در مسیر حرکت به سمت قله ها قراردارد و همه اتکای امام انقلاب بعد از خدا به مردم است تا حاکمیت جهانی اسلام در پرتو حرکت انقلاب اسلامی منتج به طلوع خورشید عظمای ولایت شود.

ارسال نظرات