پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
09 خرداد 1402 - 15:46

دیاسپورای تبهکار صهیونیستی در امارات

حاکمان امارات با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دنبال این بودند تا از نخبگان فکری و تکنولوژی‌های به روز این رژیم برای ارتقای جاگاه اقتصادی خود بهره ببرند، اما گویا به جای طلا، مس نصیبشان شده است و هزاران شهروند اسرائیلی که به امارات سفر کرده‌اند، باندهای تبهکاری شکل داده و به دزدی و غارت اموال مردم مشغول هستند که نگرانی ابوظبی را در پی داشته است
کد خبر : 14297

پایگاه رهنما:

 در حالی که متروپل‌های بین المللی همواره محل مورد علاوقه باندهای خلافکار بین المللی برای فعالیت‌های تبهکارانه می‌باشد گزارش رسانه‌های صهیونیستی نشان می‌دهد برخی از اسرائیلی‌ها شهر دبی امارات را به مرکزی ایجاد شبکه‌های مافیایی تبدیل کرده اند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارشد پلیس این رژیم ادعا کرده که مقامات دوبی اطلاع نداشتند که این مجرمان بزرگ از گروه‌های تبهکار یهودی یک باند پیشرفته را در امارات ایجاد کرده و اقدامات غیرقانونی را به صورت پنهانی انجام می‌دهند. همچنین برخی از آنها گذرنامه‌های خارجی داشته و این مسئله به آنها کمک می‌کند بدون اینکه بازداشت شوند، رفت‌وآمد کنند.  

گفته می‌شود که این سازمان‌ها و باندهای تبهکار و خلافکار صهیونیستی پس از عادی‌سازی روابط میان این رژیم و امارات در سال ۲۰۲۰ به این کشور نقل مکان کرده‌اند.

شبکه 12 تلویزیون صهیونیستی، گزارش داد که این مجرمان خود را بازرگانان صهیونیست معرفی کرده و این واقعیت را پنهان می‌کنند که مجرمان خطرناکی هستند. بر اساس این گزارش‌، ده‌ها جنایتکار صهیونیست در حال حاضر در امارات هستند و پس از جعل هویت خود به عنوان بازرگان، معاملات و پروژه‌هایی را با شرکت‌های مختلف منعقد می‌کنند.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که برخی از افراد مجرم از سرزمین‌های اشغالی به شهر دبی فرار کرده‌اند و این افراد به دلیل دست داشتن در پرونده‌های قتل و قاچاق مواد مخدر در این سرزمین‌ها تحت تعقیب قرار دارند.

در گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص آمده است: این قضیه قابل پیش‌بینی بود و مجرمان اسرائیلی بازار اقتصادی بزرگی را در دبی کشف کرده‌اند. در ادامه این گزارش آمده است که این جنایتکاران صهیونیست اقدام به خرید املاک در دبی می‌کنند.

دزدی کار رزوانه صهیونیست‌ها در امارات

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ بیش از نیم میلیون اسرائیلی به امارات سفر کرده‌اند. در این میان آمار بالای دزدی از سوی گردشگران صهیونیست‌ در خاک امارات خبری بوده که طی سال‌های گذشته بارها منتشر شده است. در همین رابطه، یکی از مدیران هتل مشرف به برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، گفته است که گردشگران اسرائیلی به هتل می‌آیند و کیف‌هایشان را پر از حوله و کیسه‌های چای و قهوه و حتی چراغ اتاق‌ می‌کنند. خانواده‌ای اسرائیلی در سفر خود جا یخی، چوب لباسی و حوله‌های صورت را از اتاق برداشته بودند و تنها پس از هشدار تماس با پلیس آنها را پس دادند.

علاوه ‌بر گزارش دزدی از اتاق‌های هتل‌ها، برخی شرکت‌های گردشگری، به رفتارهای منفی و زننده دیگری هم اشاره کرده‌اند که از گردشگران اسرائیلی سر زده است. برگزاری مهمانی‌های طولانی، آسیب‌زدن به ماشین‌های گران‌قیمت، آشپزی درون اتاق که برخلاف قوانین هتل است و تلاش برای فریب دادن مسئولان هتل با جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی‌های دیگر از جمله مواردی هستند که شهروندان اسرائیلی در امارات به آن مبادرت می‌کنند.

برخی منابع گزارش داده‌اند که دبی به دلیل موقعیت تجاری و شبکه‌های گسترده مالی که در دو دهه اخیر برای خود ایجاد کرده است، جرم و جنایت در آن به ندرت انجام می‌شود اما صهیونیست‌ها در سالهای اخیر با اقدامات مجرمانه، فضای شهر را ناامن کرده‌اند. عبدالخالق عبدالله، استاد دانشگاه امارات، در سخنانی امارات را امن و آرام و اولین کشور جهان از نظر احساس امنیت شخصی دانست و گفت که این کشور نباید عرصه تسویه حساب‌های مافیای صهیونیستی شود و از دولت خواست با اقدامات و مجازات‌های بازدارنده، مانع از تکرار چنین حوادثی شود.

 آبروداری امارات از عادی‌سازی

اقدامات این باندهای تبهکاری تا جایی گسترش یافته است که حتی خود صهیونیست‌ها هم دست بکار شده‌اند تا جلوی این اقدامات را بگیرند. پلیس رژیم صهیونیستی قصد دارد اقداماتی را با هماهنگی پلیس دبی طی هفته‌های آتی برای متلاشی کردن این باند‌های مجرم که طی سال‌های اخیر در امارات نفوذ کرده‌اند اتخاذ کند. پلیس صهیونیستی از امارات خواهد خواست مجرمان مذکور را به تل‌آویو تحویل دهد و یا از کشور اخراج کند.

مقامات تل‌آویو در ظاهر اینگونه وانمود می‌کنند که نسبت به امنیت داخلی امارات متعهد هستند اما در واقع سعی می‌کنند با بازگرداندن این مجرمان به سرزمین‌های اشغالی هم شهروندان خود را از بازداشت شدن در امارات نجات دهند، و هم اینکه چهره‌ای مثبت از خود در بین اعراب به نمایش بگذارند تا از بدتر شدن وجهه عادی‌سازی جلوگیری کنند. تجربه جام جهانی قطر و برخورد بسیار سرد شهروندان عرب با صهیونیست‌ها ثابت کرد که افکار عمومی در جهان عرب مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

مقامات ابوظبی با عادی سازی روابط در پی این بودند از نخبگان فکری و فناوری‌های مدرن و سرمایه داران یهود برای تقویت جایگاه اقتصادی بهره ببرند اما به نظر می‌رسد به جای نخبه، جانی و تبهکار عایدشان شده است.

آنچه مسلم است، تضعیف کشورهای عربی و نفوذ در لایه‌های سیاسی و امنیتی این کشورها هدف اصلی رژیم صهیونیستی است زیرا این رژیم تلاش می‌کند برتری خود را در همه سطوح در برابر اعراب منطقه حفظ کند و کمک به این کشورها به معنای برهم خوردن این موازنه است که با خواست و منافع اسرائیل منافات دارد. همانگونه که با وجود امضای توافقات امنیتی بین تل‌آویو و امارات و بحرین، برای فروش سامانه‌های پدافندی، اما در عمل اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.  

با این حال، مقامات امارات که پیشگام عادی سازی بودند و این لکه ننگ را در بین افکارعمومی عرب به جان خریدند، به همین دلیل نمی‌خواهند وجود باندهای تبهکار صهیونیستی در دبی را بزرگنمایی کنند. زیرا بازداشت این افراد اولاً موج مخالفتهای داخلی را علیه روند عادی سازی تشدید خواهد کرد و ثانیاً به اعتبار اقتصادی دبی ضربه وارد می‌کند.

استقبال بیش از حد حاکمان امارات از شهروندان اسرائیلی و دادن امتیازات ویژه و ایجاد مشوق‌های جذاب به آنها در مقایسه با سایر گردشگران خارجی، نتیجه عکس داده است و این الطاف بیش از حد سبب شده تا باندهای تبهکاری زمینه را برای فعالیت‌ مساعد ببینند.

گزارشهایی که از فعالیتهای باندهای تبهکاری در دبی منتشر شده، نشان می‌دهد امارات برای صهیونیست‌های یاغی به مکان امن تبدیل شده که در روز روشن و به راحتی می‌توانند اقدامات مجرمانه خود را اجرایی کنند، چرا که می‌دانند عواقب شومی در انتظار آنها نیست و از بازداشت و محاکمه هم خیالشان راحت است.

باتوجه به اینکه دوبی قطب اقتصادی و گردشگری در خلیج فارس به شمار می‌رود و سالانه میلیونها نفر به این منطقه سفر می‌کنند و حتی سرمایه گذاری‌های کلانی را در زیرساختهای اقتصادی آن انجام داده‌اند، ناامن شدن دبی از سوی باندهای تبهکار صهیونیستی، چهره این امیرنشین را مخدوش خواهد کرد و ناامن شدن دبی، به فرار میلیاردها دلار سرمایه خارجی منتج خواهد شد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات