دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
07 خرداد 1402 - 14:03

ترحم بر جلادها!

چند ماه از فراخوان رسانه های معاند برای اغتشاش در محله خانه اصفهان می‌گذرد. با فراخوان ضد انقلاب تعدادی از اشرار تروریست حامی اغتشاشات، مسلحانه وارد میدان می‌شوند و به سمت مأمورین تیراندازی می‌کنند
کد خبر : 14276

پایگاه رهنما:

چند ماه از فراخوان رسانه های معاند برای اغتشاش در محله خانه اصفهان می‌گذرد. با فراخوان ضد انقلاب تعدادی از اشرار تروریست حامی اغتشاشات، مسلحانه وارد میدان می‌شوند و به سمت مأمورین تیراندازی می‌کنند. در تیراندازی اشرار یک مامور فراجا و ۲ بسیجی مدافع امنیت به شهادت می‌رسند. همزمان با تایید حکم اعدام این اشرار در دادگاه تجدید نظر، ضدانقلاب و اپوزیسیون موج رسانه ای برای حمایت از آنها به راه انداخته‌اند. نه به اعدام هشتگ پرکاربرد ضدانقلاب برای حمایت از تروریست‌ها و اشرار زن زندگی آزادی است که این بار نیز آن را به‌کار برده‌اند. این اقدام ضدانقلاب، با واکنش کاربران فضای مجازی روبرو شده است. همزمان با اعلام این حکم رسانه‌های ضدانقلاب، مجاهدین خلق و صفحه توییتری اسرائیل به فارسی متعلق به رژیم صهیونیستی نیز نسبت به حکم اعدام این تروریست‌ها ابراز مخالفت کردند.

رمز عملیات تروریستی

در ۲۵ آبان تعدادی از اشرار مسلح همزمان با فراخوان ضد انقلاب خود را مسلح کرده و با تجمع در محله خانه اصفهان به سمت مامورین مدافع امنیت تیر اندازی کردند. پس از ترک محل جرم این افراد فیلمی را در فضای مجازی منتشر کردند که نشان از بر عهده گرفتن تیراندازی و به شهادت رساندن ماموران مدافع امنیت بود. این افراد در هنگام فرار به شهرهای شمالی کشور دستگیر شدند.

مظلوم نمایی، ابزار رسانه‌ای حامیان تروریست‌ها

حالا پس از ۶ ماه حکم دادگاه تجدید نظر آنها اعلام شده و طبق این حکم صالح هاشمی متهم به کشیدن سلاح کمری و عضویت در گروهک منافقین، مجید کاظمی متهم به کشیدن سلاح کلاشنیکوف و سعید یعقوبی متهم به خرید و فروش اسلحه به عنوان متهمان ردیف اول تا سوم به جرم «محاربه» به اعدام محکوم شدند.همزمان با اعلام حکم نهایی رسانه های معاند با هجمه رسانه‌ای سعی در بیگناه نشان دادن این افراد داشتند و برای آنها از هشتگ اعدام نکنید استفاده کردند. این درحالی است که این افراد نسبت به جرم خود اعتراف کرده و گفته اند که تحت تاثیر فضای مجازی و (همین) رسانه‌های معاند دست به این اقدام زده‌اند.

عملیات روانی سلبریتی­ها

سلبریتی‌ها پس از مدت‌ها سکوت، ناگهان چنین تحرک هماهنگی را برای یک عملیات روانی بزرگ آغاز کردند و در سطح وسیعی به دنبال یادآوری آشوب‌ها و سرکرده‌های آنارشیست قائله پاییز ۱۴۰۱ افتادند. این عملیات روانی که به صورت متمرکز توسط چهره‌های سینمایی هدایت می‌شود، می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوب امنیتی را به همراه داشته باشد و مهمترین هدف، تحریک و هدایت دوباره مردم به سمت خیابان است. در رفتارشناسی سبلریتی‌ها و موج تازه‌ فضاسازی سیاسی یک گزاره کاملا آشکار است، چهره‌های سینمایی دیگر هراسی از ممنوع‌الکاری یا برخوردهای احتمالی سازمان سینمایی ندارند. آنان در یک اتحاد بی‌سابقه مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور از جمله جشنواره‌های فیلم، موسیقی و تئاتر و ....تحریم کردند و از اجرای این طرح ضد امنیتی متضرر نشده و پس از مدتی سکوت فعالیت‌های خود چریکی - مجازی خود را از سر گرفته‌اند. هر واکنشی از سوی سلبریتی‌ها باید به دو موضوع بسیار مهم توجه خاص و ویژه داشت. جریان سلبریتی‌ها تا زمانی نقش خود را به عنوان چریک‌های مجازی ایفا می‌کنند که منافع اقتصادی آنان به مخاطره نیفتد. در هر مقطعی با تهدید منابع مالی، ترمز اعتراض کشیده خواهد شد، مخصوصا افرادی که زمینه‌های کسب درآمد آنان، ریشه در مناسبات دیگری دارد. مهمترین نکته قابل تحلیل درباره تحرکات مجازی علیه اعدام تروریست‌های خانه اصفهان این است که «سلبریتی‌»‌ها در این زمینه «پیرو» حلقه قدرت اقتصادی در سینما بودند. اگر حلقه‌های قدرت تولید در سینما، با این رویداد همراهی کنند، موج کنشگری ابعاد گسترده‌تری خواهد داشت.

ارسال نظرات