دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
01 خرداد 1402 - 15:47

نخستین معامله برق در بورس انرژی با قیمت ۱۹۹۵ تومان

نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۶۷۰ کیلووات ساعت صورت گرفت که تقریبا نصف قیمت برق حرارتی است.
کد خبر : 14233

پایگاه رهنما:

مراسم «رونمایی از تالار برق سبز در بورس انرژی ایران» با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس انرژی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان کشوری برگزار شد.

طی این مراسم، نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران با قیمت یک هزار و 995 تومان و در حجم 670 کیلووات ساعت صورت گرفت که تقریبا نصف قیمت برق حرارتی است.

عشقی: قطعی برق صنایع کم شد

رئیس سازمان بورس در این مراسم گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد که هم در قالب صندوق پروژه و هم در قالب ابزارهای مختلف بدهی در کمترین زمان ابزارها را در اختیار صنعت برق و فعالان صنعت انرژی تجدیدپذیر قرار بدهد.

مجید عشقی افزود: در صورتی که طرح توجیه‌پذیر باشد مطمئن باشید منابع خوبی در بازار سرمایه برای توسعه تجهیزات و زیرساخت‌ها وجود دارد.

وی گفت: یک موضوع مهم در حوزه مدیریت مصرف صنایع وجود داشت که با برنامه وزارت نیرو این روند قطعی برق در سال گذشته کاهش داشت و امیدواریم امسال با مدیریت بهتر از صنایع حمایت کنیم تا دچار افت تولید نشوند. امیدوارم بتوانیم ابزارهایی را با کمک دولت طراحی کنیم که مطالبات این صنعت پرداخت شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات