جمعه ؛ 30 شهريور 1403
24 شهريور 1397 - 12:16
چرایی حمله موشکی سپاه به مقر تروریست ها

دستاوردهاي سيلي به تروريست‌ها

بعد از تعرضات پی در پی گروهک تروریستی و ضد انقلاب حزب منحله دموکرات کردستان به مرز‌های غربی کشور، سرانجام صبر ایران به پایان رسید و با حملات موشکی مقر فرماندهی این گروهک تروریستی را در شهرکویه عراق هدف قرارگرفت.
نویسنده :
محمد حسن رحمانی
کد خبر : 1413

پایگاه رهنما :

بعد از تعرضات پی در پی گروهک تروریستی و ضد انقلاب حزب منحله دموکرات کردستان به مرز‌های غربی کشور، سرانجام صبر ایران به پایان رسید و با حملات موشکی مقر فرماندهی این گروهک تروریستی را در شهرکویه عراق هدف قرارگرفت. بی شک در اینکه از خاک عراق و از اقلیم کردستان عراق علیه ایران اقداماتی تروریستی صورت گرفته و منجر به شهادت تنی چند از نیرو‌های نظامی ایران شده است، در وهله اول مسئولیتی را متوجه حکومت اقلیم کردستان عراق می‌کند که از حوزه جغرافیایی آن‌ها نسبت به تمامیت ارضی ایران تعرض شده است. اینکه گروهک‌های تروریستی بر اساس توافقی دو طرفه میان تهران و اربیل در مناطقی از اقلیم کردستان سکونت یافته‌اند بار‌ها در رسانه‌های اقلیم و حتی از سوی مسئولین حکومت محلی اربیل بیان شده است، آنچه مهم است پایبند نبودن طرف اقلیم به مفاد توافق است. تروریست‌های ضدانقلاب به ویژه اعضای حزب منحله دمکرات کردستان ایران بار‌ها طی سالیان گذشته علیه مناطق مرزی ایران دست به تحرکاتی زده اند، گستاخی این تروریست‌ها پس از روی کار آمدن رئیس جمهور کنونی آمریکا، اعلام راهبرد جدید وزارت امور خارجه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و سفر مصطفی هجری به واشنگتن افزایش یافته است. علیرغم آن تروریست‌های مورد اشاره در داخل خاک اقلیم کردستان سکونت دارند و با تسهیلات حکومت محلی به آسانی به سوی مرز‌های ایران تردد و دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند، مسئولین حکومت اقلیم کردستان بار‌ها در کمال خونسردی اعلام کرده اند که این تحرکات از ناحیه اعضای داخلی احزاب کردی و خارج از مرز‌های کردستان عراق است، گفته‌هایی که دور از واقعیت بوده و نشان دهنده عمق نفاق آن‌ها است. اینکه گروهک تروریست کوموله با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود علیه امنیت ملی ایران اقدام کرده و به دنبال پیشبرد پروژه بی‌ثبات‌سازی ایران از طریق ناآرام سازی مناطق غربی ایران است و به طور بارز ندای صهیونیستی – آمریکایی تغییر نظام سیاسی را سر می‌دهد. این موضوع در درجه اول بی مسئولیتی مسئولین اقلیم را یادآوری می‌کند. شبکه NRT وابسته به اقلیم کردستان در ۱۵ تیر ماه سال جاری (۶ جولای) با حضور در مقر تروریست‌ها در شهر کویه طی گزارشی اعلام داشت: «آموزش نظامی این گروهک ابعاد جدیدی به خود گرفته است». بر اساس فیلم منتشره، آموزش‌های تئوریک و نظامی به اعضای این گروهک کاملا مشهود است. دولت اقلیم کردستان در حالی از «عدم اجازه به گروه‌های ضد ایرانی برای استفاده از خاکش علیه ایران» سخن می‌گوید که فیلم‌های منتشر شده از آموزش‌های نظامی که در این اقلیم صورت گرفته است، نشان می‌دهد که این آموزش‌ها با اطلاع دولت اقلیم صورت گرفته است.
تصور اشتباهی که باید تصحیح می‌شد
بر خلاف سیاست کلان صبر جمهوری اسلامی، برداشتی اشتباه توسط تروریست‌ها به وجود آمده است و خویشتن داری جمهوری اسلامی و نیرو‌های نظامی را مترادف با ملاحظه کاری ایران در برابر قدرت‌های جهانی تاویل می‌کنند. در ماجرای حمله تروریست‌های داعش به صحن مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره)، برخی عناصر وابسته به قدرت آمریکا در حال پمپاژ این فضا بودند که ایران پاسخی متناسب نخواهد داد، در حالی که ایران با هدف قرار دادن تروریست‌ها در دیرالزور، درسی به تروریست‌ها داد که نقطه پایانی برای آن‌ها نیز محسوب شد. این بار هم به تروریست‌های ضد انقلاب همان درس داده شد. حمله موشکی به مواضع دموکرات‌ها در شهر کویه، محاسبات و آینده نگری اشتباه ضد انقلاب و حامیان آن‌ها را در اقلیم کردستان به هم ریخت. شاید بتوان تصحیح برداشت اشتباهی که نسبت به قدرت و نفوذ ایران وجود دارد را یکی از مهمترین علل انجام این حملات موشکی علیه گروه‌های تروریستی عنوان کرد.
دستاورد‌های حمله موشکی سپاه
برخی از دستاورد‌های این حملات موشکی عبارتند از؛ تسلط ایران بر شرایط میدانی، اشراف اطلاعاتی نسبت به موقعیت فرماندهان تروریست ها، استفاده از توان هوایی و موشکی، هماهنگی کامل بین نیرو‌های زمینی و هوایی، بهره برداری از ظرفیت‌های اطلاعاتی و استفاده از پهپاد‌های دقیق. اشراف اطلاعاتی ایران بر گروهک‌های ضد انقلاب، به ویژه اطلاع از زمان و مکان دقیق نشست کمیته رهبری حزب دموکرات کردستان به علاوه توان موشکی کشورمان، طرف‌های اقلیم را شگفت زده کرده است. همزمان با تشدید فعالیت‌های رسانه‌ای حزب دمکرات کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، پاره‌ای از نویسندگان مستقل به این توان اطلاعاتی – نظامی معترف بوده و حتی آن را دارای پیام‌های منطقه‌ای به آمریکا و متحدانی همچون عربستان دانسته‌اند.
هشدار به تروریست ها، دولت اقلیم، آمریکا و رژیم صهیونیستی
جمهوری اسلامی ایران اهل حرمت نگهداشتن و کرامت است، جمهوری اسلامی در سال‌های نه چندان دور سفره خود را بر روی مردم شریف کردستان گشود تا آنان از صدمات و آسیب‌های رژیم بعث صدام در امان بمانند. حتی در حمله داعش به شمال عراق و گسیل تروریست‌های داعشی به مناطق کردستان عراق به محض شنیدن ندای استمداد آن‌ها، شبانه به کمک مردم مظلوم کردستان شتافت؛ لذا شایسته است به جای فریبکاری و بازی با کلمات، صادقانه بگویید بازی با کارت تروریست‌ها بخشی از جهت گیری سیاسی کردستان عراق در قبال ایران و سایر گروه‌ها و احزاب کردی است؟ تروریست‌هایی که حریم ایران را مورد تجاوز قرار دادند، با حملات اخیر پاسخ خود را دریافت کردند و اگر با این انتقام موشکی سپاه هم هوشیار نشده باشند می‌توانند منتظر پاسخ کوبنده‌تر باشند. ایران در پاسخ دادن به دشمن و تروریست‌ها هیچ ملاحظه‌ای جز حرمت و کرامت مردم خود را در نظر نمی‌گیرد. پاسخ موشکی سپاه به تروریست‌ها در کردستان عراق پیام روشن دیگری به مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و سعودی بود که طی روز‌های اخیر محرک اصلی حمله به سرکنسولگری ایران در بصره بودند. جمهوری اسلامی کلیه حرکات دشمن را در منطقه رصد کرده و به تناسب نوع تهدید، پاسخی فراتر را در نقطه‌ای که تصور آن نمی رود، می دهد.

ارسال نظرات