پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
18 شهريور 1397 - 08:57

سید حسن نصرالله چگونه از ماجرای شهادت فرزندش با خبر شد؟

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، داستان چگونگی با خبر شدن از شهادت پسرش در عملیاتی علیه اسرائیلی‌ها را روایت کرد
کد خبر : 1373
 
به نقل از الوقت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با برنامه پانوراما از شبکه المنار در این باره گفت: معمولا اگر اتفاق مهم و جدیدی می‌افتاد هر چهار یا پنج ساعت به من خبر می‌دادند، اما آن شب دیدم هر نیم ساعت با من تماس می‌گیرند برای همین فهمیدم باید اتفاق مهمی افتاده باشد.

وی افزود: ما از چند سال قبل عادت داشتیم که اوضاع را پیگیری کنیم، اما نه با اینهمه دقت. برای همین فهمیدم اتفاقی افتاده است و احتمال دادم پسرم هادی جزو جوانانی باشد که این عملیات را انجام داده‌اند چراکه پسرم لحظه خداحافظی گفت که امکان دارد به او اجازه بدهم در عملیاتی مهم شرکت کند. با این حال از آن‌ها نپرسیدم هادی بینشان است یا خیر. چراکه این جوانان نیز برای من مثل هادی بودند. آن زمان آماده بودم تا خبر شهید شدن هادی و افتادن پیکرش به دست اسرائیلی‌ها را بشنوم.

سید محمدهادی نصرالله، پسر ارشد سید حسن نصرالله بود که در سن ۱۸ سالگی در سال ۱۹۹۷ در عملیاتی علیه اسرائیلی‌ها به شهادت رسید.

ماجرای شهادت فرزند سید حسن نصرالله به عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران صهیونیستی در سال ۱۹۹۷ و در قله موسوم به «جبل الرفیع» باز می‌گردد که پس از موفقیت در این عملیات هنگام عقب‌نشینی از موقعیت تحت اشغال دشمن، چهار نفر از رزمندگان مقاومت اسلامی زیر آتش شدید نیرو‌های صهیونیست که در نزدیکی جبل الرفیع حضور داشتند، قرار گرفتند که به جز یک نفر، همگی به شهادت رسیدند و پیکر هر سه آنان به دست نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس افتاد.

نظامیان صهیونیست هر سه پیکر را با خود به سرزمین‌های اشغالی منتقل کردند و بدونِ داشتن اطلاع از هویت آنان، تصاویر هر سه پیکر را در تلویزیون رژیم صهیونیستی نمایش دادند. مدت کوتاهی از پخش این تصاویر نمی‌گذشت که مشخص شد یکی از این سه رزمنده شهید، «سید محمدهادی نصرالله» فرزند ارشد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان است. انتشار این خبر لبنان را به شدت دگرگون کرد.

تا پیش از آن روز سابقه نداشت که فرزند یکی از رهبران سیاسی در درگیری نظامی خصوصا با اشغالگران صهیونیست جان خود را از دست داده باشد. فرزندان رهبران سیاسی لبنانی تا پیش از این، عموما به دنبال تحصیل در کشور‌های غربی مخصوصا فرانسه و آمریکا بودند. سید محمدهادی نصرالله اولین فرد در میان فرزندان مقامات سیاسی لبنان و جهان عرب بود که جان خود را در نبرد با اشغالگران صهیونیست فدای اسلام کرد.

وی برخلاف تصور رایج، هیچ استفاده‌ای از فرزند دبیرکل حزب‌الله بودن برای تقویت جایگاه خود در مقاومت اسلامی نکرد. تمام مراحل عضویت را مانند سایر رزمندگان طی کرد و پس از تأیید فرماندهان، وارد مقاومت اسلامی شد. وی چند ماه قبل از شهادت، دختر یکی از روحانیون سرشناس لبنانی، که از دوستان پدرش بود، را عقد کرده بود و قصد داشت مقدمات ازدواج و رفتن به منزل جدید را فراهم کند.

خانواده نصرالله اندکی پیش از اعلام شهادت هادی، متوجه می‌شوند که او همراه رزمندگانی بود که در جبل الرفیع حضور داشتند. با این حال، سیدحسن نصرالله و همسرش پس از اعلام هویت سیدهادی تأکید کردند که تنها در صورت بازگشت دیگر اسرا و پیکر‌های شهدای لبنانی حاضر به دریافت پیکر هادی در برابر تحویل اجساد و وسایل غنیمت گرفته شده از رژیم صهیونیستی در عملیات «انصاریه» هستند.
منبع : الوقت

ارسال نظرات