پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
09 اسفند 1401 - 15:43
واکاوی فضای ناامن زندگی افسران رژیم اشغالگر قدس

سریال مرگ افسران اسرائیلی

هرگونه رفتارتهدیدآمیز با پاسخ حتمی جمهوری اسلامی ایران همراه است؛ این رویکرد رفتاری قطعی تهران در ادوار تاریخی متعدد است.
کد خبر : 13667

پایگاه رهنما:

هرگونه رفتارتهدیدآمیز با پاسخ حتمی جمهوری اسلامی ایران همراه است؛ این رویکرد رفتاری قطعی تهران در ادوار تاریخی متعدد است.

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً در بیانیه مشترکی ضمن اعلام خبر بازداشت عوامل اصلی این خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی وزارت دفاع در هشتم بهمن ماه در اصفهان با اعلام اینکه دخالت مزدوران رژیم موقت صهیونیستی در آن اقدام اثبات شده است، تأکید کردند: «اگر چه عملیات ناکام رژیم غاصب در پی استیصال از ضربات کوبنده‌ای است که در درون سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است، با این‌حال جان برکفان گمنام در دو نهاد اطلاعاتی کشور اعلام می‌نمایند به‌رغم ناکامی آن رژیم در اقدام سخیف پیش‌گفته، با این‌حال نفس تعدی به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجازات مضاعف داشته و با واکنش عبرت‌آموز حافظان امنیت ایران مقتدر مواجه خواهد شد. این بیانیه در عین حال اعلام کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن جریان تحقیقات از متهمان بازداشت شده اطلاعات تکمیلی در زمان مقتضی منتشر خواهد شد. عوامل اصلی تلاش ناکام برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی وزارت دفاع در اصفهان در حالی شناسایی و بازداشت شدند که به تصریح سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، پاسخ حمله رژیم غاصب صهیونیستی به این تأسیسات توسط رزمندگان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین داده شده است. هراس صهیونیست‌ها از واکنش ایران در حالی بود که یک مقام ایرانی در مصاحبه با شبکه الجزیره در این‌باره گفته بود: «نشانه‌های اولیه حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این تهاجم ناموفق است و اسرائیل بخوبی می‌داند که پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و این همان چیزی است که پیش از این نیز، به دور از هر گونه سروصدا و اظهارنظرهای متوالی اتفاق افتاده است. کسانی هستند که با آتش بازی می‌کنند. ما تردیدی نداریم که اگر برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تصمیم بگیرند، خودشان نخستین کسانی هستند که خواهند سوخت.» انتقامی که حالا به تصریح بیانیه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در درون فلسطین اشغالی گرفته شده اما صهیونیست‌ها باید چشم‌انتظار «مجازات مضاعف» آن باشند.

مرگ در ابهام

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل بعد از انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن یکی از افسران خود که گفته می‌شود در حوزه پهپاد فعالیت داشته است، تأیید کرد که یکی از افسرانش به‌نام «میشل پرشت» کشته شده است. «معاریو» درباره مرگ پرشت نوشت که او هفتم فوریه بر اثر حادثه رانندگی در خیابان 4103 نزدیک شهرک صهیونیست‌نشین «بیت العازری» واقع در «شفالا» کشته شده است. پرشت، متولد «بئر شوع» (همان بئر سبع فلسطین) و از افسران برنامه‌ریزی، نظارت و تولید در یک اسکادران تعمیر و نگهداری در پایگاه نیروی هوایی «تل نوف» بوده است. گفته می‌شود این افسر صهیونیست بر تولید و راه‌اندازی پهپادها نظارت داشته است. بعد از این حادثه که شائبه ترور در آن وجود دارد، پلیس نظامی و پلیس رژیم اسرائیل تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز کرده‌اند. منابع صهیونیستی مدعی‌اند که احتمالاً مرگ این افسر در واکنش به خرابکاری اخیر در تأسیسات دفاعی و نظامی ایران در اصفهان بوده است. همزمان با انتشار این خبر، رسانه‌های عبری به نقل از ارتش رژیم اسرائیل گزارش دادند که یک فرد دیگر به‌نام «اودلیاة تایتز» 43ساله که از افسران پیشین اسرائیل بوده نیز در همین تصادف کشته شده است و احتمال می‌رود ترور شده باشد. روزنامه معاریو در مورد افسر دوم نوشت که او دارای چهار کودک بوده و از منطقه «رخوُوت» بوده است. ارتش رژیم اسرائیل اشاره‌ای به ارتباط این دو فرد کشته‌شده به برنامه پهپادی خود نکرده است ولی منابع صهیونیست همچنان در مرگ این دو افسر در نیروی هوایی تشکیک می‌کنند و احتمال ترور این دو افسر کنونی و سابق را رد نمی‌کنند.

گزارش الجزیره از پاسخ‌های دردناک ایران به صهیونیست‌ها

شش ماه قبل خبرهایی در رسانه­های عربی مشهور مبتنی بر پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رفتارهای خشونت­آمیز و غیرقانونی رژیم اشغالگر قدس مطرح شد؛هرچند مسئولین ایرانی نسبت به این واکنش اظهارنظر مبنی بر رد یا تایید مطرح نکردند. شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در گزارشی با عنوان «عملیات هایی که طی آن ایران اسرائیلی ها را هدف قرار داده است»، ادعا کرد که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب و نهادهای امنیتی ایران شماری از فرماندهان اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی و خارج از آن را هدف قرار داده اند. الجزیره در این گزارش که منابع رسمی آن را تایید نکرده اند، از قول یک منبع مطلع می گوید: هر چند تهران تمایلی به گشودن پرونده های امنیتی با کشورهای مستقل ندارد، اما تاکنون بارها منافع اسرائیل در داخل فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. الجزیره، تحرکات یک هفته گذشته نیروهای امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی از جمله ترور یکی از فرماندهان و مدافعان حرم در تهران را یک تحول کیفی دانسته که به اعتقاد این رسانه، می تواند به کشمکش های موجود میان دو طرف، شکل علنی تر ببخشد و ایرانی ها از این پس واکنش های خود را علنی بروز دهند. شبکه قطری از قول منبع خود نوشته است، در پی واکنش های ایران به اقدامات اسرائیلی ها تاکنون بیش از ۲۰ فرمانده و مقام نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی کشته شده اند. الجزیره به نقل از منبع مورد ادعا گفته که دستکم ۲۰ فرمانده اسرائیلی در این سال ها کشته شده اند. فهیم هیناوی" افسر ۴۵ ساله موساد اسرائیل، از جمله افسران اطلاعاتی است که به گفته الجزیره در ۴ دسامبر ۲۰۲۰ ( جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ) در چهارراهی در منطقه جیناتون در جنوب شرقی تل آویو کشته شد. الجزیره می گوید، این عملیات تنها ۷ روز پس از ترور دانشمند ایرانی «محسن فخری زاده» با شلیک بیش از ۱۵ گلوله به خودرو وی انجام شد. در این گزارش آمده است که ایران در سال گذشته غیر از هیناوی دو افسر دیگر را در داخل تل آویو در واکنش به ترور فخری زاده از پا درآورده است. ژنرال «شارون أسمان» ۴۲ ساله فرمانده لشکر ناحال در ارتش اسرائیل هم در اول ژانویه ۲۰۲۱ ( جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ) در یکی از پایگاه های نظامی در شهر نتانیا در مرکز فلسطین اشغالی کشته شد. الجزیره از افسر بلندپایه دیگری در موساد  به نام «گابریل تالکر» نیز نام برد که در سطح معاون وزیر بود و به همراه ۱۲ تن دیگر در ۱۳ مارس گذشته (یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰) در اثر موشک باران مقر موساد در اربیل عراق توسط ایران کشته شد. این شبکه قطری گفته که «ما گزارش های مستندی در خصوص کشته و زخمی شدن شماری از عناصر اسرائیلی در این حمله مانند ماتیس داتریس، اسمیت، آدام باتلر، شاوول، ملیس رابرت با نام مستعار آفینز، جونی، جونز، گابریل تالکرو مارک زال در اختیار داریم.» الجزیره به نقل از منبع یاد شده افزود: ایران از اعلام اینکه در بسیاری از عملیات ها علیه اوضاع امنیتی داخل رژیم صهیونیستی دست دارد، هراسی ندارد

ارسال نظرات