پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
07 اسفند 1401 - 07:37

بحران مهاجرت معكوس صهيونيست ها و نسلي كه بدنبال فرار است!

بر اساس آماری که اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی منتشر کرده، از سال ۱۹۴۸ تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۲۰ هزار نفر از یهودیان مهاجر وارد شده به فلسطین اشغالی از این منطقه خارج و دیگر به آن باز نگشته‌اند.
کد خبر : 13647

پایگاه رهنما:

 

ماندن صهيونيست ها در مناطق اشغالي فلسطين همواره يكي از مسائلي است كه براي خود آن ها نيز جاي پرسش است. مناطق اشغالي فلسطين در 12 ماه گذشته پرتنش‌ترين روزهاي خود را سپري كرد و سازمان ملل سال ميلادي 2022 را سال خونين كرانه باختري از سال 2005 به بعد ناميد. حتي در شرايط فعلي كه تندروترين كابينه تاريخ رژيم صهيونيستي قدرت را بدست گرفته، صهيونيست‌ها اين پرسش را مطرح مي‌كنند كه آيا ديگر امكان ماندن وجود دارد يا خير؟ جورزاليم پست در گزارشي  به قلم يك خاخام به نام «استوارت وایس» مي نويسد كه كابينه جدید نتانياهو که به قدرت رسيده است، آنقدر قوانین و مقررات وحشتناک و فاجعه‌بار تدوین می‌کند که ماندن در اینجا غیرممکن خواهد بود.

در اين گزارش گفته شده كه با روي كار آمدن نتانياهو، انواع سناریوهای وحشتناك تا ورشکستگی ملی تا نابودی ارتش اسرائیل در حال پیش‌بینی است. صحبت های زیادی در مورد خروج توده ای از ساكنان ناراضی از کشور وجود دارد. حتی درباره ایجاد «مهاجرت معکوس» صحبت مي‌شد. یعنی مهاجرت یهودیان از فلسطين به سرزمین های دیگر براي هميشه! نويسنده گزارش جورزاليم پست در گزارش خود با اذعان به تمايل يهوديان براي مهاجرت هميشگي از فلسطين، اما اين را مي افزايد كه هيچ كشوري پذيراي آنان نيست، چون همواره نگاه منفي به صهيونيست‌ها حتي در جوامع اروپايي وجود دارد.

صرف نظر از اين ادعا، اما حقيقت اين روزهاي رژيم صهيونيستي حكايت از تمايل بيشتر براي مهاجرت از فلسطين اشغالي است.

۲۰۲۲، سال افزایش مهاجرت معکوس

رسانه هاي عبري زبان در گزارش‌هاي متعددي اعلام كرده اند كه سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش مهاجرت معکوس مهاجران صهیونیست از سرزمین اشغالی به موطن اصلی خود یا بقیه نقاط جهان بود. تايمز اسرائيل در گزارش تحلیلی اعلام كرده است كه شمار موارد مهاجرت معکوس مهاجران صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی در سال 2022 به شکل قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل از آن افزایش پیدا کرده است.این رسانه عبری زبان اعلام کرد، مرکز سیاستگذاری مهاجرت تحلیلی از داده‌های دفتر آمار مرکزی سال 2022 اسرائیل انجام داده و اعلام کرد، با وجود آنکه شمار مهاجرت‌ها به (فلسطین اشغالی) طی 23 سال گذشته بی سابقه بوده، اما با این حال شاهد کاهش 0.3 درصدی اکثریت یهودی در (فلسطین اشغالی) بودیم.

براساس این داده‌ها، اکثریت یهودی در (سرزمین‌های اشغالی) از 73.9 درصد در پایان سال 2021 به 73.6 درصد در پایان سال 2022 کاهش یافت تا نسبت اکثریت یهودی در فلسطین اشغالی طی 3 دهه گذشته 10 درصد کاهش پیدا کند، امری که خود بیانگر خروج تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی و بازگشت به کشورهای خود یا مهاجرت به دیگر کشورهای جهان دارد.

نتانیاهو عامل مهاجرت معکوس

از سوي ديگر با مکلف شدن بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دنبال کسب آرای بیشتر جریان راست های افراطی در انتخابات اخیر کِنِسِت (پارلمان) این رژیم روی داد، شرایط در سرزمین های اشغالی روز به روز وخیم تر می شود به حدی که مهاجرت معکوس از اسراییل تشدید شده است.

وب سایت روزنامه صهیونیستی معاریو اخیرا در مطلبی درباره ایجاد یک جنبش جدید در سرزمین های اشغالی برای مهاجرت معکوس از اسرائیل نوشته است: یک جنبش جدید در تلاش است تا حداقل ده هزار اسرائیلی را برای ترک اسراییل جذب کند.

گروه موسوم به "ترک اسرائیل - با هم"، هدف اولیه خود را مهاجرت معکوس حدود ده هزار مهاجر اسرائیلی تعیین کرده است. "یانیو گورلیک" یکی از سران این گروه می باشد که در گذشته یکی از فعالان کلیدی اعتراضات علیه نتانیاهو بوده و از فعالان اجتماعی برجسته علیه اجبار های مذهبی در سرزمین های اشغالی به شمار می‌رود.

"مردخای کاهنا" نیز که تاجری اسرائیلی-آمریکایی می باشد و یکی دیگر از فعالان این روند به شمار می رود، چند روز پیش در توییتی نوشت: «پس از سال‌ها قاچاق یهودیان از مناطق جنگی در یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین به اسرائیل، تصمیم گرفتم به اسرائیلی‌ها کمک کنم تا به آمریکا بروند».

کاهنا که امیدی به آینده اسراییل ندارد، در سخنانی گفته که، «اعضای حزب اسرائیلی-آمریکایی فکر کردند که من کمی افراطی هستم، به آنها گفتم در صورت ادامه بدتر شدن اوضاع در اسرائیل وقت آن است که یک جنبش صهیونیستی جایگزین را ارائه کنم. من آرزو ندارم کشورمان ویران شود، ‌اما اگر نابود شود چه اتفاقی می‌افتد؟»

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده پس از روشن شدن نتایج انتخابات اخیر کِنِسِت، تصریح کرده که «نفرت و اختلاف بزرگی در میان برادران می بینم؛ ایرانی ها موشک های دقیق خود را به سمت اسرائیل هدف گرفته اند؛ شرایط دقیقا در دو هزار سال پیش نیز همینطور بود».

کاهنا اعلام کرده که ده‌ها درخواست از اسرائیلی‌ها برای کمک به مهاجرت از اسرائیل (سرزمین های اشغالی) دریافت کرده که عمدتاً از سوی کسانی است که شرکت‌های فناوری کوچکی را اداره می‌کنند و می‌خواهند دفاتر خود را به ایالات متحده منتقل نمایند.

این تاجر اسراییل – آمریکایی می افزاید، «من اسرائیلی هایی را در یک گروه واتساپ دیدم که در مورد مهاجرت به رومانی یا یونان صحبت می کردند، اما من شخصا فکر می کنم مهاجرت به ایالات متحده برای آنها بسیار آسان تر است. من یک مزرعه بزرگ در نیوجرسی دارم و به آنها پیشنهاد کردم که به آنجا بروند تا مزرعه ام را به کیبوتس (نوعی شهرک مسکونی) تبدیل کنند».

وی که همانند بسیاری از صهیونیست ها امیدی برای زندگی در سرزمین های اشغالی ندارد، معتقد است که «با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو و دیگر راست های افراطی در اسرائیل، دولت آمریکا باید به هر اسرائیلی که صاحب یک شرکت یا حرفه هستند، مانند پزشکان و خلبانان اجازه دهد تا ایالات متحده مهاجرت کنند.

اعتراف کاهنا درباره قوم یهود و نحوه حکومت داری آنها بسیار جالب می باشد، او معتقد است که «قوم یهود هرگز نمی دانستند چگونه کشور خود را اداره کنند و سرنوشت آنها این است که در جوامعی دور از اسرائیل زندگی کنند».

به گفته این تاجر اسراییلی – آمریکایی، «معبد دوم یهودیان در دو هزار سال قبل به دلیل اختلاف و نفرت، مشابه آنچه که امروز در اسرائیل سال ۲۰۲۲ اتفاق می افتد، ویران شد». وی گفته که، از میان ده ها اسرائیلی که برای مشاوره برای مهاجرت معکوس به او مراجعه کرده اند، همه سکولار و غیرمذهبی بودند. کاهنا به نقل از یکی از اعضای این گروه واتساپی به نام "دیوید"، می نویسد، او گفته که یک ماه است که در ایتالیا ساکن شده و یک ماشین و آپارتمان اجاره‌ کرده و زندگی بسیار ارزان‌تری نسبت به زندگی در اسرائیل دارد.

دیوید تاکید کرده که یکی از مشکلات زندگی در اسراییل "مالیات غیرضرور" بسیار زیاد است که فشار زیادی می آورد. قیمت های مواد غذایی و مایحتاج اولیه در اسراییل بسیار گران است .

این یهودی ساکن ایتالیا خطاب به همنوعان خود در سرزمین های اشغالی تاکید کرده که «امروز برخیزید و کاری انجام دهید. حتی به کسانیکه از شما از نظر مالی موفق تر در جامعه اسرائیل هستند می گویم، بهتر است از خواب بیدار شوید، زیرا سقوط شما بسیار دردناک تر از کسانی است که موفق نیستند». پیش از این، فرار و مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی اقشار عادی را شامل می شد، اما امروزه این معضل به دارندگان مدارک بالای دانشگاهی، متخصصان و اکثر اقشار ساکن این سرزمین نیز رسیده است.

رشد 50 درصدي تمايل به مهاجرت در ميان جوانان

بر اساس آماری که اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی منتشر کرده، از سال ۱۹۴۸ تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۲۰ هزار نفر از یهودیان مهاجر وارد شده به فلسطین اشغالی از این منطقه خارج و دیگر به آن باز نگشته‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده، صهیونیست ها برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ با تراز منفی مهاجرت مواجه شدند به نحوی که در سال ۲۰۱۸ میلادی شمار یهودیانی که ترجیح دادند بقیه عمر خود را خارج از فلسطین اشغالی ادامه دهند و از این سرزمین خارج شدند ۱۶ هزار ۷۰۰ نفر اعلام شد در حالی که شمار رسمی افرادی که از نقاط مختلف جهان به فلسطین اشغالی منتقل شدند، تنها ۸ هزار و۵۰۰ نفر اعلام شد.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده چهار سال پیش در فلسطین اشغالی، نسبت یهودیانی که از فلسطین اشغالی مهاجرت می کردند، ۲ از هزار بود است در حالی که شمار مهاجران به فلسطین اشغالی در همان سال حداکثر به ۱ در هزار می رسی که بنابر آمار غیر رسمی در حال حاضر خیلی بیشتر است.

از نکات قابل توجه در آمار منتشر شده آن است که حدود نیمی از کسانی که مهاجرت از فلسطین اشغالی را به ادامه بقا در آن ترجیح دادند، متولدین این سرزمین بودند در حالی که نیمی دیگر یهودیان در خارج از آن به دنیا آمده بودند و در این میان ۶۴ درصد از اروپا، ۲۵ درصد از آمریکای شمالی و استرالیا و ۱۱ درصد هم از آسیا و آفریقا به این سرزمین اشغالی آماده بودند.

طبق آمارهای منتشرشده در بین سال‌های 2018 تا 2020 بیش از 50 درصد جوانان صهیونیست ترجیح می‌دهند بعد از تحصیل در خارج از فلسطین دوباره به سرزمین‌های اشغالی بازنگردند. در همین زمینه طی همین سال‌ها بیش از 40 درصد خانواده‌های یهودی ترجیح می‌دهند فرزندان آنها در خارج از سرزمین‌های اشغالی تحصیل کنند و بازنگردند. همه این آمارها نشان می‌دهند اسرائیل دیگر جای امنی برای صهیونیست‌ها و بسیاری از یهودیان نخواهد بود و دیری نخواهد پایید که این رژیم جعلی با توجه به بحران‌ها، خود از درون فرو خواهد پاشید

منبع: الوقت

ارسال نظرات