شنبه ؛ 31 شهريور 1403
21 دی 1401 - 17:19

برگزاری «کنگره بانوان تأثیرگذار» همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن / خزعلی: چهار هزار نویسنده و ۸۰۰ ناشر زن در کشور فعال هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از نامگذاری سالروز روز میلاد حضرت زهرا (س) به عنوان زن، خانواده، الهام بخش و تاثیرگذار خبر داد.
کد خبر : 13390

پایگاه رهنما:

انسیه خزعلی امروز ( ۲۱ دی ماه) در یک نشست خبری و در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اهم برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را تشریح کرد.

رئیس ستاد مرکزی برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بیان کرد: «کنگره بانوان تأثیرگذار» امسال پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به دختران است که تلاش کردیم طی فراخوانی از ظرفیت‌های آنان بهره‌مند شویم.

خزعلی تصریح کرد: روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به نام «زن، خانواده، الهام بخش و تاثیرگذار» نامگذاری شده است شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تجمع بزرگ بانوان فاطمی و جشن روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز جمعه در میدان امام حسین علیه‌السلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در جریانات اخیر متأسفانه استفاده ابزاری از زنان بسیار صورت گرفت و تلاش کردند پیشرفت‌های ایران را نادیده بگیرند ادامه داد: سطح سواد بانوان طی ۴۰ سال گذشته از ۳۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر ۴ هزار نویسنده و ۸۰۰ ناشر زن در جامعه فعال هستند، اما متاسفانه این موارد در رسانه‌های خارج نشین بازگو نمی‌شود.

خزعلی با اشاره به نرخ بیکاری زنان گفت: نرخ اشتغال و سوادآموزی فاصله زیادی با هم دارد. در کشور ما زن نان‌آور محسوب نمی‌شود در حالیکه در بسیاری از کشور زن نان‌آور محسوب می‌شود. در برنامه هفتم نظام واره شغلی برای زنان دیده شده است.

خزعلی در پاسخ به این سوال میزان که روند بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت زنان در چه مرحله‌ای است گفت: این لایحه به مجلس ارسال شده است و ما پیشنهادات لازم را به مجلس ارائه کرده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: کمیسیون اجتماعی اقداماتی انجام داده و این لایحه با فوریت در دست بررسی قرار دارد و امیدوارم در اولویت مجلس قرار بگیرد.

تعداد زندانیان زن کاهش یافته است

رئیس ستاد مرکزی برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بیان کرد: طی یک سال گذشته ۳ بار از زندان های کشور بازدید و موارد را منتقل کردم، طبق اخباری که به من رسیده سطح آمار زندانیان زن کاهش یافته است.

وی با اشاره به مسئله مهاجرت گفت: دولت سیزدهم تلاش می‌کند آمار مهاجرت را کاهش دهد. در مسائلی مثل رتبه‌بندی معلمان و توجه به حقوق و مطالبات پرستاران دولت اهتمام جدی دارد.

خزعلی با اشاره به تقویت فرهنگ و تبلیغات اسلامی گفت: در اجرا باید رصد و نظارت خوب باشد متاسفانه در اجرا ضعیف هستیم. در برنامه هفتم به دنبال تقویت نظارت هستیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تجمع بزرگ بانوان فاطمی و جشن روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روز جمعه از ساعت ۱۴ و ۳۰ در میدان امام حسین علیه‌السلام برگزار می‌شود.

ارسال نظرات