سه‌شنبه ؛ 27 شهريور 1403
06 آذر 1401 - 11:49

مردمی ترین خادمان ملت و حافظان امنیت

بسيج به معناي حقيقي آن مجموعه اي از پاك ترين، فداكارترين و آماده به كارترين انسان هاي مؤمن و صالح از متن مردم است كه با آگاهي
کد خبر : 13061

پایگاه رهنما:

بسيج به معناي حقيقي آن مجموعه اي از پاك ترين، فداكارترين وآماده به كارترين انسان هاي مؤمن وصالح از متن مردم است كه با آگاهي، بصيرت وتعهد در راه اهداف عالي اسلام و کشور اسلامي تلاش مي كنند ودر وقت نياز درهرصحنه اي كه ضرورت ايجاب نمايد، حضور مي يابند تا دوستداران معنويت ودیانت وعلاقه مندان انقلاب اسلامي و میهن را اميدوار وآسوده خاطر و دشمنان و بدخواهان را نگران وبيمناك سازند.

ويژگي هاي برجسته ايماني وانقلابي بسيج،  تشكلي فراگير، كارآمد، پرتوان، كم هزينه و پرثمر پديدآورده وآن را درجايگاهي ممتاز قرار داده كه در حقيقت بايد آن را يكي از پايه هاي امنيت ملي واستوانه هاي مستحكم دفاع درمقابل تهديدهاي داخلي وخارجي به حساب آورد.

فلسفه وجودي بسيج در ذات انقلاب اسلامي نهفته است؛ چراكه استكبارستيزي، استضعاف زدايي، عدالت گستري ومبارزه با ظلم، جزو لاينفك ماهيت انقلاب است. انقلاب اسلامي ذاتا درتقابل وتعارض مستقيم با استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جهان خواركه قلدري، چپاول، جنايت ومنفعت طلبي محض، صفات ذاتي آن را تشكيل مي دهد، قرار دارد .

ازاين رو انقلاب اسلامي براي حفاظت خود نيازمند يك سازمان مردمي برآمده ازاعتقادات قلبي و داراي قابليت استفاده ازتوانمندي هاي تمام اقشار جامعه درهمه عرصه ها بودكه تدبير و فرمان داهيانه رهبر كبير انقلاب مبني برتشكيل بسيج، بي شك بهترين و مناسب ترين پاسخ را به اين نياز اساسي ارائه داد.

بسیج نهادی است مردمی با ویژگی‌های منحصربفرد، قدرت بازدارندگی دفاعی فوق‌العاده و قابلیت حضور مؤثر در عرصه‌های مختلف صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب و سازندگی کشور که با انعطاف و توانایی برخورد با هرگونه تهدید فرهنگی، امنیتی و یا نظامی و ... به سازماندهی خود می‌پردازد.

در 43 سال گذشته ثابت شده که هرگاه آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و امنیت ملی کشور عزیزمان در معرض آسیب و یا تهدید قرار گرفت، بسیج نقش خود را در رفع آسیب ها و مقابله با انواع تهدید ها اعم از  تهدید سخت، نیمه سخت  و نرم، به خوبی ایفا نموده و نقش بسیج در مقابله با هرسه حوزه تهدید مشهود است.

در حوزه تهدید سخت، دلاورمردی بسیجیان سلحشور در هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی را به خود اختصاص داد و در این راه شهدای بزرگی تقدیم انقلاب کرد. در حوزه تهدید نیمه سخت و مقابله با نا امنی و بی ثبات سازی جامعه هم حضور فداکارانه و مخلصانه بسیجیان را نمی توان از یاد برد. همچنین در مقابله با تهدید نرم، به ویژه جنگ فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و انواع جنگ های روانی، حضور بسیج همیشه تاثیر گذار بوده است.

استکبار جهانی در دور جدید از مقابله با انقلاب اسلامی و ایران قوی و مستقل، تمام عده و عده خود را به میدان آورده؛ بطوریکه همه ابزارهای خود را در سطح جهانی، منطقه ای و نیز در داخل کشور به کار گرفته است.  آمریکا و صهیونیسم به وسیله وادادگان و مرعوبین خود و با استفاده از جنگ جهانی رسانه ای و ارتباطات با تمرکز بر جنگ شناختی تلاش دارند تا چهره خود را بزک نمایند و در لایه هایی از ادراک، تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان و خواص جامعه و عموم مردم نفوذ کنند.

از جمله تاکتیک های دشمن برای براندازی و تغییر ساختار جمهوری اسلامی در جهت بازگرداندن سلطه خود بر ایران، مخدوش کردن امنیت ملی است که از طریق هرج و مرج، اغتشاش، شرارت، اختلافات قومی، مذهبی و ... سعی در تضعیف امنیت در کشور داشته و دارند. پس از پیروزی انقلاب در اوج  فعالیت منافقین و سایر گروهک های ضد انقلاب، تروریست و تجزیه طلب که همواره با حمایت بیگانگان درصد ایجاد آشوب و نا امنی و تجزیه قسمت هایی از خاک کشور و براندازی بودند، دلاوران بسیجی در اقشار مختلف نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه ها و شرارت ها داشته اند.  نمونه بارز آن اغتشاشات اخیر در قالب جنگ ترکیبی تمام شیاطین عالم و ایادی آنها است که مال و ناموس و جان عده ای از مردم در بعضی از شهرها در معرض خطر قرار گرفته بود و حضور بسیجیان شجاع،  فداکار و با اخلاص (بدون سلاح جنگی ) در کنار سایر نیروهای تامین کننده امنیت، عرصه را بر آشوبگران تنگ کرد و اثبات کرد که بسیج همچنان بالنده و پيشرو، ضامن امنيت انقلاب اسلامي و مردم و بهترين عامل بازدارنده  تهدیدات دشمن در ابعاد مختلف است.

رشادت و ایثار بی نظیر و مخلصانه بسیجیان در تامین امنیت مردم و مقابله با داعش مسلکان و تروریست های اغتشاشات اخیر اگرچه منجر به شهادت یا جراحت تعدادی از اعضای پاکباخته بسيج شد اما از یک سو اقتدار و از سوی دیگر، مظلومیت این رهروان امیر مومنان علی (ع) را به عنوان مظلوم ترین مقتدر عالم در طول تاریخ در اذهان زنده ساخت؛  چرا که بسيجيان مخلص باپيروي از مولايشان حضرت علي (ع) كه تمام وجودش وقف اسلام بود، درس پايمردي وتلاش بي وقفه در راه حق وخدمت به مردم را توأم با گمنامي و بي ادعايي آموخته اند ودر عصر حاضر نيز با پيروي از رهنمودهاي امام راحل و امام خامنه ای(مدظله العالی) درخط ولايت علوي حركت مي كنند و دیر نیست روزی که پرچم اسلام ناب را برفراز جهان به اهتزاز در آورند.

همچنان که امام خمینی(ره) فرمودند: « باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است؛چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح جهان نمود.»

ارسال نظرات