جمعه ؛ 30 شهريور 1403
19 آبان 1401 - 13:29

حداقل سه فلسطيني تبار به عضويت مجلس نمايندگان آمريكا درآمدند.

۳ آمریکایی فلسطینی تبار از ۳ ایالت جورجیا، ایلینوی و میشیگان به عضویت مجلس نمایندگان درآمدند.
کد خبر : 12973

پایگاه رهنما:

بر اساس این گزارش، «رؤی رمان» نماینده زن فلسطینی تبار توانست از ایالت جورجیا به عنوان نامزد حزب دمکرات به مجلس نمایندگان راه یابد. او پس از پیروزی، در پستی اینستاگرامی از همه کسانی که از او برای رسیدن به پارلمان ایالتی حمایت کردند، تشکر کرد.

در ایالت ایلینوی هم «عبدالناصر رشید» توانست به عنوان نامزد حزب دموکرات، عضویت مجلس نمایندگان را به دست آورد.

این در حالی است که رشیده طلیب، نامزد حزب دموکرات، پس از مبارزات شدیدی که علیه یکی از نامزدهای حامی لابی صهیونیستی و نهادهای اسرائیلی فعال در آمریکا انجام داد، برای سومین بار متوالی از ایالت میشیگان پیروز انتخابات کنگره شد.

ماهر عبدالقادر، رئیس شورای فلسطینی آمریکایی در این باره گفت: موفقیت جوانان فلسطینی در این انتخابات ادامه کار خستگی ناپذیر ده‌ها تن از رهبران جامعه در حمایت از نامزدها و تداوم موفقیت‌های پی در پی نامزدهای فلسطینی در انتخابات پارلمانی، چه در سطح ایالت‌های خاص و چه در سطح ایالات متحده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ سال پیش در کنگره آمریکا هیچ حامی و مؤید آرمان فلسطین وجود نداشت ولی اکنون این تعداد از ۱۰ نفر فراتر رفته است و این نتیجه تلاش‌های مستمر و کمپین‌های حمایتی است که توسط اعضای جامعه فلسطینی تبارها با همکاری فرزندان جوامع عربی و اسلامی برای حمایت از آنها انجام می‌شود.

در عين حال،  «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه، حزب خود را پیروز انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس اعلام کرد.

مک‌کارتی در یک سخنرانی گفت: «دو سال پیش که رهبر شدم، جمهوری‌خواهان کمتر از دویست کرسی در مجلس نمایندگان داشتند.»

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «امشب بر اساس دستاوردهای این دو سال برنامه آینده را تنظیم می‌کنیم و روشن است که ما مجلس نمایندگان را پس می‌گیریم.»

او در ادامه به نتایج تعیین‌کننده انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه‌های حساس اشاره کرد و گفت: «در نیویورک ما "شان پتریک مالونی" را شکست دادیم. برای اولین بار ظرف ۴۰ سال گذشته [در نیویورک] دموکرات‌ها شکست خوردند.»

در این سخنرانی که ساعات پایانی سه‌شنبه شب به وقت محلی انجام شده است، مک‌کارتی گفت: «بگذارید بگویم که حالا تا دیروقت بیدار مانده‌اید اما فردا صبح که بیدار شوید، ما اکثریت خواهیم بود و نانسی پلوسی اقلیت خواهد بود».

او همچنین وعده داد: «باک بنزین‌ شما را پر خواهیم کرد. خانواده‌هایتان را سیر خواهیم کرد و حقوقتان به‌جای کاهش، افزایش خواهد یافت. مسیر جدید به سوی ملتی باز خواهد شد که در امنیت باشد و از جوامع محافظت شود و به نیروهای مجری قانون احترام گذاشته شود و مجرمان محاکمه شوند».

تا ظهر روز چهارشنبه، جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۱۹۸ کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا کسب کنند و در مقابل سهم دموکرات‌ها تا این لحظه ۱۶۸ کرسی است.

در سایه تقویت احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که از صبح سه‌شنبه به وقت آمریکا، آغاز شده است، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی و فرامنطقه‌ای «رأی الیوم»، با انتشار یادداشتی به پیامدهای این امر بر جنگ اوکراین پرداخت و نوشت: «آیا شمارش معکوس برای اقدام آمریکا در ترک زلنسکی و رفتن به سمت حل و فصل بحران اوکراین با روسیه برای اجتناب از جنگ هسته‌ای  آغاز شده است؟ پایان زلنسکی به کجا ختم خواهد شد؛ تل آویو، ابوظبی یا واشنگتن؟ اعتراف آمریکا به گشودن کانال‌های گفت‌وگوی محرمانه با  دولت پوتین به چه معناست؟».

در مقدمه این یادداشت آمده است: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش کاهش محبوبیتش در داخل این کشور و شکست مدیریتش در جنگ اوکراین است. جنگی که در آستانه ورود به نهمین ماه خود بدون دستیابی به هیچ نتیجه قاطعی است و در مقابل برای روسیه دستاوردهای نظامی و سیاسی چشمگیری در میدان به همراه داشته است.

بر این اساس، « تاکید جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا بر انجام مذاکرات با همتای روس یعنی نیکولای پاتروشف با هدف کاهش خطرات ناشی از گسترش جنگ اوکراین و آغاز جنگ هسته‌ای، بیانگر آن است که ایالات متحده به پذیرش باخت در این جنگ نزدیک شده و در پی دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز است که به ناچار به نفع مسکو خواهد بود و چه بسا که به تثبیت مشروعیت الحاق چهار منطقه در دونباس، شرق و جنوب اوکراین و بالاتر از آن شبه جزیره کریمه منجر شود».

منبع: الوقت

ارسال نظرات