دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
01 آبان 1401 - 13:27

تحریم فراجا یا التیام درد ناعلاج خود

حریم ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار و تحمیل خواسته های غیر منطقی، غیر قانونی و نامشروعِ قدرت های سلطه گر و کشورهای هم پیمان آن بر علیه ملت ایران همواره مورد استفاده قرار گرفته است.
نویسنده :
محمدحسین آقاخانی
کد خبر : 12899

پایگاه رهنما:

تحریم ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار و تحمیل خواسته های غیر منطقی،  غیر قانونی و نامشروعِ قدرت های سلطه گر و کشورهای هم پیمان آن بر علیه ملت ایران همواره مورد استفاده قرار گرفته است. اما با کم اثر شدن حربه تحریم به صورت عملی هرگاه دشمنان نظام اسلامی به علت ناکامی در عملی کردن توطئه های خود از دست ملت ایران عصبانی می شوند برای فروکش کردن عصبانیتشان دست به تحریم تعدادی از شخصیت های حقیقی و حقوقی کشور ایران می زنند.

در بررسی سابقه بکار گیری ابزار تحریم  در راهبرد تقابل بین نظام سلطه و جمهوری اسلامی ایران طی 43 سال گذشته، متوجه می شویم  از این ابزار  بطور مکرر، متعدد و متنوع برعلیه ملت ایران استفاده شده است. اگرچه نظام سلطه به گفته بانیان آن حتی شدیدترین، پیچیده ترین، سخت ترین و بی سابقه ترین تحریم ها را برعلیه ایران عملیاتی کرده اند اما امروزه تحریم ها بیشتر از آنکه تأثیر عملی داشته باشد برای بهره سیاسی، روانی و عمدتاً برای اعلام و اعلان عصبانیت و ناراحتی خود از دست ملت ایران از آن استفاده می شود.این بیان شهید بهشتی که :« به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.» ریشه قرآنی داشته و ترجمان آیه 119 سور ه آل عمران « ... قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ ... . » و امروز پاسخی قاطع به اینگونه رفتار دشمنان است.

اتحادیه اروپا اخیراً با حمایت رسمی از اغتشاشگران و آشوب طلبان در ایران و به بهانه نگرانی از وضعیت حقوق بشر!! یازده نفر و چهار سازمان را در فهرست تحریم ها قرار داد و به زعم باطل خود آنان را مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی آنان کرده است. سردار اشتری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ، سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی و همچنین تهران بزرگ، فرمانده انتظامی  استان کردستان ، سقز، بوکان ، دیواندره و بابل برخی افراد در این فهرست هستند. طبق بیانیه اتحادیه اروپا، با احتساب تحریم‌های جدید، تحریم‌های حقوق بشری بروکسل علیه ایران اکنون در مجموع شامل ۹۷ فرد و هشت نهاد می‌شود.  در رابطه با علل اعمال تحریم های جدید چند نکته قابل توجه می باشد.

  • موفقیت مجموعه نیروهای انتظامی ونظامی، اطلاعاتی، امنیتی و نهادها ، سازمان ها و افراد مسئول آن در ناکام گذاشتن توطئه و نقش شوم غربی ها  گویای این است که به وظیفه ی قانونی خود به خوبی عمل کرده اند.
  • اینکه شخصیت های حقوقی و حقیقی وابسته به فراجا در این بیانیه تحریمی اتحادیه اروپا بیشتر مورد غضب قرار گرفتند، دلیل عمده آن قرار داشتن در خط مقدم و عملکرد خوب برای مهار و کنترل اغتشاشات طراحی شده توسط غربی هاست.
  • سهم کشورهای اروپایی در اغشاشات و آشوب های اخیر قابل توجه است. طبق بیانیه 7 مهر وزارت اطلاعات، اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و ... در صحنه‌ی اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند. اینها به طراحی اربابانشان و عمل خود به قدری امیدوار بودند که آبروی نداشته خود را مثل کشور انگلیس و فرانسه هزینه کردند. لذا باید غضبناک باشند.
  • مظلومیت انتظامی کشور، بسیج و ملت عزیز ایران در اغتشاشات اخیر همانطورکه در بیانات امام خامنه ای(مدظله العالی) آمد بر کسی پوشیده نیست که در عین داشتن قدرت، توانمندی و در برخی مواقع مجاز به برخورد سخت با بازیگران صحنه آشوب ها اما با سعه صدر، مهربانی، تدبیر ، ولایت پذیری و روشنگری موفق به جدا سازی صف مردم از دشمنان گردیده و باعث شکست و ناکامی طراحان این ناآرامی ها یعنی شیطان بزرگ آمریکا و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی گردید .

نتیجه اینکه داغی که نیروهای انتظامی ونظامی، اطلاعاتی و امنیتی و سازمان ها و نهادهای وابسته با همراهی ملت بصیر، شجاع و ولایت مدار ایران اسلامی با خنثی سازی توطئه اخیر بر دل سیاه دشمنان داخلی و خارجی خود گذاشتند آنقدر درد آور بوده که آنان را وادار به استفاد از تنها ابزار بی خاصیت و نخ نمای در اختیار بکنند تا اندکی از درد نا علاج خود را التیام بخشند.

 

ارسال نظرات