جمعه ؛ 30 شهريور 1403
27 مهر 1401 - 16:42

عقب نشيني تل آويو پس از هشدار روسيه

ر‍ژيم صهيونيستي مشاركت در جنگ اوكراين را رد كرد.
کد خبر : 12880

پایگاه رهنما:

به نقل از الجزیره، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گفتتل آویو در پرونده اوکراین در کنار غرب می‌ایستد ولی ما به اوکراین سلاح نخواهیم فروخت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی ادامه داد: ما به اوکراین سلاح نفروخته و فقط به آنها کمک‌های پزشکی و بشردوستانه ارائه کردیم. ما از آوارگان و مجروحان اوکراینی میزبانی و مراقبت کردیم ولی باید روشن باشد که ما به کی یف سلاح نخواهیم فروخت.

گانتز تصریح کرد: ما با وجود ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، تمایلی به مشارکت در جنگ نداشته‌ایم.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آن بیان شد که وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که کی یف از اسرائیل درخواست کمک نظامی خواهد کرد.

این اظهارات گانتز همچنین یک روز پس از آن بیان می‌شود که «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که تجهیز اوکراین با تسلیحات اسرائیلی، روابط مسکو با تل آویو را از بین خواهد بردمدودف افزود به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال آماده شدن برای تأمین سلاح برای رژیم کی یف است، اقدامی که او آن را «بسیار بی پروا» توصیف کرد.

پيش از اين نيز، سفارت روسیه در تل آویو دوشنبه شب نسبت به بیانیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حملات مسکو به اوکراین واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که اسرائیل در برابر تروریسم کی‌یف ساکت مانده است. در بیانیه این سفارت آمده بود: اسرائیل در طول هشت سال نیز نسبت به حملات تروریستی و ادامه دار اوکراین علیه غیر نظامیان منطقه دونباس سکوت اختیار کرد.

این بیانیه اضافه کرد: اسرائیل همچنین در برابر کشته شدن داریا دوگینا روزنامه نگار روس و حمله به پل شبه جزیره کریمه نیز چیزی نگفت.

سفارت روسیه در تل آویو در پایان بار دیگر تأکید کرد: اسرائیل در محکوم کردن حملات تروریستی کی یف علیه غیرنظامیان  وبسیاری از کشتارها نیز حرفی نزده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با متهم کردن روسیه به حمله موشکی به مراکز غیرنظامی اوکراین این حملات را محکوم کرد.

یائیر لاپید در این بیانیه تصریح کرده است: «من به شدت حملات روسیه به مردم غیرنظامی در کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را محکوم می‌کنم. از صمیم قلب این اتفاق را به خانواده‌های قربانیان و مردم اوکراین تسلیت می‌گویم

منبع: الوقت

ارسال نظرات