جمعه ؛ 30 شهريور 1403
18 مهر 1401 - 15:52

نابودی کومه جلادهای کومله

در سالیان اخیر گروهک تجزیه طلب کومله یکی از بازیگران سرویس های امنیتی دشمن شده است و بار دیگر به سمت شهروندان کرد حمله می کند.
نویسنده :
محمد پورسینا
کد خبر : 12790

پایگاه رهنما:

نام گروهک تجزیه طلب کومله در آشوب­های اخیر بازتاب فراوانی داشته است. این گروهک تروریستی در اوایل انقلاب دامنه فعالیت تروریستی جدی داشت ولی با عدم تمایل جامعه کردی غرب کشور به افول فعالیت رسید، در سالیان اخیر یکی از بازیگران سرویس های امنیتی دشمن شده است و بار دیگر به سمت شهروندان کرد حمله می کند. در این یادداشت به رفتارشناسی فعالیت تروریست گروهک می­پردازیم.

آغاز کومله؛ نبرد با انقلاب ایرانیان

گروهک تروریستی «کومله» همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، توسط ۱۰ نفر از افرادی که از نظر ایدئولوژیک مائوئیست (نحله‌ای از مارکسیسم که هدف آن تأسیس یک حکومت کمونیستی است) بودند اعلام موجودیت نمود و وارد فضای سیاسی مناطق کردنشین کشور گشت. آغاز به فعالیت «کومله» بر اساس اسناد و شواهد تاریخی موجود به زمستان ۵۷ بر می‌گردد، قبل از پیروزی انقلاب هیچ تظاهر بیرونی و سندی وجود ندارد که نشان دهد این گروهک در دوره رژیم ستم شاهی وجود داشته و همراه با مردم بر علیه این رژیم مبارزه کرده است، حتی بعد از پیروزی انقلاب نیز اسمی از «کومله» وجود ندارد بلکه این گروهک عنوان«سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران» را برای خود انتخاب می‌کنند، با این حال حتی تا مقطع کنگره دوم یعنی در نیمه اول فروردین سال ۶۰، «کومله» فاقد برنامه و اساسنامه که بنا به تعریف، ارکان پایه‌ای و مشخصه هر نوع سازمان و یا حزبی است. کومله نیز همچون دمکرات، با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث بر ایران، با هدف تجزیه کشور، به پروکسی رژیم بعث تبدیل شده و تمامی منابع مالی و نظامی این گروه از جانب سازمان استخبارات و ارتش بعث تأمین می‌گردید و آنها نیز در قبال دریافت این کمک‌ها اقدام به جاسوسی برای رژیم بعث از داخل کشور علی الخصوص جاسوسی نظامی و حمله به نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و تاسیسات راه‌سازی و آبادانی می‌کردند. اخیراً بخشی از اسناد مزدوری گروهک‌های تروریست کومله و دمکرات که برای رژیم بعث جاسوسی نموده اند توسط رسانه‌های عراقی منتشر گردیده‌اند، در یکی از این اسناد که به تازگی انتشار یافته، فردی به نام حسن شمسی که آن زمان نماینده گروهک کومله در بغداد بوده اطلاعات مربوط به جبهه‌های جنگی ایران را به استخبارات عراق گزارش داده است. در سند دیگری وی طی رسید وجهی که شخصاً امضاء کرده مبلغ پانصد هزار دینار حقوق مزدوری ماهیانه گرفته است.

  • جنایات گروهک‌های ضدانقلابکومله  در مناطق کردنشین

گروهک کومله برخلاف ادعای حمایت از قوم کرد و تکاپو برای ارتقای جایگاه آنان در نظامات منطقه­ای، اولین قربانیان خود را از قوم کرد گرفتند و همچون جلادها برادرکشی و خواهرکشی کردند. با رخدادهای اخیر به دو نمونه از جنایت آشکار آنان در قبال زنان اشاره می­کنیم. 566 شهیده از آمار ۷ هزار شهیده کشور مربوط به استان کردستان است که ۷۱ نفر از آنان در بدترین شرایط به دست گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده‌اند و شهیده فرشته باخویشی از جمله این شیرزنان کُرد است که از پشت با سنگ سرش را از تنش جدا می‌کنند. شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در چهارمین روز تیرماه سال 44 در شهر سنندج در خانواده اهل سنت متولد شد. این گروهک اقدام به ربودن ایشان نمود و چند وقتی از ربوده‌شدن خبر گرداندن دختری در روستاهای کردستان با دستانی بسته و سری تراشیده به جرم اینکه «این جاسوس خمینی است» همه جا پخش شد و سرانجام ایشان را به بدترین نحو به شهادت رساندند.

  • کومله بازوی موساد

 وزارت اطلاعات در بیانیه از دستگیری تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی که خواهان انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور بودند؛ از گروهک کومله به عنوان بازوی اجرای موساد خبر داد و در این بیانیه آمده است که «عناصر عملیاتی تیم عمل کننده از اعضای گروهک تروریستی و مزدور کومله هستند که مستقیماً توسط عبدالله مهتدی، سرکرده‌ی آن گروهک برای این مأموریت انتخاب و به افسران موساد معرفی شده بودند. شایان ذکر است که مُزدوری گروهک کومله برای رژیم صهیونیستی از گذشته کشف و مستند شده بود اما این ارتباط در سال‌های اخیر کاملاً نزدیک و نیمه علنی شده است تا آنجا که انجام عملیات نیابتی از طرف رژیم صهیونیستی به کارکرد شناخته شده آن گروهک مزدور تبدیل شده است.»

  • نقش­آفرینی کومله در آشوب­های اخیر

رفتارشناسی گروهک تروریستی کومله در آشوب های اخیر نشان می دهد این گروهک مأموریت جدی برای خبررسانی منفی به افکارعمومی داشته است. «عرفان مرتضایی» پسرخاله مرحومه مهسا امینی در اقدامی معنادار با لباس و پرچم رسمی گروهک تروریستی کومله در مصاحبه با فرانس۲۴، خبرگزاری دولت فرانسه از گستره اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران گفت! و همچنین طرفداران و برخی از اعضای این گروهک در آشوب های مناطق کردی با اقدامات خشونت آمیز اقدام به کشته سازی و تخریب اموال عمومی کشور نمودند. در همین راستا وزارت اطلاعات در بیانیه­ی تحلیلی بیان داشت: «بازداشت ۷۷ نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از مزدوران رسمی گروهک‌های صهیونیستی موسوم به کومله، دمکرات، پاک، پژاک تا تعدادی از کادرهای رده بالای این گروهک‌ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول توطئه علیه مردم مظلوم کردستان بودند. در میان بازداشت شدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌هایی که مقیم اقلیم کردستان عراق است نیز حضور دارد. وی آموزش‌های نظامی را در پایگاه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و به‌عنوان فرمانده مبرز نظامی شناخته می‌شود. او در حال طراحی، سازماندهی و هدایت هسته‌های آشوبگر برای منطقه غرب کشور بود که طی یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به محل‌های از پیش تعیین شده منتقل و هم‌اکنون در زندان است.»

  • پاسخ قاطع به گروهک کومله

در گام اول هشدارهای جدی دیپلماتیک به اقلیم کردستان نسب به رفتارهای تروریستی گروهک­های تروریستی تجزیه طلب کردی مخصوصا کومله داده شد. «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوزکارانه از مبدأ هر قلمرویی محفوظ می‌دارد و قاطعانه با هرگونه اقدام تروریستی مقابله می‌کند.» و در گام دوم پاسخ نظامی به گروهک تروریستی کومله داده شد. دوم مهرماه سال‌جاری، سپاه پاسداران حملاتی علیه مواضع گروهک‌های تروریستی کُرد در شمال عراق انجام داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه شنبه دوم مهر ماه در این خصوص اعلام کرد: «در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه شده است.» دومین حمله نیز چهار روز بعد صورت گرفت و روز چهارشنبه ششم مهر ماه سال‌جاری قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: «عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.»

ارسال نظرات