دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
30 شهريور 1401 - 12:44

شتر را به نمد داغ می‌کنند!

آقای رئیسی صراحتاً افسانه هلوکاست را انکار نکرد و رویکردی علمی برای پاسخ به پرسش مصاحبه کننده را درخواست کرد؛ یعنی همان چیزی که صهیونیست‌ها به شدت از آن گریزان هستند و به قول معروف شتر را به نمد داغ می‌کنند!
کد خبر : 12670

پایگاه رهنما:

دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران از روز گذشته برای شرکت در هفتادوهفتمین نشست عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده است. به طور معمول هرساله حضور روسای جمهور ایران در نشست‌های سازمان ملل مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار می‌گیرد و این رسانه‌ها در رقابت با هم تلاش می‌کنند فرصت گفتگوی اختصاصی با رئیس جمهور ایران را به دست آورند. در طرف مقابل گفتگو با رسانه‌های آمریکایی فرصت دیپلماسی عمومی و تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی در خصوص موضوعات مهم بین‌المللی و روابط با آمریکا را برای افکار عمومی آمریکایی‌ها، بدون سانسور و به طور مستقیم در اختیار مقامات ایرانی قرار می‌دهد.   

در همین راستا یکی از اولین برنامه‌های حجه‌الاسلام رئیسی پس از ورود به خاک آمریکا پذیرش مصاحبه با شبکه سی بی اس به عنوان یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکا بود.

در این برنامه آقای رئیسی با تسلط سوالات مختلف و متنوع مجری برنامه از مسئله مذاکرات هسته‌ای تا پرونده مبادله زندانیان دو کشور را پاسخ داد تا به اصطلاح فرصت گرفتن هرگونه گاف سیاسی را به مصاحبه کننده نداده باشد. در این میان یکی از سوالاتی که به طور هدفمند و برای به چالش کشیدن رئیس جمهور ایران در برابر مخاطبان مطرح شد سوالی بود که مجری برنامه در مورد هلوکاست از آقای رئیسی پرسید.

مجری از آیت‌الله رئیسی پرسید آیا به هولوکاست اعتقاد دارد یا نه؟ در پاسخ رئیس جمهور با پاسخی بسیار هوشمندانه گفت: مسائل تاریخی باید توسط محققان و تاریخ شناسان مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد. یک نشانه هایی نیز وجود دارد که چنین اتفاقی(هولوکاست) افتاده است که باید مورد بررسی دقیق توسط محققان و مورخان قرار بگیرد.

وضاح و مبرهن است در شرایطی که منافقین و ضدانقلاب با پشتیبانی مالی خارجی برای به حاشیه راندن حضور رئیس جمهور در نیویورک از مدتها پیش برنامه‌ریزی کرده و تدارک دیده‌اند، طرح این پرسش کاملاً هدفمند صورت می‌گیرد؛ اگرچه مقامات جمهوری اسلامی هیچگاه از بیان توجیه‌ناپذیر بودن سواستفاده صهیونیست‌ها از وقایع جنگ‌ جهانی دوم برای دهه‌ها اشغالگری و کشتار سیستماتیک فلسطینیان و انتقاد از سکوت غربی‌ها در برابر این جنایات ابایی نداشته‌اند.

 

لابی صهیونیستی در پی ایجاد موج مظلوم‌نمایی

قدرت لابی صهیونیستی در آمریکا به دلیل کنترل بر شریان‌های مالی، نفوذ بر مراکز تصمیم‌گیری سیاسی همانند کنگره و کاخ سفید از طریق اشاعه اندیشه صهیونیستی در میان نخبگان و سیاستمداران، و سلطه بر جریان رسانه و سینما موضوعی است که علاوه بر ناظران سیاسی و اندیشمندان آمریکایی، مقامات این کشور نیز به آن معترف هستند.

با این حال و با وجود رشد اختاپوس صهیونیسم در تمامی لایه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور آمریکا، در سالهای اخیر نگاه منفی به رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطینیان و در نتیجه شمار منتقدان سیاست حمایت تمام عیار کاخ سفید از رژیم صهیونیستی در جامعه آمریکا سیر تصاعدی داشته است. امروزه حتی با وجود سانسور و تحریف شدید واقعیات تحولات در فلسطین در رسانه‌های آمریکایی، اما خارج شدن انحصار اطلاعات از دست رسانه‌های عمده موجب شده تا افکار عمومی در آمریکا با سیاست امپریالیستی کاخ سفید در حمایت از یک رژیم اشغالگر و کودک‌کش بیشتر آشنا شوند. واقعیاتی که مخصوصاً با ساخت فیلم‌های پرهزینه هالیوودی از رنج یهودیان در جنگ جهانی دوم، همواره جای خود را به مظلوم‌نمایی داده است.

این موضوع برای صهیونیست‌ها که موجودیت خود را در سایه تداوم حمایت‌های تمام عیار غرب و آمریکا می‌بینند، بویژه با توجه به مشکلات و بحران‌های داخلی عظیمی که این رژیم در سالهای اخیر با آن مواجه است، بسیار خطرناک می‌باشد. بنابراین پرسش از موضوع هلوکاست در گفتگو با رئیس جمهور ایران با این هدف صورت گرفت که احتمالاً با تکرار مواضع گذشته ایران در قبال این افسانه مشکوک تاریخی، صهیونیست‌ها مجدداً فضای موج سواری بر شعار محکومیت یهودی‌ستیزی را ایجاد کنند و شرایط انتقادی از جنایات رژیم در فلسطین جای خود را به شرایط حمایت از تل‌آویو بدهد.

از طرف دیگر صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته به شدت نسبت به کوتاه آمدن کاخ سفید در برابر شرایط مد نظر ایران برای احیای توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها نگران بوده و هرآنچه در چنته داشته‌اند را برای مانع تراشی در این مسیر بکار برده‌اند. بر این اساس این احتمال که طرح پرسش از هلوکاست برای تحت فشار قرار دادن کاخ سفید از سوی جامعه مدنی برای عدم احیای توافق هسته‌ای صورت گرفته باشد محتمل است.

 

رو دست رئیسی به لابی صهیونیستی

با وجود برنامه‌ریزی پشت پرده برای جنجال آفرینی در مورد موضع احتمالی آیت‌الله رئیسی علیه هلوکاست، نحوه پاسخ رئیس جمهور به سوال، موجب رو دست خوردن طراحان این سناریو شد به صورتی که امکان مانور رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای پیشبرد برنامه مظلوم نمایی را گرفت.

رئیسی با موکول کردن اعلام واقعیت در مورد ادعای کشتار 6 میلیونی یهودی به دست آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم به پس از انجام تحقیقات توسط مورخان و پژوهشگران، عملاً توپ را در زمین غربی‌ها انداخت. این رویکرد منطقی، سیاست کاملاً جانبدارانۀ غربی‌ها از رژیم صهیونیستی با ممنوع اعلام کردن تحقیقات در مورد هلوکاست را مورد انتقاد قرار می‌دهد و افکار عمومی را ترغیب به پیگیری این موضوع می‌کند.

با مواضع اصولی ایران غربی‌ها همواره در برابر این سوال چالش‌برانگیز مواجه می‌شوند که اگر از افشا شدن حقیقت هراسی ندارند چرا انجام تحقیقات برای روشن شدن حقیقت در مورد افسانه هلوکاست را غیرقانونی اعلام کرده اند؟ به قول معروف اگر کاسه ای زیر نیم‌ کاسه نباشد تحقیقات در مورد هلوکاست نه تنها موجب کاهش باور عمومی نمی‌شود بلکه با بستن دهان منتقدان می‌تواند تک روایت دهه‌های گذشته غربی‌ها و صهیونیست‌ها از این واقعه را همچنان پابرجا بگذارد. 

با این حال آقای رئیسی صراحتاً افسانه هلوکاست را انکار نکرد و رویکردی علمی برای پاسخ به پرسش مصاحبه کننده را درخواست کرد؛ یعنی همان چیزی که صهیونیست‌ها به شدت از آن گریزان هستند و به قول معروف شتر را به نمد داغ می‌کنند!

منبع: الوقت

ارسال نظرات