جمعه ؛ 30 شهريور 1403
20 مرداد 1397 - 10:26

پیروزی ملت در گام اول و ضرورت پاسداشت آن

بر اساس محاسبات و برنامه ريزي هاي گردانندگان کاخ سفيد بايد اين روزها کشور ايران درگير بحران دروني و برهم ريختگي سامانه‌هاي انتظامي و امنيتي شده و ترامپ به آرزوي چهل ساله سران نظام سلطه براي تسليم ايران اسلامي مي رسيد.
نویسنده :
عباس حاجي نجاري
کد خبر : 1261

پایگاه رهنما :

بر اساس محاسبات و برنامه ریزی‌های گردانندگان کاخ سفید باید این روز‌ها کشور ایران درگیر بحران درونی و برهم ریختگی سامانه‌های انتظامی و امنیتی شده و ترامپ به آرزوی چهل ساله سران نظام سلطه برای تسلیم ایران اسلامی می‌رسید، اما نه تنهااین اتفاق نیفتاد، بلکه در نقطه مقابل انسجام جبهه مقابل بهم ریخت و دولتمردان ایران نیز به این باور رسیدند که در صورت عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش و برنامه‌ریزی و برخورداری از روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ قادر خواهند بود از چالش‌های سخت‌تر از این نیز با قدرت عبور کرده و برمشکلات فائق آیند. حوادث دی ماه گذشته و اغتشاشات در چندشهر ایران که ریشه اصلی آن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و متاثر از ضعف و ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی و قضایی و... بود، تصمیم سازان و تصمیم گیران کاخ سفید را به این باور رساند که تنها راه مقابله بانظام اسلامی و تسلیم و حتی براندازی آن، نه حمله نظامی و نه جنگ نیابتی با بهره گیری از تروریست‌ها مزدوری نظیرداعش و دیگران است، بلکه تشدید فشار‌ها و تحریم اقتصادی و تشدید جنگ روانی و نهایتا دامن زدن به آشوب‌های داخلی برای ایجاد بحران درونی و نهایتا رودرروقراردادن مردم با نظام اسلامی است و مبتنی بر این، برنامه ریزی‌های آن‌ها آغاز شد. اعلام خروج آمریکا از برجام و اجرای زمان بندی تحریم‌های بی نظیر اقتصادی علیه مردم در ۱۵ مرداد و ۱۳ آبان امسال در همین جهت تعیین شدو این درحالی بود که کاخ سفید برای معتبرسازی تهدیدات خود از همان زمان اعمال تحریم‌ها را آغاز کرده بود. جریان سازی رسانه‌ای از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای ومجازی برای تحریب روحیه مردم، تلاش برای چالش سازی‌های داخلی و پروژه‌های نظیر دختران خیابان انقلاب با هدف درگیرسازی ظرفیت نیرو‌های مردمی و نیروی انتظامی ونهایتا برجسته سازی موضوعات حقوق بشری برای محکوم سازی ایران در افکارعمومی جهانی ازیکسو و ایجاد انفعال درنیروی انتظامی و مردمی از سوی دیگر بود. فعال سازی گروه‌های منزوی و مطرود ملت نظیر منافقین و سلطنت‌طلبها، برای جریان سازی تخریب افکارعمومی از طریق فضای مجازی با بهره گیری از چند ایستگاه استقراری در کشور‌های منطقه و اروپا، سازماندهی گروه‌های تروریستی در نقاط مرزی در غرب و جنوب شرق کشور با هدایت وهمکاری کشور‌های مرتجع منطقه برای تشدید ناامنی و ایجاد بحران امنیتی و باهدف القای عدم لیاقت نیرو‌های انتظامی و امنیتی برای تامین امنیت کشور بخشی از این عملیات بود. ایجاد التهاب در بازار ودامن زدن به تورم که محصول آن نگرانی صاحبان سرامیه و نقدینگی و نهایتا خروج سرمایه سپرده‌ها از بانک‌ها و رشد نوسانات در بازار طلا و ارز، تشدید کننده ابعاد اقتصادی این چالش‌ها و زمینه ساز تحقق برنامه کاخ سفید در شکل گیری یک بحران اقتصادی بود. این‌ها در حالی بودکه ترامپ با طرح موضوع مذاکره بودن پیش شرط و اعلام مکرر مبنی بر اینکه من شاهدتغییر در ایران هستم به زعم خود تلاش کرده بود که به دوقطبی مردم و مسئولان دامن زده و زمینه‌ای را فراهم کند که در صورت اوج گیری اغتشاشات درآستانه اجرای فاز اول تحریم‌ها در ۱۵ مردادماه، شعار‌های معترضین از همان آغاز رهبری و ارکان نظام را هدف قرار دهد.  

آنچه در این عرصه دشمن را امیدوار کرده و دوستان و نیرو‌های انقلاب را نگران، انفعال مدیران و مسئولان اجرایی کشور از این موج جنگ روانی دشمن و اثرپذیری نظام محاسباتی آنان از این روند بود به گونه‌ای که برخی از وزرا از ظرایط بحرانی پیش رو سخن به میان آورده و ناتوانی خود را در مواجهه با آن آشکار کرده بودند.
در این میان نشست رهبرمعظم انقلاب با رئیس جمهور و هیئت وزیران را در ۲۴ تیرمانه را باید نقطه عطفی در روند این جنگ همه جانبه دشمن دانست. ایشان درآن دیدار با تاکیدبر توانایی کشور برای عبور از این شرایط، شرط اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها را برخورداری از «روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانسته و افزودند همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند. هشدار معظم‌له وتحرک دستگاه‌های اجرایی و مشارکت دولت و مجلس و قوه قضاییه در تهیه وارائه بسته ارزی در آستانه اعمال تحریم‌ها که نشان از هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و خروج از انفعال مدیران بخش‌های مختلف در مواجهه با جنگ همه جانبه دشمن است و نوید یخش تحول در این میدان بود، اما هوشیاری و بصیرت مردم و عملکرد خوب نیرو‌های انتظامی و مردمی درناکام گذاشتن دستگاه جنگ روانی دشمن برای فراخوان‌های روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه (دهم تا دوازدهم مردادماه) که باید در آستانه اعمال تحریم‌ها در ۱۵ مرداد کشور را دچار بحران داخلی می‌کرد، نشان دادکه برخلاف برآورد‌ها و سرمایه گذاری دشمن، به زعم گذر چهل سال از عمر انقلاب، باور و اعتقادمردم ایران به انسجام و همبستگی ملی و تمامیت کشور و اصول و مبانی نظام، همچنان سرمایه‌ای بزرگ برای دولتمردان برای پیشبرد اهداف نظام است.

ارسال نظرات