پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
16 شهريور 1401 - 13:33
آخرین خبرها از اعزام زائران اربعین

زائران اربعین از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند/ کمبود شش هزار دستگاه اتوبوس برای جا‌به‌جایی زائران اربعین

آخرین خبرها از زائران اربعین حسینی (ع) را در این خبر بخوانید.
کد خبر : 12593

پایگاه رهنما:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توصیه می‌شود مردم با توجه به تامین پارکینگ از وسایل شخصی خود استفاده کنند گفت: برای عبور ۵ میلیون زائر ۱۴ هزار اتوبوس نیاز داریم اما هم اکنون ۸ هزار دستگاه داریم. معاون اول رئیس جمهور دستور داده تا دستگاه‌ها وسایل حمل ونقل عمومی خود را در اختیار این بخش قرار دهند و امکانات را فراهم کرده ایم.

قاسمی: در بخش ریلی ۱۰۰ درصد ظرفیت را افزایش داده ایم و ۳۰۰ هزار نفر قابلیت جابه جایی داریم، در بخش ریلی هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم و در بخش هوایی قیمت بلیت رفت وبرگشت به نجف ۶ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این نکته که زائران نباید یک ریال هم بیشتر از نرخ ۶میلیون تومان پرداخت کنند ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که به دنبال انجام سفر هوایی هستند که به هیچ عنوان امکان آن وجود ندارد و ظرفیت هوایی ما تنها ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار نفر است که برای این تعداد هم هنوز پاسخ نداده اند.

پیش‌بینی عبور بیش از ۶۵ درصد زائران از مرز مهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۵ درصد زائران، استان ایلام و مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب کنند، گفت: تا کنون ۶۷۸ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ هزار نفر مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان نیز گفت: ۴۲ زائرسرا برای اقامت زائران در مرز مهران وجود دارد و در مرز‌های شلمچه و چذابه نیز زیرساخت‌ها برای پنج میلیون نفر زائر آماده و شهرک‌های اربعین در مرز‌های شلمچه و چذابه راه‌اندازی شده است.

گرما در شهرهای زیارتی عراق تا سه روز آینده ادامه دارد

پنج شهر عراق گرم‌ترین شهرهای جهان در شبانه‌روز گذشته بودند که بیشتر آن‌ها در مسیر شهرهای زیارتی عراق قرار دارند و در مجموع گرمای هوا در اکثر نقاط این کشور حاکم است.

در این بین ایستگاه بصره با دمای ۴۹.۵ درجه سلسیوس دومین شهر گرم جهان و شهرهای بدره،‌کوت، خانقین و ناصریه با دماهای ۴۸.۵ تا ۴۹ درجه سلسیوس در رده های سوم تا شش گرمترین شهرهای جهان در شبانه‌روز گذشته قرار گرفتند.

پیش‌بینی شده که گرمای هوا در عراق و شهرهای زیارتی عراق حداقل تا سه روز آینده ادامه دارد.

نام‌نویسی در سامانه سماح و دریافت خدمات بیمه اربعین ضروری است

مسئول روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر که طی روز‌های گذشته ۳ نفر از زائران اربعین کشورمان درگذشتند گفت: این عزیزان در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و مشمول بیمه اربعین نبوده‌اند.

وی به زائرانی که طی روز‌های آینده عازم عراق هستند توصیه کرد حتما در سامانه سماح نام‌نویسی کرده تا از خدمات مطلوب بیمه اربعین بهره‌مند شوند.

تکمیل ۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز مهران و شلمچه

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بر اساس مشاهدات امروز، ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز مهران و شلمچه تکمیل شده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: در مدت اخیر یک مییلیون و ۴۰ هزار تردد توسط سیستم تردد شمار کشور ثبت شده که از این تعداد ۵۵ درصد ترددها به سمت مرز مهران، ۳۰ درصد شلمچه، ۱۰ درصد به سمت چذابه و چهار درصد به سمت مرز خسروی بوده است.

سرپرست خانوار می‌تواند ارز اربعین اعضای خانواده را دریافت کند

زئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه ارز اربعین خانواده‌ها می‌تواند توسط سرپرست خانوار تحویل گرفته شود گفت: مقداری دینار از عراق وارد کشور شده که از فردا در شعبی که اعلام خواهدشد توزیع می‌شود.

توصیه های سخنگوی ستاد ملی کرونا به راهپیمایان اربعین

عباس شیراوژن به زائران اربعین توصیه کرد تا آن جایی که می شود در ساعات وسط روز پیاده روی نکنند، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای یا بیماری های مزمن دارند، بیماران قلبی و کلیوی و بیماران دیابتی و فشارخون بالا بهتر است پیاده‌روی نکنند.

وی همچنین بر تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ماه از واکسن قبلی تاکید کرد.

ارسال نظرات