دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
25 مرداد 1401 - 15:56
پاسخ پشیمان کننده مقاومت به صهیونیست ها

جنگی که سه روزه پوزه صهیونیست ها را به خاک مالید

شیشه عمر این رژیم ترک برداشته و صدای شکستن استخوان صهیونیست ها مدتهاست که شنیده می شود
کد خبر : 12436

پایگاه رهنما:

از آخرین جنگی که صهیونیست ها در غزه انجام داده بودند، 15 ماه بود که می گذشت و آنها که سرمست چند توافق نیم بند و ظاهری با امارات، بحرین و برخی شیوخ بی خرد کشورهای عربی در قالب توافق ابراهیم بودند ، تصور می کردند این بار برخلاف شکستی که 15 ماه پیش در زیر آماج موشک های مقاومت غزه خورده اند، با اندک فشاری می توانند جبهه مقاومت در این باریکه را در هم بشکنند و برای همیشه از این تنگنای امنیتی که برای اسرائیل غاصب پیش آمده نجات یابند.این در حالی است  که نمی دانند شیشه عمر این رژیم ترک برداشته و صدای شکستن استخوان صهیونیست ها مدتهاست که شنیده می شود و این حملات فقط تاریخ مرگ آنها را نزدیک تر می کند. پنجمین جنگ غزه در کمتر از سه روز با تن دادن رژیم صهیونیستی به یک آتش‌بس هرچند شکننده تمام شد تا رکورد کوتاهی جنگ‌ها بین اسرائیل با باریکه ۳۶۲ کیلومتر مربعی تحت محاصره ، یک بار دیگر شکسته شود. آخرین جنگ مقاومت فلسطینی با اسرائیل که در مه ۲۰۲۱ درگرفته بود، ۱۱ روز طول کشید. در این جنگ حدود ۴ هزار و ۴۰۰ راکت و موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد. حالا ظرف کمتر از سه روز، فلسطینیان با بیش از ۷۰۰ راکت و موشک، 58 شهر در سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو را هدف قرار دادند. نتیجه این شد که حمله‌ای را که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود یک هفته ادامه خواهد یافت، ظرف سه روز مجبور به پایان دادن آن شد.

روز ۵ اوت ۲۰۲۲ رژیم صهیونیستی در مجموعه حملاتی که خود آن را غافلگیر کننده خوانده، زیرساخت‌های مقاومت فلسطینی را در غزه هدف قرار داد و تیسیر جباری، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد. پاسخ جهاد اسلامی فلسطین به این اقدام تروریستی، منجر به جنگ سه‌روزه‌ای بین مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی شد که البته یک شنبه شب به آتش‌بسی شکننده منجر شد. سه روز نبرد میان رژیم صهیونیستی که در بین جنگ‌های درگرفته بین دو طرف از سال ۲۰۰۶ تاکنون بی‌سابقه است، جهاد اسلامی با بیش از  700موشک و راکت ۵۸ شهر سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو، عسقلان، نیفوت، بئرالسبع و سدیروت را مورد حمله قرار داد.منابع صهیونیستی  از شمار تلفات نیروهای خود خبری اعلام نکرده‌اند، ولی یک شنبه گذشته اعلام شد که در طول این سه روز جنگ موشکی مقاومت علیه صهیونیست ها ، ۴۶ شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده به بیمارستان منتقل شده‌اند. برخی منابع نظامی اسرائیلی نیز کشته شدن چند صهیونیست را تأیید کردند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی نیز به طور گسترده به زیرساخت‌ها و غیرنظامیان در غزه حمله کرد. بر اساس آخرین آماری که منتشر شد، شمار شهدای حمله سه روز به غزه به ۴۳ نفر افزایش یافت که از این ۴۳ نفر، ۱۵نفر کودک اند و۳۱۱ نفر از ساکنان غزه هم مجروح شده‌اند. گستردگی حملات تل‌آویو به غیرنظامیان به حدی بود که تور ونزلند، گزارشگر ویژه سازمان ملل در سرزمین‌های فلسطینی گفت که کشتار عمدی فلسطینیان «اکنون به مرحله شرم‌آور رسیده است.»  و وزارت مسکن فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی سه روز حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، به هزار و ۷۴۶ واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

  • کابوس مستمرصهیونیست ها ادامه دارد

نمایش تصاویرمردم شادمان غزه که با در دست داشتن پرچم فلسطین، اجرای آتش‌بس تحمیلی به رژیم صهیونیستی را جشن گرفته بودند، نشان داد از 15 ماه پیش تاکنون کابوس موشک های مقاومت بر سر شهرک نشینان صهیونیست و مقامات آنها گسترده شده و با هر اقدام جنون آمیز صهیونیست ها چه جنگ سه روزه باشد یا یازده روزه آنها از ترس موشک های مقاومت دیگر روز آرامی را نخواهند داشت.روزنامه هاآرتص نوشت: عملیات نظامی اخیر در غزه شکست سختی برای سیاست رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. این عملیات نظامی زندگی روزانه اسرائیلی‌ها را تعطیل و به کابوس مستمر تبدیل کرده است. روزنامه لبنانی البنا از این موفقیت گروه‌های مقاومت با عنوان «ثبت پیروزی تاریخی جهاد و شکست کامل طرح جنگ اسرائیل» یاد کرد و نوشت: «موشک‌های جهاد و گردان‌های قدس که عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و موجب قطع تردد در فرودگاه بن‌گوریون و رعب و وحشت ساکنان تل‌آویو و وادار کردن آنها به رفتن به پناهگاه‌ها شدند و شهرک‌نشینان صهیونیست را وادار به تخلیه خانه‌ها و فرار کرده و این صحنه یادآور اتوبوس‌های سبزی بود که پس از شکست گروه‌های مسلح صهیونیست در جنگ سوریه آن‌ها را دست خالی و شکست خورده به پایگاه‌های‌شان برمی‌گرداند.»

  • پیام های کوتاه‌ترین جنگ غزه
  • گذشته از پیامد‌های این جنگ که به نظر می‌رسد جدی‌تر از جنگ‌های سابق باشد، کوتاهی آن نسبت به جنگ‌های گذشته غزه نیز قابل‌تأمل و حاکی از تغییری است که در موازنه قدرت بین رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی فلسطین به وجود آمده و می‌تواند وضعیت را در آینده به طور کلی دگرگون کند.
  • شکی نیست که مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به هر توجیهی چنگ می‌زنند تا اینکه نشان دهند بازنده این جنگ نبوده‌اند و پذیرش آتش‌بس از سوی آن‌ها به این دلیل بوده که توانستند به اهداف مورد نظر خود در این جنگ برسند و دیگر نیازی به ادامه آن نداشتند. با این حال، پیشقدم شدن آنها برای پذیرش پیشنهاد آتش‌بس از سوی مصر نشان می‌دهد که برخلاف چنین ادعایی، آنها مترصد فرصتی برای پایان دادن به این جنگ بودند. در واقع، ویدئو‌های منتشر شده از لحظه فرار امیر اوحانا، عضو حزب لیکود در کنست، و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در زمان حملات موشکی مقاومت یا فرار سربازان این رژیم بعد از موشک‌باران محل استقرارشان و ویدئو‌های دیگر از این دست به خوبی نشان می‌دهد که موشک‌های مقاومت نه تنها باعث مختل شدن زندگی روزمره ساکنان سرزمین اشغالی شده ، بلکه چنان وحشتی در آنها ایجاد کرده که ناچار به جایگزینی نقطه امن تری برای خود هستند البته اگر پیدا کنند.
  • از سوی دیگر، مدت کوتاه قابل توجه این جنگ به روشنی دلالت بر تغییر موازنه در رویارویی رژیم صهیونیستی با مقاومت دارد. اگر به جنگ‌های رژیم اسرائیل با مقاومت اسلامی غزه از ۲۰۰۸ به این سو نگاهی انداخته شود، جنگ سه روزه اخیر کوتاه‌ترین نبردی بوده که ارتش رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی داشته است. به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی برخلاف جنگ ۲۰۰۸ که ۲۱ روز طول کشید یا جنگ ۲۰۱۴ که 51 روز طول کشید، حالا طی سه روز جنگ برای برقراری آتش‌بس پیش قدم می‌شود و نه تنها جنبش جهاد اسلامی بعداً حاضر به قبول آتش‌بس می‌شود بلکه برای آن پیش‌شرط‌هایی از جمله آزادی بسام السعدی و خلیل‌العواده از بند زندان رژیم صهیونیستی و گشایش گذرگاه‌های غزه و سوخت‌رسانی به این منطقه برای پذیرش آتش‌بس تعیین می‌کند و بعد از تعهد مصر به اجرای این شروط است که آتش‌بس را می‌پذیرد. این وضعیت نشان می‌دهد که بازدارندگی مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که بیش از دو یا سه روز توان تحمل پاسخ مقاومت را ندارد و مجبور است برای فرار از پیامد‌های سنگین‌تر و گسترش جنگی که خواهان آن نیست، تن به پیش‌شرط‌های مقاومت دهد.
  • هرچند رژیم صهیونیستی با حمله به غزه و ترور الجعبری خواست به سفر زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به ایران پایان بدهد، اما تغییر در موازنه بین دو طرف به نحوی پیش رفته که به گفته سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، «مقاومت در فلسطین همچون مقاومت لبنان توانمندی دفاع از مردم خویش را داشته و ظرفیت ایجاد معادلات حمایت و بازدارندگی و تحمیل شروط خود به دشمن را داراست.» این مهم‌ترین دستاورد جنگ اخیر است که نشان می‌دهد ظرفیت رژیم صهیونیستی برای یک درگیری گسترده و مخصوصاً از جناح‌های مختلف غزه، کرانه باختری و حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی تا چه اندازه کاهش یافته است.

ارسال نظرات