پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 مرداد 1401 - 14:49
همکاری کشور سوئد با منافقین در اروپا علیه ایرانیان

حمایت از جلادها در سوئد

روایتی عجیب و حیرت آور در کشور سوئد در حال رخ دادن است
نویسنده :
محمدرضا باقریان صفی­آباد
کد خبر : 12270

پایگاه رهنما:

سرزمین واکینگ­ها میزبان تروریست­ها بود. خیابان­های استکهلم خطرناک­تر از گذشته شده است. تعداد زیادی از تروریست های گروهک های مختلف برای حضور در دادگاه در رفت و آمد هستند اما برخلاف نظر اول، آنان متهم نیستند بلکه شاهدان دادگاه هستند. روایتی عجیب و حیرت آور در کشور سوئد در حال رخ دادن است. حمید نوری شهروند ایرانی با دام اعضای گروهک تروریستی منافقین و همکاری سرویس­های جاسوسی در کشور سوئد دستگیر شد و در طی یک فرآیند غیرقانونی و تحمل فشارهای متعدد روحی- جسمی به حبس ابد محکوم شد؛ این حکم در حالی صادر می­شود که شاهدان دادگاه تروریست­ها بودند و هیچکدام از افراد سابق گروهک و قربانیان جنایت­های آنان در دادگاه حضور نداشتند. پس از اعلام این حکم نهادهای حقوق بشری  و نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتارهای غیرانسانی واکنش نشان دادند.

  • فرزند حمید نوری: سوئد امکان ارتباط با پدرم را قطع کرده است

«مجید نوری»، فرزند «حمید نوری» ضمن اشاره به ابهامات و تناقض‌های دادگاه سوئد و فضای حاکم بر دادگاه استکهلم در روز صدور حکم درباره «حمید نوری» گفت: «منافقین و شماری دیگری از معاندان حضور داشتند به طوری که پلیس سوئد به ما گفت شما به هیچ وجه سمت اینها نروید؛ چرا که حمله می‌کنند و جان‌ شما در خطر است؛ صحنه‌ های عجیبی بود چرا که در دادگاه نیز همین فضا حاکم بود؛ این موضوع همچنین باعث صدور یک طرفه حکم درباره حمید نوری شد؛ این اقدامات همچنین برخلاف موازینی است که خود دادگاه مطرح کرده بود.»

  • هابیلیان علیه قابیلیان

بنیاد هابیلیان- خانواده شهدای ترور ایران- در بیانیه نسبت به اقدامات گروهک تروریستی منافقین و سوئد اعتراض کردند؛ در این بیانیه درج شده است:‌«خانواده قربانیان ترور ایران پس از ۳۲ ماه بازداشت آقای نوری و تعامل ضدحقوق بشری با ایشان از جمله حبس طولانی انفرادی و ضرب و شتم و محرومیت طولانی مدت از ارتباط و دیدار با خانواده که ناشی از دروغ پردازی و فریب کاری یک گروه تروریستی است؛ رأی اعلامی دادگاه را فاقد اعتبار حقوقی می داند و روند نامتعارف دادگاه را پشتیبانی دادستانی از یک گروه تروریستی قلمداد می کند. خانواده بزرگ ۱۷۰۰۰ قربانی تروریسم در ایران، همچنین این حق را برای خود محفوظ می دارد که از این پس به طور جدی و مستمر نسبت به آگاهی بخشی درباره سازمان تروریستی مجاهدین خلق و رویه جانبدارانه دادستانی سوئد و دستگاه قضائی این کشور از این گروه و اطلاع رسانی به افکار عمومی بین المللی و همچنین سوئد اقدام کند.»

  • حکمی برخلاف موازین حقوقی

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درباره صدور حکم صادره (حبس ابد) علیه حمید نوری گفت: «پرونده غیر حقوقی و مخدوش بوده است. حکم صادره  با توجه به اینکه  مراحل دادرسی منطبق با موازین قانونی نبوده یک رسوایی است و محل اعتراض شدید است. متهم از حقوق اولیه دادرسی و شهروندی محروم بوده است و منطبق با مقررات داخلی و کنوانسیون بین المللی نیست. وجدان جامعه بین المللی این مورد را نخواهد پذیرفت.» سخنگوی قوه قضاییه افزود: «صدور حکم ناعادلانه علیه تبعه ایرانی ناظر بر تمامیت اتباع کشور است و ما آن را نمی پذیریم و دولت سوئد تحت فضاسازی گروهک تروریستی منافقین رای صادر کرده است.»وی افزود: «آقای نوری حق داشتن  وکیل را نداشته است. مطالعه کیفرخواست حق اولیه برای هر متهمی است که آن را آقای نوری  نداشته است. هزار روز انفرادی  بوده است و اجازه ملاقات به او با خانواده‌اش ندادند و دور از انصاف است. ۷۰ روز از آخرین جلسه دادگاه گذشت و هنوز محدودیت های قبلی ادامه دارد.» سخنگوی قوه قضاییه افزود: «قوه قضاییه اعلام می‌کند که از اقدامات قاطع دولت در مقابله با سلب حقوق شهروندی آقای نوری حمایت می‌کند. بررسی پرونده آقای نوری در دادگاه سوئد کاملا غیر حقوقی بوده است. فشار روحی، روانی و جسمی به آقای نوری وارد بوده است و این فشارها استمرار دارد. تصور کنید و  این فرد هنوز در مظان اتهام است و محکوم هم نشده است و  صلاحیت دادگاه سوئدی نسبت به رسیدگی به این پرونده محل خدشه است.»

  • تحریم حامیان تروریست

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران براساس قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه به ویژه ماده 4 قانون مذکور، اشخاص زیر را به علت حمایت عامدانه از گروهک تروریستی منافقین از طریق مشارکت در نشست منافقین، تایید اهداف و اقدامات تروریستی و حمایت سیاسی و تبلیغاتی از گروهک فوق، تحت تحریم های جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد. طی دهه‌های اخیر، گروهک تروریستی منافقین با سازماندهی و اجرای اقدامات تروریستی بیشماری، بیش از 17000 شهروند بی‌گناه، به ویژه زنان و کودکان را به شهادت رسانده است. علی رغم ماهیت تروریستی و اقدامات سبعانه تروریستی گروهک منافقین و نیز فعالیت های تروریستی و نظامی خشونت آمیز آن، دولت ایالات متحده آمریکا با حمایت از این گروهک تروریستی، دوگانگی و دورویی خود را در این رابطه تداوم داده است. جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین‌المللی در خودداری از تسهیل و تشویق اقدامات تروریستی، تاکید می‌نماید که سیاست و رویه دولت آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین نقض تعهدات فوق بوده و به عنوان عمل متخلفانه بین‌المللی موجب مسئولیت بین‌المللی دولت یاد شده گردیده است. با عنایت به موارد فوق و مفاد قانون (مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه ی آمریکا در منطقه)، کلیه نهادهای ذیربط، اقدامات لازم را جهت اجرای موثر تحریم های مندرج در قانون مذکور و معمول خواهند نمود.

  • تجمع دانشجویان تهرانی علیه گروگانگیری

جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در اعتراض به رای اولیه حبس‌ ابد حمید نوری دردادگاه سوئد مقابل سفارت این کشور تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی از دولت‌مردان سوئد خواستند که از منافقین که دستشان به خون 17 هزار انسان بی‌گناه آلوده است دفاع نکنند. تجمع کنندگان دربیانیه ای با محکوم کردن رای دادگاه سوئد خواستار آزادی فوری حمید نوری تبعه ایرانی دستگیر شده توسط دولت سوئد شدند.  همچنین تجمع کنندگان در این بیانیه رای دادگاه را کاملا سیاسی و مغرضانه خواندند و به دولت سوئد هشدار دادند دست از اقدامات خصمانه علیه شهروندان و ملت ایران بردارند وگرنه عواقب این کارها مستقیما متوجه دولت سوئد خواهد بود. در ادامه این تجمع دانشجویان با شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اعتراض خود را نسبت به تحرکات منافقین در ضمن این دادگاه نشان دادند.

  • اهداف بعدی اتحاد تروریست­ها

این رویداد نشان می­دهد که رفتار دولت­های حامی تروریست در قبال جلادهای عصرما به رفتارهای آشکارتری بدل شده و آنان به صراحت با این گروهک ها برای ایجاد تهدید نسبت به منافع ملی ایرانیان دست به توطئه چینی می زنند؛ نا امن­سازی فضای حضور ایرانیان در کشورهای اروپایی به بهانه­های متعدد غیرواقعی، تغییر مطالبه­گری جوامع حقوق بین­الملل نسبت به عاملان به شهادت رساندن 17 هزار شهید ترور و پیوند مستحکم میان دولت­های حامی تروریست و گروهک های تروریست از مهمترین اهداف گروهک های منافقین و دولت های حامی آنهاست. با این اوصاف باید روند آشکارسازی ماهیت اقدامات دشمنان در سطح داخل و خارج ارتقا بیشتری پیدا کند و تلاش زیادی صرف پیگیری های حقوقی جدی در قبال رفتارهای تروریستی این افراد شود تا شهروندان اروپایی دریابند که تروریست های داعشی صفت در قلب اروپا به صورت آزاد در حال رفت و آمد هستند و احتمال هرگونه رفتار غیرانسانی از آنان در قبال شهروندان آن کشورها وجود دارد.

ارسال نظرات